[Cubase] VST Instrument 'hangt'

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Ik gebruik Cubase SX 2.2.0 (en nog een cijfer erachter, maar dat kan ik vanaf hier even niet checken)
Mijn Geluidskaart is een Audiotrak Inca 88, met driver 1.6, incl. midi uitbreiding.

Moederbord asus a7n8xe-deluxe, met nvidia soundstorm.

Als ik cubase open en enkele vst instrumenten uitprobeer, werkt het prima. dus input via midi, output naar vst instrument. Zowel met inca asio out als nvidia asio out zijn de instrumenten goed te horen met een lage latency.

Echter als ik dan wil gaan opnemen (op datzelfde midikanaal) of afspelen verdwijnt het geluid van het VST instrument. Ik dacht eerst dat het audio gerelateerd was, maar in enkele plugins zie je precies wat er met input en output gebeurt. Zo ben ik er achter gekomen dat het VST instrument geen midisignaal ontvangt, terwijl op de track wel de midi data wordt opgenomen.

Als ik dan de opname stop, kan ik de vst instrumenten nog steeds niet horen. Cubase 'ziet' wel midi data als ik een toets indruk, maar het VST instrument ontvangt ze niet.
het vreemde is dat na twee á drie minuten alles wel weer werkt, vaak onder een enorm lawaai, omdat het vst instrument dan opeens alle 'verloren' midi data tegelijk afspeelt, maar bij een nieuwe opname gebeurt het zelfde.

Iemand enig idee waar ik de fout nou moet zoeken?