Toon posts:

[Exchange] Meerdere domeinnamen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb nu al een half jaar mijn Exchange server 2003 draaien. Deze regelt het verkeer voor mijn eigenste domein.

Sinds enige weken heb ik een tweede domeinnaam erbij gekocht. Mijndomein.nl . De mail die verstuurt wordt naar Mijndomein.nl moet binnen komen op mijn Exchange 2003 server. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Mijn provider host de DNS en die heeft een MX record dat verwijst naar mijn Server thuis. Mijn vraag heeft dus meer betrekking op Exchange 2003. Moet er ook nog wijzigingen plaats vinden op mijn Firewall? Nu wordt er geen SMTP en/of POP3 doorgelaten.

Alvast bedankt voor het advies... ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
recipient policy + uiteraard de nodige poorten op zetten.

En voor je de boel live gooit eerst testen of je niet een open relay bent.

[ Voor 96% gewijzigd door StevenK op 15-02-2006 19:29 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Iets gespecificeerder alstublieft? :) Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik maak een nieuwe recipient Policy aan en vervolgens zet ik poort 25 SMTP open? Komt dan de mail binnen op mijn exchange server??

Dit heb ik gedaan, maar helaas geen resultaat? Misschien andere oplossingen of vergeet ik nog iets?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 19:37 ]

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:30:
Dus ik maak een nieuwe recipient Policy aan en vervolgens zet ik poort 25 SMTP open? Komt dan de mail binnen op mijn exchange server??
Ja, dat is wel het idee.
Dit heb ik gedaan, maar helaas geen resultaat? Misschien andere oplossingen of vergeet ik nog iets?
wat gebeurt er als je lokaal telnet naar poort 25 van je server ? Als het goed is krijg je dan iets van:
code:
1
2
220 <server.domeinnaam> Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.379
0.1830 ready at  Wed, 15 Feb 2006 20:00:51 +0100

kun je dan met
code:
1
2
3
4
5
6
helo ik
mail from: pietje@puk.nl
rcpt to: <jouw email adres>
data
<bla verhaal>
.

een mailtje sturen of krijg je de foutmelding dat email voor dat adres niet geaccepteerd of gerelayed wordt ?

En wat gebeurt er als je vanaf het internet telnet naar poort 25 ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:01:
[...]

Ja, dat is wel het idee.

[...]

wat gebeurt er als je lokaal telnet naar poort 25 van je server ? Als het goed is krijg je dan iets van:
code:
1
2
220 <server.domeinnaam> Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.379
0.1830 ready at  Wed, 15 Feb 2006 20:00:51 +0100

kun je dan met
code:
1
2
3
4
5
6
helo ik
mail from: pietje@puk.nl
rcpt to: <jouw email adres>
data
<bla verhaal>
.

een mailtje sturen of krijg je de foutmelding dat email voor dat adres niet geaccepteerd of gerelayed wordt ?

En wat gebeurt er als je vanaf het internet telnet naar poort 25 ?
Mail wordt gewoon verzonden! Geeft geen problemen aan via Telnet! Maar ze komen helaas niet aan. :/

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:38:
[...]

Mail wordt gewoon verzonden! Geeft geen problemen aan via Telnet! Maar ze komen helaas niet aan. :/
Wat bedoel je met 'mail wordt gewoon verzonden' ? krijg je gewoon een
code:
1
2
250 2.6.0 <DC1IYsOocDl5sF78Nal000055c0@dc1.12.hindepark.ede> Queued mail for del
ivery

?

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 15-02-2006 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:39:
[...]

Wat bedoel je met 'mail wordt gewoon verzonden' ? krijg je gewoon een
code:
1
2
250 2.6.0 <DC1IYsOocDl5sF78Nal000055c0@dc1.12.hindepark.ede> Queued mail for del
ivery

?
Inderdaad! Die melding krijg ik op mijn Telnet scherm te zien!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:47:
[...]

Inderdaad! Die melding krijg ik op mijn Telnet scherm te zien!
En hij komt niet aan ? Je hebt wel dat e-mail adres bij een user aangemaakt ? Of in ieder geval gecontroleerd of 'ie via de recipient policy aangemaakt is ?

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:49:
[...]

En hij komt niet aan ? Je hebt wel dat e-mail adres bij een user aangemaakt ? Of in ieder geval gecontroleerd of 'ie via de recipient policy aangemaakt is ?
Ik heb een info@mijndomein.nl toegevoegd aan de gebruiker in Active Directory. Naar dat mail adres probeer ik ook te mailen via Telnet of Webmail van Wanadoo.nl. Deze geven beide geen fouten aan.

Ik denk dat de fout dan in de kopplening van de gebruiker naar de Recipient Policy zit.
Ik heb een nieuwe Recipient Policy aangemaakt. Bij het tabblad E-Mail addresses Policy heb ik een entry staan voor SMTP: @Domeinnaam.nl en een X400 record. Bij het tabblad General staat helemaal niets ingevuld.

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:54:
[...]

Ik heb een info@mijndomein.nl toegevoegd aan de gebruiker in Active Directory. Naar dat mail adres probeer ik ook te mailen via Telnet of Webmail van Wanadoo.nl. Deze geven beide geen fouten aan.

Ik denk dat de fout dan in de kopplening van de gebruiker naar de Recipient Policy zit.
Ik heb een nieuwe Recipient Policy aangemaakt. Bij het tabblad E-Mail addresses Policy heb ik een entry staan voor SMTP: @Domeinnaam.nl en een X400 record. Bij het tabblad General staat helemaal niets ingevuld.
Als je recipient-policy fout is, dan accepteert je server het adres sowieso niet. Wat gebeurt er als je via outlook in de directory zoekt, herkent 'ie dat e-mail adres dan wel als die gebruiker ?

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:57:
[...]

Als je recipient-policy fout is, dan accepteert je server het adres sowieso niet. Wat gebeurt er als je via outlook in de directory zoekt, herkent 'ie dat e-mail adres dan wel als die gebruiker ?
Sorry :| Maar hoe bedoel je dat met zoeken in Outlook naar die gebruiker? Waar moet ik dat ergens vinden dan?
Ik maak gebruik van Microsoft Outlook 2003 en ben ingelogd en als de betreffende gebruiker met het gekoppelde mail adres.

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:00:
[...]

Sorry :| Maar hoe bedoel je dat met zoeken in Outlook naar die gebruiker? Waar moet ik dat ergens vinden dan?
Ik maak gebruik van Microsoft Outlook 2003 en ben ingelogd en als de betreffende gebruiker met het gekoppelde mail adres.
Log dan nu eens als een andere gebruiker in en probeer naar <emailadres> te mailen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:00:
[...]

In je GAL.

Als je niet weet wat je GAL is, ga dan kijken in de Help van Outlook en de documentatie van Exchange.
En bezoek www.msexchange.org ook maar in dat geval.

Ps:

Je mag bij mijn weten bij Wanadoo geen eigen mailservers draaien, dus een MX record voor je domain naar je eigen IP gaat niet werken.

Je zal dan voor je domain een POPbox moeten regelen en die leegslurpen.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 15-02-2006 21:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:02:
[...]

Log dan nu eens als een andere gebruiker in en probeer naar <emailadres> te mailen ?
Hmm... :? Ik heb nu vanuit mijn Administrator OWA een mail verstuurt naar dat mail adres. De mail is niet aangekomen en heb ook geen fout gekregen! :? Vreemd dit...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Queue manager nakijken in Exchange System Management dan maar?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:06:
Queue manager nakijken in Exchange System Management dan maar?
0 Queues... :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Next:

Message tracking :)

Verwijderd

Topicstarter
:D Bedankt voor de tip! Maar zou je mij er misschien mee willen helpen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet je natuurlijk wel ingeschakeld hebben voordat je begint met testen, anders kan je het nog niet zien.

Maar zoek zelf ook eens wat op? Alle genoemde termen kan je door een search heentrekken...

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:12:
Moet je natuurlijk wel ingeschakeld hebben voordat je begint met testen, anders kan je het nog niet zien.

Maar zoek zelf ook eens wat op? Alle genoemde termen kan je door een search heentrekken...
Ok sorry hoor! Ik ga het dan wel opzoeken :? Vraag het hier toch niet voor niets! Ik wist toch niet hoe ik moest beginnen met zoeken, omdat ik het probleem niet kon overzien... Toch bedankt!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:05:
[...]

Hmm... :? Ik heb nu vanuit mijn Administrator OWA een mail verstuurt naar dat mail adres. De mail is niet aangekomen en heb ook geen fout gekregen! :? Vreemd dit...
ros dan eens in OWA op het 'check e-mail addresses' icoontje, dan kun je zien of 'ie van het e-mail adres wel een user maakt; blijft er een @ adres staan, dan stuurt 'ie 'm alsnog naar het internet.

Pagina: 1