Toon posts:

cooling prescott

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn cpu wordt te warm en ik wil nu een nieuwe cpu koeling kopen. Ik zou graag willen weten welke cooler ik moet nemen. ik ben totaal niet bekend op dit gebied. het geluidsniveau maakt me niet zo heel erg veel uit, zolang mn cpu maar goed gekoeld wordt.

hier is wat info over mijn cpu en mobo:
intel P4 3,2 Ghz EE prescott
mobo: asus p4p800s-x

alvast bedankt voor de moeite

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
(kuch) Pricewatch???

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Arctic Freezer 4: Zeer stil, licht, betaalbaar en goed.

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 15-02-2006 17:01 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
dan had ik nog een vraag: kan ik di cooler gewoon op mn heatsink plaatsen? ik heb nu de meegeleverde cpu koeler bovenop mn heatsink zitten, maar die koelt dus niet goed genoeg.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

kan ik di cooler gewoon op mn heatsink plaatsen?
Op je heatspreader/processor bedoel je? Ja natuurlijk... Oude CPU koeler er wel eerst afhalen hè. 8)7

De installatie staat beschreven in de handleiding die bij de nieuwe koeler zit...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt _/-\o_

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Even voor de goede orde,

je hebt OF een p4 3,2GHz EE OF een p4 3,2GHz Prescott

De EE heeft namelijk een Gallatin (Xeon) core.

ontopic: een beetje zalman zoals een 9500 of 7700 zou moeten werken :)

[ Voor 23% gewijzigd door -ErikE- op 15-02-2006 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ p43000

mijn excuses voor de foute info:)
het is een 3,2 ghz prescott

ontopic: welke moet ik dus nemen? geld maakt niet zo veel uit. zolang mijn cpu maar gekoeld blijft

Verwijderd

Als geld niet uit maakt, een prometia zou ik zo zeggen. :+

Met een beetje zoekwerk zou je er zelf ook uitgekomen zijn, hier op GoT wordt wel een beetje eigen initiatief gevraagd.

Anyway, ik zou gaan voor een Arctic Freezer Pro 7/Scythe Ninja.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:56:

Met een beetje zoekwerk zou je er zelf ook uitgekomen zijn, hier op GoT wordt wel een beetje eigen initiatief gevraagd.

De Freezer 7 Pro gaat niet passen, die is enkel voor LGA775 sockets.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:56:

ik heb al goed rond gezocht. maar zoals eerder gezegd ben ik niet bekend op dit gebied, en dan kan ik nog zo goed zoeken, als ik er niets of bijna niets van af weet helpt dat niet echt. vandaar dat ik hier kom om jullie hulp te vragen.

ontopic: dus mannen, welke cooler moet ik nu nemen? hij moet op mn heatspreader passen en de prijs is niet echt belangrijk. als jullie dit nog nodig hebben: socket is 478

alvast erg bedankt voor de moeite en mijn excuses als dit irritante vragen zijn.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ALs je zegdat geld je geen rol speelt dan moet je voor water koeling gaan. Anders voldoet een zlman prima. Mijn prescottje loopt 3.0 @ 3.3 met een zalman.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die zalman coolers bekeken, en ze lijken nogal groot. passen die bovenop mijn heatspreader?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:13:
ik heb die zalman coolers bekeken, en ze lijken nogal groot. passen die bovenop mijn heatspreader?
Je moet hem ook niet op jou heatspreader zetten. Je zult die heatspreadere eraf moeten halen en het zlaman setje eropzetten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
komt er een handleiding mee waarin staat hoe je de heatspreader eraf kan halen en die cooler installeren?
want ik weet er niks van af en ik zit niet op een kapotte cpu te wachten.:P

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
touchdomex schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:14:
[...]

Je moet hem ook niet op jou heatspreader zetten. Je zult die heatspreadere eraf moeten halen en het zlaman setje eropzetten
Ok en dat is dus even geen goed plan, een heatSPREADER is dat kleine alu plaatje
van de processor zelf, een heatSINK is zo'n groot alu of koper blok (over het algemeen
vergezeld van een fan) wat je -op- de processor monteert.

Dat dit misstand bij deze nogmaals de wereld uit geholpen moge zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
@ caesartje dat dacht ik in het begin dus ook al maar toen werd ik verbeterd door iemand dus begon ik over heatspreader. in ieder geval bedankt voor deze verheldering _/-\o_

ontopic: is er ook een goede cooler die ik boven op mijn heatsink kan zetten? zo niet welke cooler moet ik dan nemen waarbij een goede handleiding zit hoe de heatsink te verwijderen en de cooler te installeren?

Verwijderd

he man,

ik heb de Thermaltake Tower 112, volledig van koper. Zet daar maar eens 2 fans op echt niet normaal. Heb mijn prescott 3.0 op 3.8 en hij blijft stressed net onder de 50 graden. >:)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus for die thermaltake of een zalman gaan. maar mijn mobo hangt verticaal. nu is mijn vraag past een zalman of een thermaltake op mn mobo, en zo ja, zijn die niet te zwaar. omdat hij verticaal hangt bedoel ik.
mijn mobo: asus p4p800s-x

allemaal bedankt voor de info tot nu toe. ik ben al een heel suk verder

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:48:
ik wil dus for die thermaltake of een zalman gaan. maar mijn mobo hangt verticaal. nu is mijn vraag past een zalman of een thermaltake op mn mobo, en zo ja, zijn die niet te zwaar. omdat hij verticaal hangt bedoel ik.
mijn mobo: asus p4p800s-x

allemaal bedankt voor de info tot nu toe. ik ben al een heel suk verder
Zelfde mobo. Heb een Zalman erop zitten. Het enige wat misschien zou tegen kunnen werken is de kast zelf.

Verwijderd

Topicstarter
ok goed nieuws. welke zalman heb jij erop zitten? jij hebt al een zalman dus jij hebt er ervaring mee :P

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 12:49
Prutz0r schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:00:
Arctic Freezer 4: Zeer stil, licht, betaalbaar en goed.
deze heb ik sinds een week, en dat ding koelt als een tierelier en is redelijk stil...
een aanrader dus...

Deze schijnt beter te koelen dan de Zalman, even stil te zijn en hij is ook nog een veel goedkoper (17-20 EURO)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:31:
ok goed nieuws. welke zalman heb jij erop zitten? jij hebt al een zalman dus jij hebt er ervaring mee :P
Je zou ook gewoon even de compatability lists erbij kunnen pakken:

7000 series:
http://www.zalman.co.kr/p...000(AB)_478MBlist_eng.htm

7700 series:
http://www.zalman.co.kr/p...er/7700-478MBlist_eng.htm

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt iedereen, ik ben hier erg mee geholpen. _/-\o_

greetz darkrage

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je nog een beetje creatief en goed met handen bent:
Maak een gat + schacht aan de zijkant, naar de processor gericht. Zet daarvoor een 12cm fan en zet zowel aan de boven, voor, achterzijde van je kast allemaal 12cm fans.

Dan heb je lekker veel wind in de kast.

Een simpele oplossing: Arctic Freezer Pro 4 pricewatch: Arctic Cooling Freezer 4 (Socket 478) kopen.
Specificaties en plaatje: http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=9&disc=

Als je in google intypt: "review arctic freezer pro 4" kan je hier terechtkomen: http://www.pcmoddingmy.co...content.php?content.333.4
Daar staat heel mooi de installatie procedure met bijbehorende plaatjes.

Als je iets niet weet, kan je review + product in google typen en dan goed zoeken naar meerdere reviews.
Op die manier kan je een hele systeem goed samenstellen.
Op newegg of op GoT kan je dan nog de user reviews lezen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:31:
Ik heb eventjes gezocht voor jou Ik heb de Zalman CNPS 7000B-AlCu Op mijn lieve prescott zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt man, deze past dus gewoon op mijn mobo?
asus p4p800s-x

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:14:
ok bedankt man, deze past dus gewoon op mijn mobo?
asus p4p800s-x
Ik ben de Dlx maar volgens mij is de layout weinig veranderd

Verwijderd

Topicstarter
in een andere topic genaamd: zalman op asus p4p800s-x staat een link waar je mijn mobo kan zien, als je even zou willen kijken graag.
Pagina: 1