Ps2 op Pinnacle PCTV stereo @500 mhz?

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:34
Gaat het lukken om een playstation 2 dmv. deze Pinnacle PCTV stereo tv-kaart op een langzame pc te draaien?
Mijn Amd k6 loopt namelijk maar op 500 mhz :X
Verder zit er 384mbram en een FX5500 (128mb) in.

En wordt het beeld van de playstation 2 dan opgeschaald naar 1280x960 @85Hz zoals mijn monitor nu doet?

Voor zover ik weet heeft die tv-kaart een s-video en composite ingang.
Zal dat heel erg veel verschil hebben als ik een verloopje van scart>s-video maak/koop? (in plaats van een cinch kabel tussen mijn ps2 en die kaart hangen.)
Want scart en s-video hebben tuurlijk wel meer kwaliteit dan een composite ingang... :)

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 15-02-2006 17:33 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

-DG- schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:31:
Gaat het lukken om een playstation 2 dmv. deze Pinnacle PCTV stereo tv-kaart op een langzame pc te draaien?
Mijn Amd k6 loopt namelijk maar op 500 mhz :X
Verder zit er 384mbram en een FX5500 (128mb) in.

En wordt het beeld van de playstation 2 dan opgeschaald naar 1280x960 @85Hz zoals mijn monitor nu doet?

Voor zover ik weet heeft die tv-kaart een s-video en composite ingang.
Zal dat heel erg veel verschil hebben als ik een verloopje van scart>s-video maak/koop? (in plaats van een cinch kabel tussen mijn ps2 en die kaart hangen.)
Want scart en s-video hebben tuurlijk wel meer kwaliteit dan een composite ingang... :)
Je moet gewoon kijken wat de systeemeisen van de tvkaart zijn, als dat lukt dan is het geen enkel probleem, immers, de PS2 levert het beeld, de videokaart hoeft weinig meer te doen dan het beeld van de tvkaart weer te geven, wat natuurlijk nagenoeg niks kost. Alleen is je CPU niet echt aan de ruime kant, maar zolang je niet opneemt zal het normaal gesproken prima te doen zijn.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Het beeld zal dan wel niet mooi zijn goedkope tv kaarten geven strepen als het beeld snel beweegt en spelletjes voor de PS2 bewegen snel zoals GT4 ect. Maar misschien hebben andere mensen het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 18:14 ]

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Ik gebruikte deze kaart vroeger in een Pentium 2 333Mhz zonder problemen, het ligt er meer aan welke software je gaat gebruiken, ik denk dan aan Dscaler waarmee je nog allerlij filters op je beeld kan loslaten maar dit gebruikt dan ook meer cpu power natuurlijk.
Het beeld is gewoon tv resolutie...

• -DG-
Maar als het tv resolutie is, wordt het dan in een venster weergegeven? En kun je daar dan ook fullscreen van maken? Net als bij gewone video's met WMplayer of elke andere videoplayer. Want dan wordt een video van bijv. 640x480 ook gewoon 1280x960 gemaakt. :)

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Het beeld kan op fullscreen gezet worden ja :) De resolutie van het beeld word daarmee niet hoger maar het word uitgerokken zeg maar, maar dat had je wss al wel door ;)

• -DG-
The_wave schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:39:
Het beeld kan op fullscreen gezet worden ja :) De resolutie van het beeld word daarmee niet hoger maar het word uitgerokken zeg maar, maar dat had je wss al wel door ;)
Ja dat snap ik, maar dat vind ik er toch stukken mooier uitzien dan je monitor op de resolutie van de tv zetten (als die dat al aan kan, 576x480 ofso?) :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-DG- schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:43:
[...]

Ja dat snap ik, maar dat vind ik er toch stukken mooier uitzien dan je monitor op de resolutie van de tv zetten (als die dat al aan kan, 576x480 ofso?) :)
720x576 ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• -DG-
Okee, maar dan nog kunnen de meeste pc monitoren dat niet standaard aan. :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De meeste schermen kunnen dat standaard wel degelijk aan. Het ligt meestal meer aan de driver die er standaard geen support voor heeft ingebakken. Maar die kun je er vrij makkelijk in 'hacken'.

En op een doornormale TV zal het er beter uitzien dan op een scherm omdat daar het beeld op een bepaalde manier wordt 'gesmoothed'. Daarom zal je b.v. oa ook DivX artifacts minder goed zien op TV's dan op computer monitoren over het algemeen.

C:\>_

• -DG-
Okee, ik zit het wel als ik er eentje binnen heb. :)
Pagina: 1