CPU laptop undervolten! verstandig ivm garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 14:00
ik heb vandaag notebook hardware control gedownload.
Hiermee kan ik de CPU van mijn laptop undervolten zodat ik langer kan werken op de accu.
Is dit verstandig?? en zou ik ook problemen krijgen met de garantie? (net nieuwe Dell Inspiron 6000 laptop)
Ik weet dus niet als ze dit kunnen zien.

Verder vroeg ik me af als het slecht is voor de CPU om hem te undervolten.
Gaat hij er korter door mee of maakt het niets uit.

Ik had 1 waarde al aangepast :S
dus ik hoop dat mijn garantie niet verloopt.

alvast bedankt,
Patrick

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Gewoon doen joh, je cpu gaat hier echt niet stuk van!

Die-hard Brexiteer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Undervolten is net zoiets als je dikke Ferrari voorzien van een heeeel dun benzine-slangetje; je prestatie gaat redelijk achteruit maar de motor gaat evenlang/langer mee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

MAX3400 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:25:
Undervolten is net zoiets als je dikke Ferrari voorzien van een heeeel dun benzine-slangetje; je prestatie gaat redelijk achteruit maar de motor gaat evenlang/langer mee.
Ja, behalve dan dat je prestaties van undervolten niet achteruit gaan.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Niet zo snel blaten ;). De meeste Pentium M processoren halen dezelfde performance op een lager voltage. Hoe laag ze gaan is een beetje afhankelijk van de batch.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

maar er is een kans dat ze het kunne zien, en het zou kunnen dat je garantie dan vervalt, moet je ff op de Dell site kijken...

Simplicity is de bom...

Verwijderd

dat zieje mis, mijn laptop loopt standaard op 1.3V en nu nog maar op 1.096V, compleet stabiel op dezelfde snelheid dus met dezelfde prestaties. Undervolten komt de warmte en daaraan gekoppeld geluidsproductie ten goede.
Underclocken zou de prestaties laten zakken.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Colan schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:26:
maar er is een kans dat ze het kunne zien, en het zou kunnen dat je garantie dan vervalt, moet je ff op de Dell site kijken...
Echt zware onzin dit :D
Die mannen bij Dell zien dat dus echt niet, ondervolten wasda??? :D

Die-hard Brexiteer

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:10
Nee volgens mij kunnen ze dat ook niet zien, helemaal niet als je t met n stukje software doet

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Als je de laptop niet intensief gebruikt gaat de processor langzaam draaien en zakt je vcore ook ;)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-02 06:58
Ricardo87 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:39:
Als je de laptop niet intensief gebruikt gaat de processor langzaam draaien en zakt je vcore ook ;)
Met die ondervolt tool zakken ze in idle en lagere modes nog verder >:)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Dit klopt zeker niet altijd, dit ligt helemaal aan je brandstofinjectie/carburateurs. Als je een injectie motor hebt dan zal het waarschijnlijk zo zijn dat het nix uitmaakt omdat die ook de luchtstroom hier op aanpast maar bij carburateurs kan het zo zijn dat hierdoor een armer mengsel ontstaat (meer lucht minder benzine). Op een armer mengsel kan een motor wel goed rijden maar krijg je een hetere verbranding. Een hetere armere verbranding is zeker zeer schadelijk voor je motor!

Verder kan het bij de laptop geen kwaad, het laagste voltage waar hij STABIEL op draait is het best voor de processor omdat hij hierdoor ook minder heet word.

Opleiding Brandveiligheid

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 14:00
Ik zit vooral met de garantie
Dus ik hoop dat ze het niet kunnen zien.

Verder klinkt het best aantrekkelijk.
Ik kan nu maar 3 uur werken op de accu
zou best ideaal zijn als ik dat kan veranderen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Is er ook zo'n soort proggie voor een AMD sempron? :P
Pagina: 1