Supercompact camera's

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 13:08

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Afgelopen zondag is mijn trouwe stapcameraatje Canon Ixus I overleden na een hele rit naar huis in een badje van shampoo te hebben gelegen (ik zie nog die jongen die tas in mijn kofferbak proppen).
Waarschijnlijk zal mijn verzekering het aankoopbedrag (250 euro) wel uitkeren, maar nu ben ik dus op zoek naar de vervanger c.q. opvolger van mijn supercompact cameraatje,

Ik was zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's. Het enige nadeel was dat mensen erg veel last hadden van rode ogen op de foto's, maar dat komt doordat de flitser zo dicht bij de lens zit. Voor de rest was het een prima cameraatje:
- stevig, ik hoefde geen tasje erom heen te doen
- superklein, dat ding paste in elke zak die ik had (zelfs in het buideltje van mijn kilt!)

Gezien het feit dat de ixus I nu gewoon in prijs gestegen is volgens de Pricewatch, zit ik te kijken naar wat betere opvolgers zijn van de ixus I, van dezelfde grootte. Met andere woorden, welke supercompact camera's zijn er momenteel op de markt? Het liefst wil ik er wel een die SD kaarten slikt, anders moet ik ook weer een nieuw geheugenkaartje kopen.

Dus hoopte ik met dit topic een lijst van supercompact camera's te krijgen. :)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Verwijderd

ik zou zeggen canon powershot, heb een de a85 en a80 gehad voordat ik de Nikon D50 kocht en door het gebruik bij partyfotografie heb ik gemerkt dat deze bijna geen last van rode ogen had.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb de Canon Powershot S70 en die bevalt zeer goed. Lekker compact en toch nog (naar mijn mening) erg mooie foto's. De Gpedkoopste bij de pricewatch is momenteel € 359,- Ik vind het een superding iig.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:54:
ik zou zeggen canon powershot, heb een de a85 en a80 gehad voordat ik de Nikon D50 kocht en door het gebruik bij partyfotografie heb ik gemerkt dat deze bijna geen last van rode ogen had.
Markjuh schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:01:
Ik heb de Canon Powershot S70 en die bevalt zeer goed. Lekker compact en toch nog (naar mijn mening) erg mooie foto's. De Gpedkoopste bij de pricewatch is momenteel € 359,- Ik vind het een superding iig.
Dat zijn allemaal nou niet bepaald 'supercompacte' camera's die jullie noemen....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
Sony W50 misschien iets? :)

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:06
ixus 40/50/55, ixus I zoom

check gewoon bij online winkels :X ...

[ Voor 5% gewijzigd door dribbel op 15-02-2006 20:52 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Panasonic FX serie! Even googlen en bezoek dpreview en dcresource voor meer info over deze lijn die vaak (altijd?) beter uit de tests komen dan hun Ixus tegenhangers.

[ Voor 28% gewijzigd door guillaumemay op 15-02-2006 21:04 ]

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
casio exilim s600.....erg sexy

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Verwijderd

Wat dacht je van de pentax serie optio s. Ik heb nog de s4i, prima foto's, supercompact. Inmiddels zijn ze al bij 5, misschien zelfs 6.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Als je tevreden was over je Canon zou ik deze nemen, is de opvolger van de ixus i5 de ixus-zoom
pricewatch: Canon Digital Ixus i zoom (5MP, 2.4x zoom, 38-90mm, f/3.2-5.4)

kost een geeltje meer dan wat je krijgt, net zo compact en nu met zoom

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0508/40019-ixusizoom.jpg

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Bijna elk merk heeft wel zijn ultracompact series:

Canon IXUS -
Sony T-
Panasonic FX--
Pentax Optio --
Fuji Z-
En bijna alle Casio'tjes

Enz.

Ga eens bedenken wat je eisen zijn, zoek ze allemaal eens door.

Ik geloof dat de IXUS i Zoom net een stukje kleiner als de rest was

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:31
Vergeet ook de Ricoh Caplio serie niet. Voornamelijk de R3 en GX8. Eerder gemelde problemen met ruis (bij de R3) zijn in de laatste firmware verholpen en het zijn geweldige cameratjes!!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sony DSC-T7. 6x9x1.5cm :)
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/C54F7627973A279BC1256FC500281FBD.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 18-02-2006 11:04 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik ben op zoek naar een erg compacte camera en twijfel tussen de Canon Powershot 300 (Ixus 40) en de Panasonic DMC-FX9. Ik zoek dus een camera in de prijsklasse (250-300 euro).

Wat ik belangrijk vind:
  • Scherpe foto's
  • Mooie kleuren
  • Goede flitser
  • Goede foto's in het donker
  • Opties om zelf in te stellen
Wat ik niet belangrijk vind:
  • Megapixels (4 is voldoende)
  • Groot LCD scherm
Ik heb wat reviews zitten lezen op dpreview.com en dcresource.com, beiden camera's hebben z'n voordelen en nadelen, maar ik kom er eigenlijk niet uit. Wie kan mij advies geven?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06-2025
Deze nieuwe IXUS lijkt me ERG leuk door de IS, "maar" 6 mpix, 800 iso, 4 x opt zoom en het 2,5 " scherm.
Het is te hopen dat door de 6 mpix de ruis beter te controleren is en iso 400/800 ook bruikbaar zijn, dat in combinatie met de IS zou voor mij een rede zijn om dit gelijk voor de eerste vakantie te kopen en hopen dat ze er ook een onderwaterhuis voor uitbrengen.

edit.... YES een onderwaterhuis komt er ook, perfect dus!

[ Voor 13% gewijzigd door Triplefox op 21-02-2006 12:53 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• Wou T

Wou T

En gaan...

Triplefox schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:47:
Deze nieuwe IXUS lijkt me ERG leuk door de IS, "maar" 6 mpix, 800 iso, 4 x opt zoom en het 2,5 " scherm.
Het is te hopen dat door de 6 mpix de ruis beter te controleren is en iso 400/800 ook bruikbaar zijn, dat in combinatie met de IS zou voor mij een rede zijn om dit gelijk voor de eerste vakantie te kopen en hopen dat ze er ook een onderwaterhuis voor uitbrengen.

edit.... YES een onderwaterhuis komt er ook, perfect dus!
Idd een leuke camera, maar wel met een prijskaartje. "The PowerShot SD700 IS Digital ELPH camera will be available in April for an estimated selling price of $499.99."

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

de nieuwe serie: Sony DSC T9
^^ got topic

39

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik heb zelf een ixus30. De compactheid van de camera is echt super, maar hij is tevens erg stevig en zal niet gauw stuk gaan. Er zit bovendien een 2inch scherm op, dat is erg groot voor een kleine camera, maar toch zie ik het als voordeel: je ziet het veel beter wat voor foto je hebt geschoten en wat voor verbetering vatbaar is.

Canon, en deze ixus ook, maakt erg mooie kleuren. De flitser is goed genoeg. Foto's in het donker zijn super, vooral als je naar het formaat ed kijkt van de camera. Foto's zijn erg scherp. Macro foto's vanaf 2cm zijn al helemaal tering scherp.

De prijs van de ixus40 zou je als een voordeel moeten zien. In mijn ogen zijn de ixus series de snelste(digicII processor) en compacste camera's, die hogew kwalitiet foto's maken met erg mooie kleuren. Tevens gaan ze lang met de accu mee, en heb je 'nep' accus voor 9euro op marktplaats(niks slechter dan de originele).

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik heb vandaag een compacte camera besteld en wel de Fujifilm FinePix F11 Zoom. Ik heb me een tijdje blind zitten staren op een heleboel Canon's en wat Sony's, maar toen ging ik bij mezelf nadenken wat ik nou eigenlijk belangrijk vind aan een camera. Het punt is namelijk zo, veel megapixels, veel zoom, groot LCD scherm en mooie kleuren hebben zowat alle camera's wel in dit segment, je moet dus op andere dingen letten.

Er zijn een paar eigenschappen die deze camera heeft die bij vrijwel alle camera's in hetzelfde segment (5-6-7 megapixel compacte camera's rond de 300 euro) ontbreken:
  • Foto ratio: 3:2
  • Grote sensor (1/1.7")
  • Isorating 800 en 1600 (en ze zijn nog bruikbaar ook -> lees reviews)
  • Handmatige diafragma instelling
  • Handmatige sluitertijd instelling
Op dpreview.com en dcresource.com zijn ze erg enthousiast over deze camera (ook over velen anderen overigens).

Deze eigenschappen in combinatie met de enthousiaste reviews en aangename prijs (€320 op pricewatch) hebben mij er toe doen besluiten deze camera te kopen.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Het is natuurlijk een hele goede camera, die F11. De F10 was revolutionair. Maar door het formaat vallen deze camera's toch buiten de ultracompacte categorie. Natuurlijk zijn ze makkelijk om mee te nemen en niet al te groot, maar ultracompact staat toch voor net weer dat maatje kleiner.

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 13:08

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Mmmm...Mijn reisverzekering heeft mijn camera (canon ixus i) vergoed, nadat hij in een badje van shampoo had gelegen, ik heb van de 242 euro 192 euro teruggekregen, omdat ik 50 euro eigen risico had.

Nu zit te twijfelen tussen deze twee:

Ixus 50: 275 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Cameras/canonixus50.jpg

Ixus I zoom: 250 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.verkoop.net/prodimg/ixusizoom.gif

Het gaat me erom dat hij én goede foto's maakt en goed klein is.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! :/

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
De Fujifilm Z2 (275 euro) is klein en stijlvol maar heeft geen AF assist. Wel is de kans op rode ogen stukken kleiner dan de Ixus. Wil je puur beeldkwaliteit dan kun je niet om de F10/F11 heen. Eerstgenoemde kost nu 250 euro.

[ Voor 97% gewijzigd door pvdplanet op 22-02-2006 17:13 ]

Pagina: 1