Toon posts:

CPU veel te veel belast in schone windows

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Damn mn pas opnieuw geinstaleerde pc draait echt klote. Het is een celeron 2.6 gyg met een ms7005 moederbord. Elke keer als ik alleen al met mn muis heen en weerga zie ik bij processen mn cpu load oplopen tot 95% terwijl er geen software draait. In BIOS kan ik niet iets vinden waar ik de cpu snelheid kan veranderen.

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen??

Ik hoop dat ik een nuttig antwoord krijg voordat de moderators deze topic weer locken :)

nog even wat specs:
moederbord ms7005
celeron 2.6gyg
512 ddr ram
Win XP sp1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 15:02 ]

Verwijderd

Tsjah, zo werkt het hier niet natuurlijk... Je vorige topics zijn gesloten, omdat je TS niet voldoet aan het beleid.

Met zo'n TS kunnen we je echt niet helpen. Dus post ff specs en bijv. welk proces er zoveel CPU gebruikt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Welk proces zorgt er dan precies voor 95% CPU load?
Weet je zeker dat het niet staat bij "Niet-actieve systeemprocessen"?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

r00n schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:02:
Welkom op GoT :w

Welk proces zorgt er dan precies voor 95% CPU load?
Weet je zeker dat het niet staat bij "Niet-actieve systeemprocessen"?
Dan zou het ook niet bij CPU-gebruik komen te staan :) Maar snap je punt ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:02:
[...]
Dan zou het ook niet bij CPU-gebruik komen te staan :) Maar snap je punt ;)
Daar staat het ook niet. Zijn exacte woorden:
Elke keer als ik alleen al met mn muis heen en weerga zie ik bij processen mn cpu load oplopen tot 95%
Het tabblad 'Processen' in Taakbeheer is waar 'Niet-actieve systeemprocessen' staat ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Rone op 15-02-2006 15:05 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:59
Vermoedelijk moet je even de chipsetdrivers installeren.

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

Heb je uberhaupt zelf al iets geprobeerd ?
(Of is dit een nieuwe prijsvraag.... zo ja dan graag een SMS nummer waar we het antwoord naar toe kunnen SMSen)

:X

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04
Lees ff de regels door voor je 3e topic ook gesloten word. Hier word wel verwacht dat je zelf onderzoek doet wat er mis kan zijn voor je hier een topic opent.

Heb je drivers voor bijvoorbeeld je chipset en grafische kaart wel geinstalleerd?? Zonder die drivers werkt alles wel, maar verre van optimaal. Lijkt me toch een beetje basiskennis van een tweaker.

@hierboven: })

[ Voor 3% gewijzigd door Miglow op 15-02-2006 15:09 ]

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
ff een paar kreten
:Geen onbekende apparaten in apparaatbeheer
:Mobo drivers/overige drivers geinstalleerd
:Virus scanner/fire wall geinstalleerd (ivm ontbreken sp2)
:Winows updates/ sp2

Grutte Pier fansels

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:59:
Damn mn pas opnieuw geinstaleerde pc draait echt klote. Het is een celeron 2.6 gyg met een ms7005 moederbord. Elke keer als ik alleen al met mn muis heen en weerga zie ik bij processen mn cpu load oplopen tot 95% terwijl er geen software draait. In BIOS kan ik niet iets vinden waar ik de cpu snelheid kan veranderen.

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen??

Ik hoop dat ik een nuttig antwoord krijg voordat de moderators deze topic weer locken :)

nog even wat specs:
moederbord ms7005
celeron 2.6gyg
512 ddr ram
Win XP sp1
Begin eerst natuurlijk even met het installeren van SP2, anders heb je zo een virus binnen. Dat werkt zowiezo nie echt lekker voor de prestaties.

Controlleer dan is of alle drivers zijn geinstalleerd. Een schokkende muis en erg traag scrollen bijvoorbeeld, kan nog wel is worden veroorzaakt doordat je de verkeerde drivers voor je videokaart hebt geinstalleerd.

Verwijderd

/me Stelt zijn glazen bol ter beschikking :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat voor specs wil je nog meer dan??

Ik gebruik mn pc voornamelijk voor audio zoals Logic Cubase, maar deze programma's vragen al veel te veel van de cpu. Voor de rest gebruik ik de pc niet voor internet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:09:

Ik gebruik mn pc voornamelijk voor audio zoals Logic Cubase, maar deze programma's vragen al veel te veel van de cpu. Voor de rest gebruik ik de pc niet voor internet.
Ik gooide mijn glazen bol in de ring, omdat je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt. Zoals gezegd, heb je alle nieuwste drivers al geinstalleerd?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:09:

Men wil weten of jij drivers heb geinstalleerd. En dan met name de chipset / videokaart drivers.

Hoe is de muis btw aangesloten? Via USB of PS/2?

Verwijderd

Topicstarter
hessel|IA schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:06:
ff een paar kreten
:Geen onbekende apparaten in apparaatbeheer
:Mobo drivers/overige drivers geinstalleerd
:Virus scanner/fire wall geinstalleerd (ivm ontbreken sp2)
:Winows updates/ sp2
de eerste 3 ja, de 4e nee, dat ga ik nu gelijk proberen maar ik heb eerlijk gezegd weinig hoop op sp2

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:10:
[...]

Men wil weten of jij drivers heb geinstalleerd. En dan met name de chipset / videokaart drivers.

Hoe is de muis btw aangesloten? Via USB of PS/2?
ik heb zowiezo de videokaart drivers geinstalleerd, de chipset drivers weet ik niet dat ga ik idd even uitzoeken.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:12:
[...]

ik heb zowiezo de videokaart drivers geinstalleerd, de chipset drivers weet ik niet dat ga ik idd even uitzoeken.
De chipset drivers moeten van SIS zijn voor dit board. Sowieso is het aan te raden de nieuwste drivers van internet te plukken.

En eigenlijk installeer je die voor je videokaart drivers, zodat je zeker weet dat bijv. je AGP port op full speed loopt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

gizeh12, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Als je ook maar 2 minuten had gezocht op het forum dan had je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel gevonden evenals PMG Beleid, lees deze eens door en als je er dan nog niet uitkomt dan kan je aan de hand van de links hierboven een nieuw topic starten :)

Gebrek aan zelfwerkzaamheid/inzet dicht dus

Verder wil ik iedereen die hier gereageerd heeft even wijzen op Policy mbt replies in 'slechte' topics gebruik liever de TR functie dan nodeloos en offtopic te posten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Turkish op 15-02-2006 15:27 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.