Toon posts:

[BF2] De beste settings voor ATI 9800XT?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet echt tevreden over de Beeld kwaliteit in BF2 MP.

Ik heb een ATI 9800XT 256MB aangesloten op een Samsung 930BF 19" LCD Monitor met de laatste CAT6.2 drivers en de laatste BF2 Patch v1.2.

De BF2 Display settings staan op 1024 x 768@75 met Medium settings.

Wat zijn nu de beste settings voor het mooiste beeld en de Beste performance met het oog op Antialiasing die staat nu uit bijvoorbeeld.

Ik heb al naar wat Manuals gekeken maar die zeggen niet echt iets over een Specifieke kaart.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Mooiste beeld en beste performance zijn 2 dingen die niet samen gaan. Mooie beelden gaan altijd ten koste van performance, dus als je het allemaal niet mooi genoeg vindt dan moet je de instellingen gewoon wat hoger zetten. Zolang het speelbaar is (30+ FPS) zou ik me niet druk maken om een framepje per seconde meer of minder zolang het er maar naar wens uitziet.

Gewoon eens even alle instellingen uitproberen en zelf kijken over welke kwaliteit je tevreden bent en of het dan nog wel soepel genoeg loopt. Wij kunnen niet ruiken wanneer jij het mooi genoeg vindt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 15-02-2006 16:45 ]

The devil is in the details.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:40:
Ik ben niet echt tevreden over de Beeld kwaliteit in BF2 MP.

Ik heb een ATI 9800XT 256MB aangesloten op een Samsung 930BF 19" LCD Monitor met de laatste CAT6.2 drivers en de laatste BF2 Patch v1.2.

De BF2 Display settings staan op 1024 x 768@75 met Medium settings.

Wat zijn nu de beste settings voor het mooiste beeld en de Beste performance met het oog op Antialiasing die staat nu uit bijvoorbeeld.

Ik heb al naar wat Manuals gekeken maar die zeggen niet echt iets over een Specifieke kaart.
Jou patch is niet meer upto date bij de weg. Vandaag een nieuwe verschenen ergens in de 2.20. Ik denk dat je zlef moet oordelen over mooi beeld. Ik vind het op volle details mooi maar zodra ik onder of tegelijk staa met 1024 bij 768 vind ik het persoonlijk niet meer mooi. Ik zet bij dit soort dingen mijn settings anders. Meestal op low. Dit hoeft niet altijd( radeon 9600 pro)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hahn
Dat is trouwens ook zo, je hebt een TFT monitor, maar je speelt op 1024x768... :X Op een TFT monitor moet je eigenlijk alles op de native resolutie draaien wil je de mooiste beeldkwaliteit hebben, wat in jouw geval 1280x1024 is. Ik denk dat dat al een heel stuk zal schelen.

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
touchdomex, het is wel de nieuwste patch, 1.2 is net uit

Verwijderd

Bij mij is het zo dat wanneer ik BF2 draai op 800x600 het beeld langzamer is dan op 1024x768! Lekker vaag maar waar 8)7 . Dit ontdekte ik toen ik ook de performance aan het testen was. Kaart is RX600XT MSI

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mindsurfer schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:57:
touchdomex, het is wel de nieuwste patch, 1.2 is net uit
Klopt ik zag het als battlefield 2.21maar het was battlefiedl2 1.2 Ik voel me nu zo }:O

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

December schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:56:
Dat is trouwens ook zo, je hebt een TFT monitor, maar je speelt op 1024x768... :X Op een TFT monitor moet je eigenlijk alles op de native resolutie draaien wil je de mooiste beeldkwaliteit hebben, wat in jouw geval 1280x1024 is. Ik denk dat dat al een heel stuk zal schelen.
inderdaad... verder gaat zoals gezegt beste preformance met mooiste beeld niet samen en wat de beste mix is meot je zelf uit zien te vogelen :) de een kan met 30 FPS nog steeds 'goed' gamen terwijl de ander toch minimaal 60 wil ;)

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:40:
Alles high ... maar dat kan jouw kaart niet aan ... Ik heb exact dezelfde kaart en ik draai alles op medium, wel 100% vision ofcourse, en met resolutie: 1152x864 ...

Draai alles perfect, op de grond ~60 FPS in de lucht ~90 FPS ... nix te klagen, lekker knallen >:)

Verwijderd

Topicstarter
EyeWitness schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:48:
[...]

Alles high ... maar dat kan jouw kaart niet aan ... Ik heb exact dezelfde kaart en ik draai alles op medium, wel 100% vision ofcourse, en met resolutie: 1152x864 ...

Draai alles perfect, op de grond ~60 FPS in de lucht ~90 FPS ... nix te klagen, lekker knallen >:)
Ok dat moet ik ook eens uitproberen maar het enige verschil is dat ik een 19" TFT scherm heb die op lagere resoluties er niet echt mooi uit ziet alleen als ik hem maximaal zet dan ziet het er wel redelijk uit maar dan is de performance weer slecht en ook de refresh rate kan ik dan Max op 70Hz zetten of maakt dat niet meer uit bij TFT?

Weet iemand of dat Antialiasing nog wat uit maakt b.t.w? staat bij mij nu uit.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
EyeWitness schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:48:
[...]

Hoe ziet jouw systeem er verder uit? Ik heb ook een 9800XT namelijk en de FPS die jij haalt kan ik tot nu toe alleen maar van dromen.

Roomba E5 te koop

• EyeWitness
sig69 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:05:
[...]

Hoe ziet jouw systeem er verder uit? Ik heb ook een 9800XT namelijk en de FPS die jij haalt kan ik tot nu toe alleen maar van dromen.
AMD Athlon 3500+ Newcastle (Overclocked van 2200 >> 2500MHz)
Asus A8V Deluxe Rev. 2 Mobo
7200 RPM HDD (Samsung)
4x 512MB Kingston Ram 400MHz (DC) (10MHz hoger geclocked)

De VGA Core is tevens ook 28MHz hoger geclocked wat maar 5% is.

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:56:
[...]

Ok dat moet ik ook eens uitproberen maar het enige verschil is dat ik een 19" TFT scherm heb die op lagere resoluties er niet echt mooi uit ziet alleen als ik hem maximaal zet dan ziet het er wel redelijk uit maar dan is de performance weer slecht en ook de refresh rate kan ik dan Max op 70Hz zetten of maakt dat niet meer uit bij TFT?

Weet iemand of dat Antialiasing nog wat uit maakt b.t.w? staat bij mij nu uit.
Ik denk dat alles op medium op 1280x1024 er beter uit zal zien dan alles op high met AA aan op 1024x768, omdat 19" TFT's niet bedoeld zijn voor resoluties onder 1280x1024.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn resolutie aangepast op 1280x1024@70Hz en in BF2 alles op Medium en ik moet zeggen het ziet er een stuk beter uit.

MAAR: als ik nu in Voer, Vlieg, Vaar of Heli Rijd / Vlieg dan krijg om de zoveel tijd een soort Golf te zien net als of mijn frame of refresh rate het gewoon niet trekt.

Zeer Irri kan ik wel zeggen.

HW Specs Nogmaals:
Ik heb een ATI 9800XT 256MB aangesloten op een Samsung 930BF 19" LCD Monitor met de laatste ATI CAT6.2 (Zonder CCC met oude CP) drivers en de laatste BF2 Patch v1.2.
AMD ATH XP 64 3200+ met 1GB PC3200 400Mhz CorsAir

Iemand nog een Suggesties

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik had ongeveer de zelfde pc, speelde op 1024x786 alles op low, shadows uit, geometry op high, vieuw distance full. Draaide smooth, begon eerst met hoge stettings maar ben toch lager gegaan in verband met 64man servers en ik gewoon hoge fps moet hebben om iedereen neer te schieten :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• EyeWitness
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:36:
Ik heb nu mijn resolutie aangepast op 1280x1024@70Hz en in BF2 alles op Medium en ik moet zeggen het ziet er een stuk beter uit.

MAAR: als ik nu in Voer, Vlieg, Vaar of Heli Rijd / Vlieg dan krijg om de zoveel tijd een soort Golf te zien net als of mijn frame of refresh rate het gewoon niet trekt.

Zeer Irri kan ik wel zeggen.

HW Specs Nogmaals:
Ik heb een ATI 9800XT 256MB aangesloten op een Samsung 930BF 19" LCD Monitor met de laatste ATI CAT6.2 (Zonder CCC met oude CP) drivers en de laatste BF2 Patch v1.2.
AMD ATH XP 64 3200+ met 1GB PC3200 400Mhz CorsAir

Iemand nog een Suggesties
Synchronisatie van je Frames oid...

Ik merk het af en toe wel op, maar ik heb er geen last van. Ik denk zelf dat het je geheugen is (niet zeker uiteraard) maar als ik mijn specs met die van jouw vergelijk dan zie ik alleen in het geheugen eigenlijk een echt groot verschil ... (2GB > 1GB) Ik heb trouwens ook m'n CPU (3500+) 300MHz oc'ed.

Tevens draai ik momenteel alles op low settings, heb gemerkt dat ik daar nog betere FPS krijg waardoor ik nog lekkerder kan knallen :9.
Pagina: 1