[IE/Firefox] Google zoekresultaten verschillen per browser?*

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Bij het zoeken naar bijvoorbeeld: kloofbijl op www.google.nl, krijg ik verschillende zoekresultaten bij internet explorer en firefox. Ik heb echt geen idee wat hiervan de reden is. Iemand enig idee?

Verwijderd

not @ hiero

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34
Verschil in talen soms? Firefox-EN en Internet Explorer-NL bijvoorbeeld? Ik krijg hier namelijk precies dezelfde resultaten. :)

-

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Instellingen van Google Preferences in IE/FF wel ingesteld maar in de andere niet?

offtopic:
Ik pas je titel nog even iets aan. ;)

Signature

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 23:53
Je zit vrijwel nooit op dezelfde google server bij zoekopdrachten, ik geloof dat dat iedere 5 minuten wisselt ofzo. Dat kan ook de oorzaak zijn?

offtopic:
Bron weet ik niet, dat heb ik ooit ergens gelezen

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.Peter schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:20:
Je zit vrijwel nooit op dezelfde google server bij zoekopdrachten, ik geloof dat dat iedere 5 minuten wisselt ofzo. Dat kan ook de oorzaak zijn?

offtopic:
Bron weet ik niet, dat heb ik ooit ergens gelezen
Je wordt inderdaad ge-load-balanced, maar dat heeft 0,0 met de zoekresultaten te maken daar je gewoon dezelfde achterliggende data raadpleegt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MDVej
ik heb nu nog een zoekopdracht gedaan in lynx (plain text linux browser) en hier ook andere resultaten...

load balancing mag hiervan toch niet de oorzaak zijn... of wel?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MDVej schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:24:
ik heb nu nog een zoekopdracht gedaan in lynx (plain text linux browser) en hier ook andere resultaten...

load balancing mag hiervan toch niet de oorzaak zijn... of wel?
Nee, en dat is het ook niet.
Nogmaals: Heb je alle preferences overal hetzelfde staan? En gebruik je overal google.com en niet op de ene google.nl en op de andere google.com ofzo? En de language van je browser staat overal op en-US of een andere gelijke(!) instelling? Als je nou eens antwoord gaf op de vragen die we je stelden om je te helpen... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 15-02-2006 15:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• MDVej
RobIII schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:26:
[...]

Nee, en dat is het ook niet.
Nogmaals: Heb je alle preferences overal hetzelfde staan? En gebruik je overal google.com en niet op de ene google.nl en op de andere google.com ofzo? En de language van je browser staat overal op en-US of een andere gelijke(!) instelling? Als je nou eens antwoord gaf op de vragen die we je stelden om je te helpen... ;)
Alle instelling staan op nederlands. Het gekke is dat ik NIETS heb veranderd en nu ineens wel dezelfde zoekresultaten krijg.... heel erg vreemd.

Ik gebruik overal google.nl

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 23:53
RobIII schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:21:
[...]

Je wordt inderdaad ge-load-balanced, maar dat heeft 0,0 met de zoekresultaten te maken daar je gewoon dezelfde achterliggende data raadpleegt ;)
Nee hoor, net als er bij taalinstellingen verschil inzitten, zitten er ook tussen onderlinge servers vaak (kleine) verschillen, ondanks dat dit vaak slechts 1 of 2 geweizigde posities zijn.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.Peter schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:36:
[...]

Nee hoor, net als er bij taalinstellingen verschil inzitten, zitten er ook tussen onderlinge servers vaak (kleine) verschillen, ondanks dat dit vaak slechts 1 of 2 geweizigde posities zijn.
Zolang je niet met een bron/bewijs komt aanzetten valt dit bij mij onder "speculatie" ;)

Overigens: LOL!

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 15-02-2006 15:40 ]

Over mij

Pagina: 1