Toon posts:

[JAVA] MouseClick opvangen BUITEN het component

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JButton, als daarop wordt geklikt creeert het een Window. Nu wil dat er ik zodra er buiten de window wordt geklikt de window verdwijnt.

Simpelweg: een uitgeklapte JComboBox die inklapt zodra je ergens anders op klikt.

Ik heb eerst een WindowFocusManager aan de Window gehangen de zichzelf op visible false zet zodra het de focus verliest. Dit werkt echter niet, omdat een klik op een non-focusable component dus niet een focus lost genereert. Hierdoor ben ik van mening dat het niet met FocusManagers kan werken maar met MouseEvents.

Mijn idee:
Java heeft een KeyboardFocusManager die centraal de toetsen opvangt ipv KeyListeners die je aan elk component moet hangen. Ik zoek dus eigenlijk iets soortgelijks voor de MouseEvents. Iemand een idee?

Verwijderd

Het zijn window events, hebben in de eerste plaats weinig met mouse of keyboard events van doen.

http://java.sun.com/j2se/...event/WindowListener.html

Verwijderd

Topicstarter
De windowlistener had ik al eerder uitgeprobeerd. MAAR nog niet op een JDialog en nu werkt ie. :) (gebruikte eerst een JWindow)

Nu alleen de bovenbalk van een JDialog proberen weg te halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:22:
Nu alleen de bovenbalk van een JDialog proberen weg te halen.
Kijk dan eens naar de demo apps die worden geleverd bij de sun jdk, daar staan dergelijke foefjes in.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02

Robtimus

me Robtimus no like you

setUndecorated(true).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs