[ASUS A8N-E] Geen piep bij verwijderen ram

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Hey,

Ik kreeg vandaag mijn ASUS A8N-E binnen samen met mijn ATI X1600XT, AMD64 3200+ en mijn Reserator. Ik vol verwachtingen aan de slag met het in elkaar zetten van mijn nieuw systeem. Reserator werkte perfect, alles aangesloten... pc aan gezet.... niets... Fan op NB draait wel rond (wist niet dat dit mobo daar een fan had gvd, heb ik nog een takkeherrie, snel maar de NB aanvulling voor de reserator gaan bestellen), lampje op moederbord brand maar krijg geen beeld door.

Heb vervolgens de FAQ (voor de zoveelste keer) gaan doorlezen hier op GOT en zag staan dat deze moederborden een 24pins ATX connector nodig hebben. Dit had ik inderdaad niet, maar aangezien de 20pins prima paste ging ik ervan uit dat dit ok zou werken. Snel bij de winkel langs gegaan om een 20-24 converter te halen en in de winkel gaven ze ook aan dat dit de oplossing van het probleem zou kunnen zijn.

Maar helaas, ook dit loste het niet op. Nu las ik dat ieder moederbord een piepje moet geven als er geen ram geheugen in de sloten zit, ook als de processor kapot is, maar na het verwijderen van het ram geheugen hoor ik gewoon nog steeds niets..

Ik ben _uiterst_ voorzichtig geweest met het moederbord, heb me ontladen bij een verwarming iedere keer voordat ik aan het moederbord kwam en geen enkele keer het moederbord aangeraakt waar ik het niet hoor aan te raken. Is dit moederbord toch gewoon kapot of is er nog een hele kleine mogelijkheid op een andere oorzaak?

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMurtz op 15-02-2006 18:34 ]

• PinQ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 16:06
Ik heb geen idee wat er kapot zou kunnen zijn. zo te zien heb je alles gewoon 'normaal' gedaan en daar zou een mobo nie kapot door moete kunne gaan.

ik zou gewoon eens de winkel van je mobo opbelle en vrage wat zij ervan denken.

het lijkt mij dat het al gewoon kapot was.
weet je trouwens wel zeker dat alle onderdele goed met elkaar samengaan?

"I would love to change the world, but they won't give me the source code!"

• DJMurtz
Zover ik weet wel ja. Misschien dat het ram geheugen niet zou werken met het moederbord maar dat zou dan niet verklaren dat het moederbord niet piept zonder het ram geheugen erin dus dat is het probleem niet. Verder zou de ATI 1600XT gewoon moeten werken op de A8N-E en de AMD64 3200+ zou dit ook moeten doen... voor zover ik weet en kan vinden tenminste...

En ja, dat word dan bellen, moet dan maar morgen gebeuren. Ik hoop echter dat ik voor die tijd al een oplossing heb gevonden want terug sturen en wachten op een nieuw moederbord (als ik dit al zou krijgen) duurt ook weer zo lang ;)

Edit: Zou het misschien kunnen dat dit moederbord niet opstart zonder een aangesloten fan? want op dit moment is de enige aangesloten fan de erbij geleverde NB fan en verder niets... Ik las hier niet specifiek iets over in de manual maar las wel in de GOT FAQ dat sommige moederborden dan weigeren op te starten?

Ik kan me alleen niet voorstellen dat moderne moederborden dit nog zouden hebben ivm de steeds vaker voorkomende passieve koelingsmethodes...

[ Voor 56% gewijzigd door DJMurtz op 15-02-2006 18:28 ]

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Steek eens een koptelefoon aan de achterkant in het limoen groene gaatje. Krijg je de foutmeldingen te horen. Hoop dat je de oplossing snel vindt, ik leef met je mee, ben ook al zo iemand met probleem bordjes van ASUS :X

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 05:55
Heb je de extra power connector voor je videokaart (op het mobo zelf bij PCI-e) aangesloten? Dit was ik een keer vergeten, dan krijg je precies dezelfde symptomen, geen beeld, geen piepjes...

• DJMurtz
extra kabel voor videokaart? ik was in de veronderstelling dat de ATI 1600XT zijn stroom op de ouderwetste manier van het moederbord haalde, ik kon namelijk geen grote aansluiting zien op de videokaart voor een 12v aansluiting vanaf de voeding?

even zoeken hoor, je geeft me hoop :X

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 05:55
Probleem gevonden dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/310/images/products/455/455_l.jpg
Rechts, bijna bovenaan, 4 pinnetjes...

• DJMurtz
mijn held..

Dit connectortje zit echt al jaren in de verschillende PC's die ik gehad heb en iedere keer werd ie gewoon meteen vastgebonden en weggestopt boven ergens in een hoekje :)
Dit zou wel eens een mooie FAQ vraag zijn in PMG FAQ. Geadvanceerdere gebruikers zullen dit kabeltje vast al vaker gebruikt hebben maar dit is het eerste PCI-E moederbord van mij en heb dit helemaal niet (duidelijk) terug kunnen vinden in de manual.

Hartelijk dank :)

ps. Zou het mogelijk moeten zijn om de passieve NB cooler van mijn oude ASUS A7N8-X af te slopen en deze op de A8N-E te zetten in plaats van dit takke herrie makende fannetje? wat een domper is dat ding zeg, daar gaan (voorlopig) mijn zwaar betaalde centjes voor de reserator... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door DJMurtz op 15-02-2006 19:05 ]

Pagina: 1