windows 2003 server share

Pagina: 1
Acties:

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:15
Hallo Heren

Heb hier een raar probleem. Opeens kunnen we de shares niet bereiken via wins/dns. Wel nog via \\192.168.1.1\naam

De client computers krijgen de melding dan de ze geen rechten hebben. Log ik in op client als administrator dezelfde melding dat hij geen rechten heeft om de share te benaderen.

Als ik op de console van de server \\servernaam doe werkt het wel. Dit probleem is dus alleen bij de clients.

Het betreft een sbs2003 netwerk.

Welicht kunnen jullie er een lichtje over laten schijnen.

Bedankt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal gevonden en geprobeerd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ivocare
Wins opnieuw laten opbouwen, dns opnieuw geconfigureerd. Logboeken nagekeken of dns foutmeldingen en policy gecontroleerd maar ook niet kunnen vinden.

ping naar servernaam.domein.nl gaat goed

Er zit ergens een policy niet goed, het is heel raar.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

permissies met melding dat je geen recht hebt om op de share te komen heeft niks met dns te maken maar met Share of NTFS permissions. Kijk de share na. Default everyone READ (share level) bijvoorbeeld. Als iemand zo vrolijk is geweest dit te verwijderen dan kom je er niet bij.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Check je rechten op de share eens, ook de ntfs rechten! Waarschijnlijk moet je het daar zoeken, afgaande op de foutmelding die je krijgt.

edit: zoals mutsje dus aangeeft. ik moet sneller leren typen :P

[ Voor 20% gewijzigd door sh4d0wman op 15-02-2006 15:17 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• ivocare
Als ik het volgende invoer \\192.168.1.10\share kom ik er wel bij. Heb de rechten gecontroleerd op de mappen maar die staan ook goed. Tevens staan de ntfs rechten ook goed.

Bedankt voor jullie bijdrage.

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ivocare schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:30:
Als ik het volgende invoer \\192.168.1.10\share kom ik er wel bij.
Maar staan er dan helemaal geen fouten in je eventlog? Zowel server als client sided? Dat kan ik me haast niet voorstellen.

Het heeft voorheen wel goed gewerkt neem ik aan. Is er voorafgaand aan dit probleem nog iets veranderd aan de server door jou/collega? Is de server gereboot voordat dit probleem onstond? Is er misschien een andere wijziging geweest in jullie netwerk?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• ivocare
Heb de logboeken gekeken voor beveiliging,

krijg heel vaak melding 529, geeft aan dat hij niet in kan loggen. Dit gebeurd alleen met de server waar sql op staat. Vraag me af of het ermee te maken kan hebben.

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ivocare schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:50:
melding 529. Dit gebeurd alleen met de server waar sql op staat. Vraag me af of het ermee te maken kan hebben.
Uhm, heb je meerdere servers staan?

Even een recap van je situatie aangezien ik het spoor een beetje bijster raak:

Situatieschets
Een 2k3sbs server met DNS/WINS (eventueel andere services?)
Op deze server komt alleen EventID 529 als vreemde melding. (niks vreemds in application of system log?)

... als client stations. (updaten aub)
Op je client komen geen vreemde meldingen in je eventlog (toch?)
Ping op naam werkt.

offtopic:
bovenstaande graag quoten en bijwerken, dan is het overzichtelijk

Indien meerdere servers: wat is het effect van \\server1\share uitgevoerd op server2? Werkt dat, of niet?

Wat is het resultaat van een DNS lookup op de client uitgevoerd?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Toevallig meerder netwerkkaarten in de server zitten? Eventueel RAS / VPN clients die connecten?
Pagina: 1