Zelf doe ik al bijna een jaar object georiënteerd programmeren in ASP.NET en nu krijg ik sinds een aantal weken object georiënteerd programmeren op school. De methoden en manier van programmeren die mijn leraar gebruikt zijn alleen helemaal anders zoals ik mezelf hebt aangeleerd.
Als we ff als voorbeeld nemen een database met 2 tabellen
Menus
Categories
Velden zijn verder niet belangrijk denk ik, mijn leraar op school zal dit in java als volgt aanpakken (kan best zijn dat hier en daar klein foutje in code zit maar daar gaat het ff niet om):
Maar dat ik dus niet zoals ik het mezelf heb aangeleerd, zelf zou ik het zo doen:
Maar dat is volgens mijn leraar helemaal fout omdat de class Menu de categories beheerd en daarom moet de add methoden daarin zitten, ook al doet microsoft het met .NET ook altijd zo via bijvoorbeeld die CollectionBase class.
Volgens mij zijn beide manieren gewoon goed ik zie niet echt voor of nadelen behalve dan dat mijn manier iets meer tikwerk is maar daardoor naar mijn idee ook een stuk duidelijker.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe zit het nou precies, welke manier is nou de manier, of zijn het gewoon twee verschillende standaarden of doe ik het gewoon helemaal fout?
Als we ff als voorbeeld nemen een database met 2 tabellen
Menus
Categories
Velden zijn verder niet belangrijk denk ik, mijn leraar op school zal dit in java als volgt aanpakken (kan best zijn dat hier en daar klein foutje in code zit maar daar gaat het ff niet om):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| class Menu
{
private Vector categories;
public void addCat(string name)
{
Category a = new Category(name);
categories.add(a)
}
}
class Category
{
private string name;
public Category(string name)
{
this.name = name;
}
} |
Maar dat ik dus niet zoals ik het mezelf heb aangeleerd, zelf zou ik het zo doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| class Menu
{
private Categories Cats;
public Categories getCats()
{
return Cats;
}
}
class Categories
{
private Vector elements;
public void add(string name)
{
Category a = new Category(name);
elements.add(a);
}
}
class Category
{
private string name;
public Category(string name)
{
this.name = name;
}
} |
Maar dat is volgens mijn leraar helemaal fout omdat de class Menu de categories beheerd en daarom moet de add methoden daarin zitten, ook al doet microsoft het met .NET ook altijd zo via bijvoorbeeld die CollectionBase class.
Volgens mij zijn beide manieren gewoon goed ik zie niet echt voor of nadelen behalve dan dat mijn manier iets meer tikwerk is maar daardoor naar mijn idee ook een stuk duidelijker.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe zit het nou precies, welke manier is nou de manier, of zijn het gewoon twee verschillende standaarden of doe ik het gewoon helemaal fout?