Ik zoek een inrichtprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 2.389 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers :) ,

Ik ben op zoek naar een programma om ruimtes in te richten. Ik ga binnenkort verhuizen en weet de afmetingen van mijn spullen precies. Ik heb het nu allemaal uitgeknipt en op schaal gemaakt, maar dit is minder praktisch dan ik op het eerste oog dacht. Ook alles modelleren in Rhino zou ik kunnen, maar dit is weer een erg tijdrovende bezigheid.

Kennen jullie een leuk en simpel programma dat ik voor dit "euvel" kan gebruiken? Freeware zou prettig zijn maar als het niet te duur is wil ik het ook prima aanschaffen hoor :) . Ik heb de search gebruikt op GoT en Google maar kom geen solide links tegen. Heb wel een paar binnenhuis architect programma's gevonden die meer dan 100 euro kostten, dat werd me iets te gortig.

Ik zie uit naar reacties, mvg :) !

De meeste mensen deugen!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik zou inderdaad ook zeggen uitknippen en op papier schuiven, maar goed..

In Visio zit ook een kantoor-inricht-wizard, misschien kun je daar iets mee..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Is dit iets voor je?
www.roomarranger.com

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sketchup is niet gratis (en zeker duurder dan 100 euro, denk eerder aan 500) maar wel erg makkelijk. Vooral voor het verslepen van objecten ed is het goed te gebruiken, en de interface is snel te leren. Ze hebben gelukkig wel een demo :)

Verdere ideeen:
http://www.ribbonsoft.com/qcad.html
http://www.al-ki.com/tcad/download.php#TurboCADLE

Verwijderd

op VTwonen.nl hebben ze een 3d roomplanner, misschien kun je daar wat meej

• Holgster
  • Laatst online: 22-07 17:07
http://www.woningplan.nl/

weet niet of je ook eigen meubels kunt aanmaken

Br(36) Ba(56)

• Cassius
  • Niet online
Dit is hem uiteindelijk geworden. De trial is prima want ik ga halverwege maart verschuiven en verhuizen. Dus die 30 dagen komen zelfs wel van pas :) ! Super en bedankt, het programma is makkelijk (al moet je even wat kleine irritaties over het hoofd zien) en werkt ook erg snel! Deze kan voor mij dicht, ik ben goed geholpen!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

ik had een vraag over dat programma ik heb t ook gedownt maar bij mij werkt niet als ik het in 3d wil ?
dan krijg je zo'n engelse site maar ik ken geen engels

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 17:37 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:36:
ik had een vraag over dat programma ik heb t ook gedownt maar bij mij werkt niet als ik het in 3d wil ?
dan krijg je zo'n engelse site maar ik ken geen engels
Post eens een link naar die engelse website, misschien is hier een enkeling die toch engels kan lezen. Je weet het nooit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

file:///C:/Program%20Files/Room%20Arranger/RooArr.html#explore3D

dat krijg je maar dat kunne jullie niet openen
order to make any use of 3D view, you should set height and z-position for all objects in their properties. Furthermore, you will need some external VRML viewer; it is not part of the installation program. Two of them are described below, both of them use Internet browser's window for the viewing.

Note: WRL file extension has to be associated with some program. If the viewer's setup program forgets this, please do it manually (right-click in Explorer on any WRL file, even empty, Open With.. and then select your Internet browser)

Please, study the viewer's help, navigation in virtual worlds is quite difficult (before you get accustomed to it). All moves are performed with mouse (press left mouse button and drag). There are three exploring modes: Walk/Plan, Pan/Slide (including panning and flying), Turn/Tilt (rotating the view), you can switch among them using the buttons in the viewer (see images). If you switch off gravity you can fly.

Room Arranger generates several sights of the project for you. They are accessible in the Viewpoint list and you can go through all of them using keys Page Down and Page Up. The first viewpoint is the start position you choose in the program.
See Explore in 3D - Setup window.

Cortona
Strengths: better image quality (antialiasing in particular). Use keys for switching between modes: Alt = pan, Space = turn
Preferences (differences to the default setup): on the Navigation page select Always for Animate viewpoints, and on Renderer page you can try to check Idle-time at AntiAliasing. If you have too bright colors, check Strict VRML 97 Compliance at Advanced on Renderer page.
Link: www.parallelgraphics.com

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 18:03 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Je moet iig de hoogtes goed aangeven van je items in de tekening, verder heb je een externe "VRML" viewer nodig om alles in 3d te kunnen bekijken. Twee daarvan zijn beneden beschreven (Zoals Cortona dus). Deze moet je instaleren en dan kan je in je browser alles in 3D bekijken.

Het WRL bestandje moet geassocieerd worden met een "view" programmatje. Als dit niet automatisch gebeurd moet je het even handmatig doen. Ofwel, rechtermuisknop op het WRL bestandje en dan openen met.... En dan je browser.

Daarna kan je je 3d bekijken met je muis.

superB

Verwijderd

dan snap ik het nog niet
wat is een wrl bestand

Verwijderd

Inmiddels kun je Google Sketchup ook gratis downloaden, zou die gebruiken, zo simpel als het maar kan. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:00:
dan snap ik het nog niet
wat is een wrl bestand
Dan zou ik me of verdiepen in Engels of iemand in je omgeving zoeken die je op weg kan helpen. Een hoop programma's vereisen nou eenmaal wat affiniteit met het onderwerp en helpen je niet helemaal aan 't handje. :)

Achterhalen wat een .wrl bestand is kan je het beste doen door te [google=wrl file] of [google=wrl bestand] :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:01:
Inmiddels kun je Google Sketchup ook gratis downloaden, zou die gebruiken, zo simpel als het maar kan. :)
ja maar ik hoe maak je er een kamer in :$
heb je een tutoriol voor een kamer?

want we gaan bouwen en ik wil gaan kijken hoe ik me kamer (Zolder) ik zal gaan richten
dus ik moet ook schuine dak er in kunnen maken

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Ik denk dat je gewoon het beste met de hand kan gaan tekenen, aangezien je er helemaal niets mee hebt? Je kan ook gewoon de sketchup trial halen, heeft gewoon alle functies, maar een tijdslimiet. Hier zitten ook tutorial filmpjes bij, daarin wordt het 1 en ander uitgelegd.

En een kamer erin maken? Kwestie van de wandjes tekenen en dan "extruden", ofwel een hoogte geven. Maarja het is lastig uit te leggen als je helemaal geen affiniteit hebt met dit soort tekenprogramma's.

Ofwel op papier je woning, daarna gewoon je meubeltjes op schaal tekenen en schuiven maar.

superB

Verwijderd

is er ook 1 nederlandse versie?
en hoe doe je hoogte instelle?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is geen enkel probleem dat we je op weg moeten helpen met een probleem; maar aan de enorm eenvoudige vragen die je hierboven stelt lijkt het alsof je zelf helemaal niets probeert. Ik stel voor dat je iets harder je best gaat doen voor je hier een topic start / kickt; lees gerust Policy: Alle regels die op het forum gelden nog een keertje door :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.