iPod in auto via FM

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb sinds kort een iPod mini. gekregen en wel .. maar ik doe er helemaal niets mee. Nu wil ik hem eigenlijk el cheapo aansluiten in de auto.

Nu kwam ik een aantal vreselijk dure oplossingen tegen van icepod en nog zon merrk. Ook zijn er van die FM opklik dingen beschikbaar, waarmee je naar je iPod luistert via een FM zender op je radio.

Is dat wat? Of is de kwaliteit erg slecht?

Ik heb gezocht maar hier niets over gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook een mini, kheb dr een itrip bij gekregen, kweet nie waar die van is maar ff googelen helpt wel, hij is ongeveer 50 euro
bij dat ding moet je een geluidsloze radio zender opzoeken, je itrip op dezelfde frequentie zetten en dan hoor je je muziek van je iPod dus door de boxen, een soort eigen radio zender heb je dan dus
geluid is oke, maar ruist soms bij rustige momenten of als je het geluid van de iPod zelf te hard hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat je in Nederland niet zonder licentie op de FM band mag uitzenden en deze dingen in feite illegaal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Kwaliteit is aardig maar let wel op - het is illegaal in NL al is de pak kans gering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
kwaliteit schijnt niet al te best te zijn omdat en nl weining vrij radio zenders zijn.
en het is illegaal.

ik heb er ook aangedacht omdat ik de ipod in me auto wil:).
heb hem nu over een line in poort op me radio

deze radio

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Auto/Foto108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Heb zelf een iTrip en zoals werd gezegd: er zijn maar weinig vrije frequenties in NL. Maar met een beetje zoeken vind je wel een goed plekje :) Het enige nadeel wat ik heb gevonden is dat de geluidskwaliteit inderdaad niet super is (maar ook niet slecht ofzo) en dat het volume erg laag is. Wil je alles goed horen, dan moet je je radio best hard zetten.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 20:24
Voor mij was zo'n CD-adapter-casette de oplossing (kan natuurlijk alleen als je nog bandjes af kan spelen ;)) Kwaliteit is prima en geen geklooi met frequenties. Bovendien gewoon legaal.

conrad

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
zelf nog niet ondervonden maar de kwaliteit schijnt niet heel goed te zijn.
ligt er aan of je daar om geeft natuurlijk, of dat je alleen maar muziek wil horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Degene die ik ken die heeft er 1 gekocht in Amerika, perfect geluid, daar mag t wel, de frequenties kun je zelf instellen, het is eigenlijk een hele kleine zender die naar je fm radio zend.
Als er een te sterke zender in de buurt is, kun je weer overschakelen naar een andere freq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt ook kijken voor een fm-modulator. Dat is een kastje dat je tussen de antennekabel en de radio zet. Afstemmen op de juiste frequentie en je hoort je iPod. Dit is wel legaal omdat je niet naar buiten uitzendt. Zal rond de 5-6 tientjes kosten, mogelijk iets meer als je het geluid nog moet ontstoren. Onder andere Mediamarkt, Halfords en Conrad verkopen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan mn ook gewoon via de line-in doen :Y)
Werkt heel simpel, is goedkoop (een kabeltje met aan twee kanten een 3.5 mm jackplug) en je hebt heel weinig kwaliteits verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Moet je autoradio wel een line-in hebben hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik raad je aan de LINEX FM transmitter te kopen... het is je geld absoluut waard. Je zal versteld staan van de kwaliteit.
Trouwens, het boeit echt niet of er frequenties vrij zijn, de transmitter van Linex drukt ze gewoon weg, zelfs Veronica (in a'dam op 89.?) werd gewoon weggedrukt!

Ik gebruik het soms ook in huis en dan moet je opletten dat je de geluidsbron (pc/laptop/mp3speler/dvd) niet te hard zet! anders gaat het altijd storen (net alsof de ontvangst minder is) bij de ontvanger. Bron dus normaal volume en bij de ontvanger je volume regelen... werkelijk perfect!

Elke keer als ik dat ding gebruik sta ik versteld van het gemak.
Dus vergeet gerommel met een Line-in, dit is veel simpeler, makkelijker en je hoort zeker weten geen kwaliteitsverschil.

edit: in Belgie is het trouwens gewoon legaal op de freqs waarop de Linex uitzend... in NL zelfs op die freqs mogelijk illegaal... domme regel dus..

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 18-02-2006 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als hij de zenders wegdrukt dan wilt dat zeggen dat ook mensen die rond je rijden er mogelijk last van hebben. Lekker sociaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

Ik heb voor mijn iPod ook een iTrip. De geluidskwaliteit is op zich redelijk. Bij lange afstanden heb ik nog al eens last van ruis en sterkere zenders die de frequentie overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:24
Ik heb ook een iTrip en ongveer een week mee volgehouden. Kwaliteit is matig maar wel acceptabel. Woon in de randstad ontvangst van de iTrip is erg slecht. Vaak drukken de sterke zenders door je iTrip heen en zijn vaak ook niet erg nauw met de frequentie. Bijv. 90.8 werkt van 90.5 ~ 91.2. Enige wat hielp was om zowat mijn ipod OP me autoradio te plakken voor een degelijk en stabiel ontvangst. 8)7

Beter is om wellicht een iPod kabel te kopen voor je autoradio die je kunt bedienen vanaf je autoradio. Bijna alle grote merken autoradio's hebben dit, kost ongv. 100euro en gaat op de cd-wisselaar aansluiting van de autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:48
heiyu schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:20:
Beter is om wellicht een iPod kabel te kopen voor je autoradio die je kunt bedienen vanaf je autoradio. Bijna alle grote merken autoradio's hebben dit, kost ongv. 100euro en gaat op de cd-wisselaar aansluiting van de autoradio.
Voor 79 euro verkopen ze bij de MediaMarkt een setje van Connects2 dat op je (recente) Sony radio ingeplugd wordt. Inderdaad aan de wisselaar aansluiting. Voordeel is dat je je Ipod via de radio bedient en ook gewoon de titels in beeld krijgt. Kost dus iets meer, maar je hebt wel altijd goeie kwaliteit geluid en de bediening is goed. Bijkomend voordeel is dat de Ipod opgeladen wordt. Is ook verkrijgbaar voor de standaard radio's van bijvoorbeeld Volkswagen, Opel, Ford, Fiat, BMW, Citroen etc. etc.

Uiteraard zijn er ook andere opties: Pioneer, Kenwoord en Alpine Ipod modules kosten meestal 99 euro (opletten dat je radio compatible is), de Icelink is inderdaad wat duurder (150 euro), maar wel met houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 21-09 12:58
Admiral Freebee schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:19:
Hou er wel rekening mee dat je in Nederland niet zonder licentie op de FM band mag uitzenden en deze dingen in feite illegaal zijn ;)
Onzin, ik rij al jaren rond met een
Afbeeldingslocatie: http://www2.gpmd.com/image/f/futj2900.jpg
en ja, dit is een FM zender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:57:
Als hij de zenders wegdrukt dan wilt dat zeggen dat ook mensen die rond je rijden er mogelijk last van hebben. Lekker sociaal :/
Het gaat er toch om dat jij naar je ipod kunt luisteren... Wie luistert er nou naar veronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

TDB

Maarten.O schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:22:
[...]

Voor 79 euro verkopen ze bij de MediaMarkt een setje van Connects2 dat op je (recente) Sony radio ingeplugd wordt. Inderdaad aan de wisselaar aansluiting. Voordeel is dat je je Ipod via de radio bedient en ook gewoon de titels in beeld krijgt. Kost dus iets meer, maar je hebt wel altijd goeie kwaliteit geluid en de bediening is goed. Bijkomend voordeel is dat de Ipod opgeladen wordt. Is ook verkrijgbaar voor de standaard radio's van bijvoorbeeld Volkswagen, Opel, Ford, Fiat, BMW, Citroen etc. etc.

Uiteraard zijn er ook andere opties: Pioneer, Kenwoord en Alpine Ipod modules kosten meestal 99 euro (opletten dat je radio compatible is), de Icelink is inderdaad wat duurder (150 euro), maar wel met houder.
Hmmmm..... ik heb een ingebakken radio in mijn Renault Megane, is daar ook een oplossing voor ?!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:31:
[...]

Het gaat er toch om dat jij naar je iPod kunt luisteren... Wie luistert er nou naar veronica?
Het lijkt me vrij sterk dat je in een andere auto naar andermans Itrip kan luisteren... Er zitten 2 kooien van Faraday tussen, daarom is de kwaliteit ook vrij laag. Je iTrip moet bovendien eerst naar buiten uitzenden. naar je eigen antenne, door een kooi van Faraday heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb zo'n cassettedeck ding. Dit stop je vervolgens in een auto radio en dan is er zo'n kabeltje die je dan in de headphone-port doet. Prima geluid en het kostte net niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:50
Fl4pp13 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:58:
[...]

Het lijkt me vrij sterk dat je in een andere auto naar andermans Itrip kan luisteren... Er zitten 2 kooien van Faraday tussen, daarom is de kwaliteit ook vrij laag. Je iTrip moet bovendien eerst naar buiten uitzenden. naar je eigen antenne, door een kooi van Faraday heen.
Ik had het over een Linex transmitter met synthesizer, totaal niet te vergelijken met zo'n miniding, iTrip of whatever. Geen idee hoe het daarmee zit.
de kwaliteit is juist uitstekend. Ik dacht ook dat de ontvangst en kwaliteit minder zo zijn juist omdat de antenne buiten de auto zit, maar de antenne loopt natuurlijk naar binnen, helemaal naar de radio, dat verklaart misschien de probleemloze ontvangst.

En dat zenders wegdrukken, dat gebeurt natuurlijk maar in een heel beperkte ruimte, andere auto's (die idd in een aparte Faradaykooi zitten, en er loopt geen antenne van binnen jouw auto naar binnen andere auto's) zullen dus echt geen last hebben.
en anders stem je gewoon af op een vrije freq.

volgens mij zijn alleen transmitters die tussen 87.5-107.5 kunnen transmitten verboden.
de Linex zit op zo'n 8 frequenties rond de 88.x en 89.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

ik heb deze besteld:
http://www.12drie.com/index.php?p=productMore&iProduct=33

(deze kost 25eu en is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden)

Afbeeldingslocatie: http://www.12drie.com/files/products/fmmod.jpg

Deze ga ik idd tussen de antennekabel bakken.. hoop em vandaag of morgen binnen te krijgen zodat ik volgende week donderdag met iPod naar de iAlpen kan rijden!!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ding vraagt wel 3 aa batterijen. De iTrip vraagt volgens mij geen extra batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Fl4pp13 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:58:
[...]

reken er maar wel op!

Heb zelf een linex gehad, en haalde een bereik van ~30 meter door beton heen, dus een auto die naast of achter je rijdt luistert geheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp_
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

[offtopic]
Als er iemand nog interesse heeft in een iTrip LCD moet die mij maar even een e-mail sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Aangezien uitzenden via FM frequenties in Nederland niet toegestaan is, gaat dit topic dicht.
Over andere oplossingen om je iPod op je autoradio aan te sluiten mag een nieuw topic worden geopend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.