[KDE/Kubuntu] desktop icons?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen Kubuntu (de KDE variant van Ubuntu) 5.10 geinstalleerd. Nu is de desktop alleen helemaal leeg. Graag zou ik daar icoontjes op hebben zoals de trashcan, home-folder etc. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

NB. Via system settings -> desktop -> behavior -> device icons kan ik wel wat dingen aanzetten, maar dat is niet wat ik bedoel. ook heb ik geen 'configuration editor' zoals deze wel bij de Gnome Ubuntu zit, waarmee je van alles kunt tweaken.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Via deze link kan je lezen hoe je trash can op je bureaublad zet (Google is your friend :?).
Voor alle andere zaken die je op je bureaublad wil, werkt slepen toch gewoon het best. Dus sleep je homedir uit je startmenu op je desktop en voilá!

Verder is Control Center of Settings zoals het in Kubuntu heet, behoorlijk uitgebreid. Je kan daar heel veel zaken instellen binnen KDE. Kijk maar 'ns goed rond of start kcontrol vanaf de commandline en kijk dan eens verder.
Veel plezier met KDE!

Koffie werkt echt!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja ok, natuurlijk kan ik gaan klooien in configbestanden of handmatig allemaal icoontjes op mn desktop aanmaken en de juiste icons erbij zoeken, maar ik hoopte eigenlijk dat er ergens een optie als 'Enable system desktop icons' oid was waardoor dit soort icons automatisch in beeld komen (Home, trash, gemounte windows schijf, "My computer", Remote places etc.).

Maar ik heb Home en Trash nu eerst maar even handmatig aangemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 15-02-2006 15:13 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Als je nu eens met je rechter muis klikt op de desktop en dan naar 'Configure Desktop' gaat en vervolgens kan je dan bij 'Device Icons' kiezen welke schijven er op je desktop moeten komen.
Eventueel kan je met kpersonalizer opnieuw de installatie keuzes maken. Maar ook voor KDE geldt, je moet moeite doen om het e.e.a. uit te vinden.
En kijk eens op kde.org of je daar nog docs kunt vinden die verder kunnen helpen. Maar mijn desktop heb ik voornamelijk met slepen (en af en toe klooien ;) ) zelf gevuld.

[ Voor 17% gewijzigd door koffiedrinker op 15-02-2006 16:05 . Reden: Mood aangepast ]

Koffie werkt echt!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
By default (dus, in de standaard KDE sources zoals je die op kde.org kunt downloaden) staan die dingen trouwens aan, blijkbaar hebben ze het bij KUbuntu expliciet uitgezet dan?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

r0b

Wilke schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:01:
By default (dus, in de standaard KDE sources zoals je die op kde.org kunt downloaden) staan die dingen trouwens aan, blijkbaar hebben ze het bij KUbuntu expliciet uitgezet dan?
Klopt. Exacte reden weet ik niet (meer), maar was iets met het simpel houden voor de gebruiker oid geloof ik.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Dingen als gemounte schijven, geheugenkaarten of cdroms worden default wel aangegeven. Maar dan alleen als ze gemount zijn.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1