Toon posts:

Laptop vindt niet het juiste draadloze netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een klein draadloos netwerkje met daarin een router, desktop pc en een laptop. Nu kan ik de pc verbinding laten maken met het draadloze netwerk via een pci card.

Ik probeer hetzelfde te doen met de laptop maar hier krijg ik dit niet voor elkaar. De laptop beschikt over een intel pro wireless 2200bg en deze kan een aantal draadloze netwerken vinden hier in de buurt maar niet de mijne.

Mijn router is een Sitecom 140 g+. De PCI card in de desktop pc is ook van sitecom.

Ik heb de laatste drivers en heb het met het windows-tooltje geprobeerd en met het intel-tooltje maar allebei geven ze alleen de verkeerde netwerken terug. Ik kan dus ook niet via de browser bij de router komen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hallo,

kijk eventjes of de laptop in dezelfde werkgroep zit als de PC, en of er misschien een SSID geconfigureerd is, deze moet op dan op de laptop ook aanwezig zijn...

MC

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 11:56
Op je PC heb je het wel aan de praat gekregen. Ik neem aan dat je dit hebt gedaan d.m.v. het selecteren van je eigen (beschikbare) accesspoint. Ik neem daarmee dan ook aan dat je SSID gewoon 'netjes' gebroadcast wordt. Het SSID van je eigen netwerk is op je laptop echter niet terug te vinden in tegenstelling tot andere netwerken in je omgeving.

Probeer eens in de wifi instellingen in je router het gebruikte kanaal / frequentie te veranderen.
Waarschijnlijk dat het gebruikte kanaal conflicteert met of een ander netwerk in de buurt of met de wifi hardware in je laptop.

[ Voor 84% gewijzigd door Kokkers op 15-02-2006 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het kanaal van 13 naar 11 gezet en dat werkte!

Hartstikke bedankt en een prettige avond.