Vervanging A9800XT

Pagina: 1
Acties:

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-07 14:59
Hoi,

Ergens in 2004 heb ik een A9800XT gekocht, en deze heeft een maand geleden de geest gegeven. Enfin, nog net binnen garantie ... en het beestje kreeg een enkeltje Tjechie, op naar ASUS.

ASUS verklaarde de kaart compleet overleden en biedt mij (via de winkel) binnenkort een nieuwe videokaart aan, een X800 of X900 (verkoper kon het even niet checken, en wist het niet zeker).

Is één van die modellen te vergelijken met de prestaties van mijn oude model? Ik word weinig wijs uit de technische details van beide kaarten, dus hoop hier op wat hulp. Kaart wordt niet voor echt spannende dingen gebruikt, Battlefield 2 en-zo. Verder is de A9800XT een AGP-kaartje, en heb ik bij de X800 en X900 tot nu toe overal PCI-Express zien staan? Keek ik verkeerd, of heb ik nu een mogelijk probleem?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je 9800XT :(

Ten tweede: een X900 bestaat niet, dat moet de X1900 zijn ;)
Als je het over de X1900 hebt als vervanging van je oude kaart heb ik 2 mededelingen:
a. de X1900 is PCI-Express dus die gaat niet passen, nieuw mobo wordt dat dan.
b. de X1900 is een geweldenaar dus die maakt driedubbel-gemarineerde gehakt van je oude kaart ;)

Maar ook als je een X800-series op AGP neemt, kan je rekenen op een héle serieuze performanceverbetering, incluus een verbeterd shadermodel (2.0B ipv 2.0).

O ja... dit had je met een beetje simpel Googlen ook kunnen vinden, dus beetje beter opletten voortaan. Succes met je keuze! :)

• Martijntj
Jejking schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:36:

Maar ook als je een X800-series op AGP neemt, kan je rekenen op een héle serieuze performanceverbetering, incluus een verbeterd shadermodel (2.0B ipv 2.0).

O ja... dit had je met een beetje simpel Googlen ook kunnen vinden, dus beetje beter opletten voortaan. Succes met je keuze! :)
Ik ben bang dat er weinig keuze voor mij overblijft, maar ben in ieder geval blij dat iemand die er meer verstand van heeft dan ik, mij kan vertellen dat ik er op vooruit ga. Zal denk ik wel een X800 worden, dan.

En Google; ja, ik had misschien meer kunnen vinden. Iemand vinden die echt reageert op een vraag, en mij meer informatie kan geven over een op maat gesneden vraag... vind ik alleen hier. Mijn dank is groot!

Verwijderd

misschien een kleine toevoeging:
'X800' zegt nog niet zo veel, zorg dat je wel stil staat bij het model dat je krijgt. Met minder dan een XT of GTO (de GTO biedt namelijk veel ruimte om te overclocken) zou ik geen genoegen nemen als ik jou was. Probeer de heer van de winkel overigens zover te krijgen dat ie je een X850 geeft (bedoelde hij die niet, toen ie X900 zei?). Pro of XT zou dan beide een goede kaart zijn.
Welke van bovengenoemden je ook krijgt, je zal een flinke performance-boost zien.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Daarnaast is denk ik de X1900 optie, een zo'n goede kaart, dat het de aanschaf van een nieuw mobo met PCI-E (vanaf € 60) rechtvaardigd! Maar het lijkt mij niet dat je die als vervanging krijgt aangeboden.

• Killion
  • Laatst online: 29-07 08:36
SkyFlyer schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:43:
Daarnaast is denk ik de X1900 optie, een zo'n goede kaart, dat het de aanschaf van een nieuw mobo met PCI-E (vanaf € 60) rechtvaardigd! Maar het lijkt mij niet dat je die als vervanging krijgt aangeboden.
Inderdaad, ik denk eerder dat je zeg maar korting krijgt. bijv. de kosten van je ouwe kaart, afgetrokke nvan de 1900.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:07

Haan

dotnetter

Lijkt me ook niet dat je een X1900 gaat krijgen, die dingen kosten 500-600 euro :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 18:51

aapelite

Do the kirby!

Normaalgesproken krijg je een bepaald bedrag gekrediteerd van de levenrancier of van asus in dit geval. Dit is in verhouding met de waarde die een 9800XT op dit moment zou hebben. Ik denk niet dat je daar een x800 van had kunnen kopen, maakt niet uit welke versie. Ik denk dat je heel blij mag zijn als je al een x800 krijgt zonder extra kosten wat dat betreft ongeacht het type. Het is wel leuk dat iemand hier beweerde dat je niet voor minder dan een XT of GTO moest gaan, maar die liggen qua prijs een stuk hoger dan een gewone x800, dus daarvan zou ik heel erg betwijfelen dat je er daar zomaar een van kreeg.

In iedergeval zit je in het geval van een x800 of hoger sowieso altijd beter dan je huidige kaart.

Verwijderd

Ik heb ooit van Asus voor een 4600 een 5800 (zo'n fohn ja, en trots op :Y) ) zonder bijbetaling gekregen. Bij mij duurde het wel een tijdje maar het is van mijn kant naar alle tevredenheid opgelost. En dat is het geluid wat ik meestal van garantie verhalen via Asus hoor. Dus waarschijnlijk krijg je gewoon een hele goed deal (en als het dat niet is, gewoon een goede).
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:29:
Met minder dan een XT of GTO (de GTO biedt namelijk veel ruimte om te overclocken) zou ik geen genoegen nemen als ik jou was.
Zo'n overdreven reactie dit weer. Op het moment dat een fabrikant voor een van haar klanten een nieuwe kaart gaat regelen en het is niet dezelfde wordt je altijd gematst (een enkele uitzondering daargelaten). De topicstarter gaan ze echt niet afschepen met een 9250. Elke X800 > 9800xt.

Dat je hobbies paranoia zijn is, bang om afgezet te worden en zeiken in winkels is betekent niet dat iedereen dat ineens moet gaan doen.

• Martijntj
Ik mag een X800XT meenemen voor €25,-. Is dat een goede deal?

• FiXeR.nl
  • Niet online
Martijntj schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:56:
Ik mag een X800XT meenemen voor €25,-. Is dat een goede deal?
Dat is een hele goede deal.. maar vraag ook even wat de x850xt (pe) kost.. als je die voor 30 euro mee kan nemen, is dat natuurlijk beter.. ook even vragen wat de x800xt pe kost!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FiXeR.nl schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:58:
[...]

Dat is een hele goede deal.. maar vraag ook even wat de x850xt (pe) kost.. als je die voor 30 euro mee kan nemen, is dat natuurlijk beter.. ook even vragen wat de x800xt pe kost!
verschil is verwaarloosbaar (qua prestaties) en waarschijnlijk niet te leveren en voor 5 euro meer lukt je dat zeker niet eerder voor 30 meer...
gelijk doen die X800XT voor dat geld!

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1