Toon posts:

Muziek na maken partituur exporteren

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij moeten voor school een muziekstukje componeren. We hebben in Finale Notepad de partituur gezet, en daar kun je ook je muziekstukje afspelen. Nu zouden wij graag dat stukje exporteren zodat we het kunnen opslaan op een .wma om het zo op cd te branden zodat we het in klas kunnen laten horen.

Finale Notepad, daarmee lukt dat niet. Ken je andere programma's waar dat wel mee lukt? Waar ik de partituur kan invoeren, laten afspelen en kan exporteren om het zo op cd te kunnen zetten om het te kunnen beluisteren.
Of zijn er andere manieren om dat te kunnen doen? Het is eigenlijk nogal dringend :o
Alvast bedankt eigenlijk om te helpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 15:58 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Er is wel een omslachtige mogelijkheid om er een wav/mp3/vma van te maken, namelijk gewoon een willekeurig wave-bewerkingsprogramma gebruiken om het op te nemen... :)
Ik zou zo geen software weten om het direct te exporteren..

[ Voor 6% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 15-02-2006 15:59 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Topicstarter
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:59:
Er is wel een omslachtige mogelijkheid om er een wav/mp3/vma van te maken, namelijk gewoon een willekeurig wave-bewerkingsprogramma gebruiken om het op te nemen... :)
Ik zou zo geen software weten om het direct te exporteren..
ok, wil ik wel eens proberen. Wat heb ik daar dan zoal voor nodig? een micro I guess en welk programma raad je me aan die ik makkelijk zou kunnen gebruiken?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt niks nodig, alleen ff zorgen dat je wav-mix opneemt (dus dat wat de PC afspeelt). Soms heeft dat ook een andere naam.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:25:
Je hebt niks nodig, alleen ff zorgen dat je wav-mix opneemt (dus dat wat de PC afspeelt). Soms heeft dat ook een andere naam.
hmz, ik heb hier Adobe Audition op de computer staan, maar dat wat jij zegt vind ik niet zo direct. Ik heb het zonet geprobeerd met m'n micro voor m'n box te houden en het af te spelen en ik vind het wel nog goed (het is niet súper professioneel, maargoed, 't is maar een huistaak :))

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:55:
Wij moeten voor school een muziekstukje componeren. We hebben in Finale Notepad de partituur gezet, en daar kun je ook je muziekstukje afspelen. Nu zouden wij graag dat stukje exporteren zodat we het kunnen opslaan op een .wma om het zo op cd te branden zodat we het in klas kunnen laten horen.

Finale Notepad, daarmee lukt dat niet. Ken je andere programma's waar dat wel mee lukt?
Kun je in Finale wat je gemaakt hebt exporteren naar MIDI? Zo ja, dan zit je goed. In hoeverre worden er exotische instrumenten gebruikt, of is het gewoon voor piano bedoeld? Anders download je even de trial van FL Studio, gebruikt een piano plugin zoals http://www.kvraudio.com/get/123.html (kost ook nog eens niks), en render je wat je gemaakt hebt naar de harddisk.

Microfoon - veel te omslachtig, en je zit met ruis. Niet doen. Wat bovenstaande posters bedoelen is dat je wat er uit de wavetable van je geluidskaart komt (die hoogstwaarschijnlijk niet echt een goede piano heeft) direct afvangt met een wave-editor (niet van de line-in opnemen). Niet alle geluidskaarten laten dit overigens toe, voor zover ik weet.
deepspace schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:42:
Dat zit gewoon bij je windows mixer. Zet hem wel ff op "recording" via properties. Hier op deze PC heet dat dan "Wave out mix". Die moet je selecteren.
Ah, dat verklaart een hoop :).

Als je een MIDI kan maken maar de rest lukt niet wil ik er wel een gooi naar doen :). Stuur maar een mailtje.

[ Voor 29% gewijzigd door Yoozer op 15-02-2006 16:43 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• The Eagle
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat partituur-sofwtare is zal het vast wel de mogelijkheid hebben om e.e.a. naar midi-formaat om te zetten toch? Ik hoop het wel voor je, zou een beetje jammer zijn van het progsel anders ;)
Midi naar WAV / MP3 converters zijn er genoeg Sla daar je slag zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• voodooless
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat zit gewoon bij je windows mixer. Zet hem wel ff op "recording" via properties. Hier op deze PC heet dat dan "Wave out mix". Die moet je selecteren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
oké, bedankt allemaal, het is nu gelukt :)

dat compositieprogramma, we hebben gezocht of we het naar midi konden exporteren, dat was overigens ook wat we hoopten, want .wma, dat wisten we al wel zeker dat dat verloren moeite was om dat te hopen :D, maar dat lukte niet. Dat programma is duidelijk enkel bedoeld om de partituur op computer te kunnen maken en zo netjes te kunnen afprinten :)

Verwijderd

Ik heb vroeger weleens het programma Total Recorder gebruikt voor soortgelijke problemen

Total Recorder is een programma dat alle data die naar je geluidskaart wordt gestuurd onderschept en wegschrijft in een muziekbestand (waarschijnlijk wav of misschien wel mp3)

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 17:02
Je kan hem als het goed is alleen als .mid opslaan. Een midi bestand dus. Dit is altijd zo bij finale. Je zou dit kunnen afspelen en kunnen opnemen. Dan kan je hem als .wav of .wmv of .mp3 enz. opslaan!
Pagina: 1