Ik zou graag in PHP een drop-down menu (<select>) hebben met daarin maanden. Deze drop-down menu moet als default selectie de hudige maand hebben met behulp van "selected". De datumcode die verder wordt doorgespeeld moet in het rijtje: (00, 01, 02 ... 12) passen. Wat is de meest PHP-ish methode om dit te doen? Het select statement zelf is vrij simpel:
Die "..." moet dus opevuld worden. Ik had gedacht aan een array (waar je in PHP blijkbaar vrij snel een hash van maakt...):
Een ander stukje waar ik al vrij zeker van ben is dat er met deze array een foreach statement zal moeten gemaakt worden. Hoe moet dit dan verder ingevuld worden??
code:
1
2
3
4
5
| <select value="month"> <? ... ?> </select> |
Die "..." moet dus opevuld worden. Ik had gedacht aan een array (waar je in PHP blijkbaar vrij snel een hash van maakt...):
code:
1
| $myMonths = array(01 => "January", 02 => "February", 03 => "March", 04 => "April", 05 => "May", 06 => "June", 07 => "July", 08 => "August", 09 => "September", 10 => "October", 11 => "November", 12 => "December"); |
Een ander stukje waar ik al vrij zeker van ben is dat er met deze array een foreach statement zal moeten gemaakt worden. Hoe moet dit dan verder ingevuld worden??