Gamen op nieuwe Apple Notebook?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 16:22

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
ik ben nieuw met apple nu wil ik een notebook kopen. natuurlijk van Apple.
maar me vraag is of ik er ook vadsoendelijk Windows game's op kan spelen?

Verwijderd

Op iMacgames.nl staat een overzicht van games die er zijn voor Mac. Verwacht er niet teveel van, als gamer kun je beter Windows gebruiken.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
zijn er geen emulatoren?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PC Games in een emulator draaien wordt niks. Als gamen echt belangrijk is, kun je beter geen Mac kopen. In alle andere gevallen is een Mac wel de beste keuze :D

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Windows games kun je niet spelen op aan Apple computer. Althans, op dit moment. Omdat Apple bezig om over te stappen op Intel processoren, is het misschien mogelijk om in de toekomst m.b.v. iets als Wine of emulatie je Windows spellen gewoon op een Apple computer te spelen.

Maar op dit moment moet je echt specifiek een Mac OS X versie van je spellen hebben, wil je het op een Apple notebook kunnen spelen. Er zijn enkele fabrikanten, zoals Blizzard, die hun spellen op hybride cd's uitbrengen, wat wil zeggen dat zowel de Windows als Mac OS X versie van het spel op de cd staat. In dat geval kun je je spellen zonder problemen ook op een Apple notebook spelen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
als ik dan zo'n blizzard cd heb hoe zal het er dan uitzien???

(wat is het hier actief zeg..)

Verwijderd

zoals een gewone cd, maar dan zal hij naast de win installer ook een mac installer hebben

(typo)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 14:54 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de nieuwe Intel-macs is het waarschijnlijk zo traag als stront, omdat de games geen Universal Binary zijn maar gecompileerd voor de PowerPC-architectuur. Dus je zult sowieso een iBook of een Powerbook moeten kopen; gamen op de MacBook Pro lijkt me nog een lastige klus.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
dus het word dus zeer moeilijk.....

dat word dan gewoon een windowns laptop met windownsblinds erop...

Om de MAc feel te krijgen.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Skaah schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:54:
gamen op de MacBook Pro lijkt me nog een lastige klus.
Ooit van Wine gehoord? 8).

Maar haal gewoon een Apple en zet er een console naast. Gamen op de Mac is nou eenmaal ruk en dat zal niet zo een-twee-drie veranderen.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

De Mac look misschien, de Mac-feeling gaat wel een paar stukjes verder als een paar mooie plaatjes.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Skaah schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:54:
Op de nieuwe Intel-macs is het waarschijnlijk zo traag als stront, omdat de games geen Universal Binary zijn maar gecompileerd voor de PowerPC-architectuur. Dus je zult sowieso een iBook of een Powerbook moeten kopen; gamen op de MacBook Pro lijkt me nog een lastige klus.
Even ter info: World of Warcraft en Unreal Tournament 2004 zijn al in Universal Binary te krijgen!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lasharor schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:50:
als ik dan zo'n blizzard cd heb hoe zal het er dan uitzien???
Je kunt op de verpakking kijken. Als er staat dat het zowel voor Windows als Mac OS X geschikt is, of als er ook de systeem vereisten voor een Mac bij staan, dan zal het wel een hybride cd zijn.

Maar zoals Skaah zei, zit je op dit moment ook nog met het probleem, dat als je een Intel Mac hebt, je of een Universal Binary of een native moet hebben. Waarschijnlijk zullen alle toekomstige (Mac) spellen Universal Binaries zijn en van enkele populaire spellen zullen (al dan niet gratis) waarschijnlijk de komende maanden een Universal Binary versie te downloaden zijn.

Dus op dit moment is het lastig en ligt er maar net aan welke spellen je wilt spelen. Ik denk zelf dat als je Mac wilt kopen om voornamelijk spellen te spelen, je dat op dit moment beter niet kunt doen. Waarschijnlijk over een jaar of twee, wanneer alle Mac's over zijn op Intel processoren, dan is een Apple een volwaardig alternatief voor een Windows computer, qua spellen. Maar op dit moment is het behelpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
lasharor schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:57:
dus het word dus zeer moeilijk.....

dat word dan gewoon een windowns laptop met windownsblinds erop...

Om de MAc feel te krijgen.
NOFI, maar jij hebt duidelijk nog nooit met een Mac gewerkt, als je denkt dat je met een skinnetje het Mac-gevoel krijgt :)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
nop niet gedaan...

word wel een beetje jaloers als ik op school elke leeraar met zo'n mac zie lopen....

helemaal jaloers wanneer ze dat ding voorin de klas aanzetten.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Tsjah, ik hoopte dat er nog wat input van de TS zou komen maar het is wel erg schraal. Het lijkt me verstandig als de TS wat tijd gaat steken in het uitzoeken wat OS X en Mac is, en dan nazoekt wat hij er mee wil doen en of dat kan.

En een beetje meer op de spelling letten zou de TS ook geen kwaad doen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.