AGP Fast Write uitschakelen op P4P800-VM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 14:49
Ben een HTPC aan het assembleren uit ondermeer een Silverstone LC11, ASUS P4P800-VM en FX5200 (AGP).

Direct na installatie MCE2005 (bij eerste start) verschijnt er een hele berg artifacts en enkele seconden later volgt een reboot. Bij gebruik van een GF2MX of de onboard graphics is dit probleem opgelost, echter met een andere FX5200, die zeker 100% in orde is, keert het probleem doodleuk terug.

Nu viel mij op in de Q&A van silverstonetek.com dat er een bekend probleem is met AGP fast write functionaliteit, men raad aan om dit - bij de gebruik van de LC11's riser card - uit te schakelen in de BIOS. Een vermelding hierover is echter niet terug te vinden in de (wat magere) AMI BIOS, ik heb verschillende versies geprobeerd.

Ik kan nergens terugvinden of Fast Write bij default aan staat maar gezien het een redelijk recent bordje betreft (i865-based) neem ik haast aan van wel.

Heeft iemand enig idee of dit het probleem kan/zal zijn en zo ja, of er een workaround is die ik over het hoofd zie? Vind jullie Google misschien een modded BIOS die de mijne over het hoofd ziet B) Of zit ik op de wrong track en komt het probleem soms iemand bekend voor van een heel andere toedracht? Alvast thx!

[ Voor 3% gewijzigd door retspan op 15-02-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is er niet een specifieke toetsen combinatie om in wat "geavanceerdere" opties van het BIOS te komen? Dat zou in ieder geval in de manual te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ff heel stom, maar probeer je deze functie te zoeken in het bios met de agp kaart er in? Het kan best zijn dat hij die optie pas laat zien als hij van een losse AGP kaart gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Kawaii schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:12:
Is er niet een specifieke toetsen combinatie om in wat "geavanceerdere" opties van het BIOS te komen?
Neen, driewerf helaas.
smvs schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:14:
Ff heel stom, maar probeer je deze functie te zoeken in het bios met de agp kaart er in? Het kan best zijn dat hij die optie pas laat zien als hij van een losse AGP kaart gebruik maakt.
errrm, je bedoelt? De AGP kaart eruit en een 'losse' erin :? Zonder de AGP kaart met de onboard graphics? Lijkt me stug maar ik zal ff kijken...

• retspan
Met of zonder AGP kaart maakt geen verschil, BIOS heeft geen optie om fast-write uit te zetten.

Any1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Soms is er de ctrl-F1 shortcut. Ik weet niet of die in dit geval werkt. :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik geloof dat je met rivatuner fast writes kan uitschakelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:17
retspan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:19:
Met of zonder AGP kaart maakt geen verschil, BIOS heeft geen optie om fast-write uit te zetten.

Any1?
RivaTuner kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Ja, in ForceWare kan je Fast Write ook uitzetten, ik kom alleen niet tot op een bruikbaar bureaublad om dit aan te passen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
_the_crow_ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:11:
[...]
Soms is er de ctrl-F1 shortcut. Ik weet niet of die in dit geval werkt. :?
Thx, maar dat blijkt voor een AWARD bios te werken, helaas heeft dit bordje een AMI bios...

Valt me toch wel zwaar tegen dat je op een ASUS mobo geen simpele disable fast write hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48

Zjemm

...

hmmm dus dat is het dus. ik heb destijds ook een lc11 kast met riser kaart gehad en aan ati kaart
na de installatie kreeg ik direct zwart beeld en kon niets meer. nieuwe riser kaart gaf geen solaas.
uiteindelijk maar een andere kast uitgekozen silverstone kon het toen niet oplossen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

retspan schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:33:
[...]

Ja, in ForceWare kan je Fast Write ook uitzetten, ik kom alleen niet tot op een bruikbaar bureaublad om dit aan te passen.... :'(
Vast overbodig, maar ook niet in de VGA-modus? (veilig?)

/edit

Als zou hij normaal doen in Safe Mode, dan kun je ws je ForceWare zooi niet aanpassen..wellicht dan maar RivaTuner.

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 31-05-2006 16:43 ]

Pagina: 1