Ik ben bezig met enkele huiswerkopgaven, waarin ik me onder andere moet verdiepen in XQuery. In één van de opdrachten moet ik een specifieke node opzoeken, en deze als resultaat opleveren. Maar in dit resultaat mogen de childnodes van deze node niet voorkomen.
Nu is het vinden van deze node het probleem niet, maar ik vraag me af of er een simpele manier is om nu alleen de node te selecteren, en niet de child nodes erbij. Om het geheel duidelijk te maken hier even wat code
geeft als resultaat
maar ik zou als resultaat willen hebben
Nu zou ik dus wel gewoon het resultaat zelf op kunnen bouwen, maar voor veel uitgebreidere nodes, met veel attributen zou dat veel werk zijn. Nu is dus mijn vraag of er niet gewoon een snellere manier voor is
Nu is het vinden van deze node het probleem niet, maar ik vraag me af of er een simpele manier is om nu alleen de node te selecteren, en niet de child nodes erbij. Om het geheel duidelijk te maken hier even wat code
code:
1
2
3
4
| <result>{
let $doc := document("/XQuery/docs/xmach-1/d2.xml")
return $doc//section1[@id='s10']
}</result> |
geeft als resultaat
code:
1
2
3
4
5
6
| <result>
<section1 id="s10">
<head1>The the</head1>
<paragraph>Mac officials program unit key all interest john to been affecting. Irradiation tech questions.</paragraph>
</section1>
</result> |
maar ik zou als resultaat willen hebben
code:
1
2
3
| <result> <section1 id="s10"/> </result> |
Nu zou ik dus wel gewoon het resultaat zelf op kunnen bouwen, maar voor veel uitgebreidere nodes, met veel attributen zou dat veel werk zijn. Nu is dus mijn vraag of er niet gewoon een snellere manier voor is