Toon posts:

freeze problemen met Asrock 939 Dual Sata2

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik zoek advies over het blijvende freeze/crash probleem met mijn asrock 939 dual sata2.
ik heb de grootste threads over mijn mobo gelezen op dit forum en er bleken wel meer mensen last van te hebben. Ik kan het telkens niet fixen, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd

- nieuwe ati drivers
- agp drivers eraf en opnieuw erop gezet (heb vanaf het begin de drivers van asrock erop gezet, niet die van uli, die heb ik weleens geprobeerd maar de installatie pakte maar 2 items, niet agp driver)
- gewisseld tussen die memory timing: 1T, 2T.. het blijft met beide instellingen
- ook asrock gemaild, nog geen antwoord

ik heb het idee dat dit moederbord niet gek is op mijn ram geheugen of het is nog steeds gezeur met die agp drivers. mijn temps zijn ook goed genoeg, dus crashes door hitte is het niet

mijn systeem:

AMD 64 3200+ standaard clock
Twinmos geheugen, 2x256 en 1x512 @ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
Radeon 9800 Pro 128 mb (maakte niet uit welke driver, crash bleef) standaard vga cooler
Thermaltake 480W silentpower voeding
laatste bios versie: 1.6
meerdere harde schrijven..

alvast bedankt

• Snowger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Deze mobo's hebben een probleem als de VGA-kaart een bepaald vermogen afnemeemt. Op tomshardware is hier ook iets over te vinden. Je moet eens proberen om je VGA-kaart te overclokken.
Kaart neem meer vermogen en het probleem is uit de wereld.

Snow

Verwijderd

Topicstarter
bedankt snowger voor je reply, ik heb net ff op tomshardware zitten zoeken maar ik kan dat artikel niet vinden heb je misschien een link?

het zou goed kunnen dat overclocken van mijn kaart het probleem zou kunnen fixen, heb je hiervoor tips hoe ik dit het beste kan doen? en of ik mijn vga kaart cooler hiervoor moet updaten?

thx :)

Verwijderd

Topicstarter
ik post maar weer in mijn oude topic aangezien ik het probleem nog steeds heb.
ik heb sinds de laatste reply mijn VGA cooler geupgrade naar een ATI silencer van artic, en ik had de memory + core van mijn kaart overgeclockt om dit probleem te verhelpen.

het gebeurt nu stukken minder alleen het gebeurd nog weleens, bijvoorbeeld tijdens het afspelen van de cutscenes in battle for middle earth 2 (beeld loopt vast en de hele pc crasht)

iemand een idee?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je het intussen al opgelost :?

heb namelijk ook zo'n probleem.
heb de asrock 939-dual vsta en die loopt ook telkens vast als ik bv bestanden van de 1ne hd naar de ander gooi.
dacht eerst dat het een hd was maar die is dus goed.
andere voeding geprobeert maar dat was het ook niet.
me videokaart oc was het ook niet.
memtest gedaan en die zei dat me g.e.i.l plakjes goed waren.
maar kom er nu achter dat als ik ze op 166 zet dat ik er helemaal geen last van heb.
zet ik ze weer op 200 dan loopt het weer vast.
ook als ik de timings losser zet of er meer v doorheen jaag :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Degene met de 8900 ati probeer eens de ngo driver op de site van www.guro3d.com.(indien je denkt dat dit aan de videokaart ligt)
Wel eerst de oude driver goed verwijderen met verwijder software.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 13:50
Met enige verbazing lees ik hier enkele 'adviezen' van mensen. Topicstarter heeft een onstabiel systeem en hem word vervolgens aangeraden zijn systeem over te klokken om deze 'stabieler' te maken, omdat het vermogensgebruik van de videokaart dan toeneemt waardoor het probleem verdwijnt.

Ik ben verder ook maar een simpele tweaker maar dat lijkt me toch niet echt een wijze raad.

Kun je wat meer vertellen over de crashes/freezes. Wanneer treden deze op? In games of ook in Windows? Na hoelang computeren?

Zelf persoonlijk heb ik nu ook te maken met een onstabiel systeem. Omdat een pc uit zoveel verschillende componenten is opgebouwd, die ook weer in samenspel met software (behoren te)functioneren, is het soms erg lastig het 'zwarte schaap' te vinden.

Het gene wat ik doe, is de verschillende onderdelen, te vervangen of wel jouw onderdelen in een andere stabiele(!) pc te testen.

Na veel gekloot met drivers enz, ben ik naar mijn hardware gaan kijken, en kwam ik tot de ontdekking dat mijn videokaart (Radeon X800 XT PE AGP) niet lekker samen werkte met mijn moederbord (MSI Neo2 Platinum)

Op dit moment zit er een andere videokaart in (6800LE) waarna mn systeem niet meer crasht. Mijn eigen videokaart functioneert wel prima in een andere pc. Dit voorbeeld toont aan dat individuele goedwerkende onderdelen, soms in combinatie tot problemen kunnen leiden.

Wat ik zou proberen is allereerst je pc zoveel mogelijk te 'strippen' dus alles wat onnodig is eruit te halen (Tv-kaart, wifi kaart, andere niet noodzakelijke onderdelen). En dan kijken of hij nog instabiel is. Zo ja, probeer je videokaart te vervangen door een andere exemplaar (liefst ook andere chipset) en werk zo verder naar andere onderdelen (indien het probleem blijft bestaan).

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 16-09-2006 03:10 ]

Ontspan.

Verwijderd

Ik heb ook een crash/freeze probleem met dit mobo.
Ik ben overgestapt van mijn ouwe Asus A8V-deluxe.
Deze had al DDR400 PC3200, en heb dus een nieuwe PCI-E 6800XT gekocht en een nieuwe AMD 3200+ Venice CPU.
Na een dag stabiel te hebben gedraaid zodat ik alles kon installeren (XP, office, programma's, mp3's afspelen), crashed hij op INVALID_KERNEL_HANDLE.
Ik heb hier even op gegoogled, maar aangezien mijn code er niet bij stond kon de MS site geen oplossing bieden. Ik heb mijn geheugen (2x 512MB Kingston) nu maar op auto gezet ipv DDR400, alhoewel ik bang ben dat de snelheid nu niet 200 is, maar eerder 166.

Verwijderd

Kheb even getest, en games start hij niet goed op.
Zodra ik een 3d spel zoals RTCW of enemy territory start gaat het beeldscherm op zwart en hoor ik alleen het geluid. Het is alleen geen freeze want met een alt+f4 kom ik weer netjes in windows.
Waar het aan ligt weet ik alleen niet :X ;(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere topickaping :/

Alleen posten in oude topics als je zelf iets nuttigs toe te voegen hebt. "Ik heb dat probleem ook" is dat bepaald niet...

Edit:
Dit geldt dus zowel voor chucky666 als test0r

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 10-10-2006 12:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.