Dual Core Snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Topicstarter
Ik heb het FAQ doorgelezen en via de search op dual core snelheid gezocht maar ik kon deze vraag nergens vinden.

Voor de Hardware-freaks zal het mischien een beetje dom klinken, maar als ik in de winkel een dual core CPU van 3.00 Ghz zie, zijn dit dan 2 core's van 1.5 Ghz of 2 core's van 3.00 Ghz. Thnx.

[ Voor 3% gewijzigd door XplodingForce op 15-02-2006 19:26 ]

Everybody lies

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

2 Cores van 3 ghz :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Die samen geen 6Ghz opleveren

[ Voor 22% gewijzigd door marcieking op 15-02-2006 19:28 . Reden: de hele zin was een typo :P ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Niet dus.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
ow ik zag volgens mij

"Die samen 6 ghz opleveren"

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Het klopt compleet hoor wat hij zegt :)
Waar doel jij precies op? :)

Beetje snel edditten he! :p

[ Voor 9% gewijzigd door Atlas op 15-02-2006 19:31 ]

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Topicstarter
Thnx voor de eXtreem snelle reacties (Wouw binnen 2 minuten GoT RULES!!!)
Ja, dat wist ik al, heb heel veel topics doorgelezen over dual core. (Toch bedankt voor de reactie.)

(p.s. hoeft nie hoor maarre als je twee applicaties draait (Of een heel goede multithreaded applicatie).
En alle threads bij elkaar verbruiken precies 6 Ghz, dan kun je toch wel een effectieve 6 Ghz halen? (Ik weet dat dit in werkelijkheid bijna nooit voor zal komen, maar toch...)

Nogmaals THANX voor alle reply

Everybody lies

Verwijderd

Het zijn eigenlijk 2 CPU's die 3 GHz draaien. Helaas zal door software niet volledig de 2de core gebruikt worden.

Je kan dus niet zeggen dat je een 6GHz processor heb.

In veel gevallen is bv een Athlon X2 4800+ net zo snel als een Athlon 64 4000+

Je zult zelf moeten bepalen of de extra core in jouw geval nut heeft, ik ga er in iedere geval wel voor 8)

EDIT: Haha ok niet meer nodig deze reactie. ik zag dit venster van mij nog openstaan en drukte nu pas over verzenden :)

In theorie kun je de snelheid van 2x zo snelle cpu wel halen ja..maar ja in theorie kun je ook 133MB/s halen met ATA133 en dat haalt ook niemand :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 19:39 ]

Verwijderd

En alle threads bij elkaar verbruiken precies 6 Ghz, dan kun je toch wel een effectieve 6 Ghz halen? (Ik weet dat dit in werkelijkheid bijna nooit voor zal komen, maar toch...)
Niet helemaal dus. Ook al heb je een programma dat super multithreaded is dan nog moeten die cpu's onderling 'overleggen' wie wat doet. Dus een beetje verlies heb je altijd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 19:40 ]

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

nee, 3GHz betekend 3 miljard keer per seconde. en 2 cores betekend gewoon dat er 2x zoveel gebeurd in die 3 miljardste seconde. GHz slaan alleen op schakelsnelheid vd transistoren, en niet op performance.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 12:57
Het komt er gewoon op neer dat je 2 cores heb die op 3Ghz draaien. Er zijn echter nog maar een paar applicaties die volledig simultaan gebruik kunnen maken van allebei die cores tegelijk, maar als je bijvoorbeeld een proces hebt wat veel CPU vreet, kun je nog rustig op de andere core een spelletje spelen bijvoorbeeld.

Vanmiddag nog bijvoorbeeld een uur lang quickpar laten runnen op m'n AMD X2 terwijl ik nog vrolijk CS Source zat te spelen. Merk vrijwel niet dat ik nog een ander zwaar proces heb draaien!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Een aantal mensen mogen echt eens sit gaan lezen :P
SMP FAQ :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat echt wel in de FAQ :) Zie dus de SMP FAQ, die is ook van toepassing op dual core.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.