Keuze component kabels

Pagina: 1
Acties:

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:45
Hallo allen,

Graag jullie hulp voor het volgende.

Aanstaande maandag kan ik eindelijk mijn nieuwe LCD TV ophalen (Samsung LE32M61). Nu wil ik mijn dvd speler (HK DV22) via de component uitgang aansluiten. Uiteraard wil ik hier een goede set kabels voor gebruiken. Via een vriend kan ik voor een mooie prijs twee sets Monster Cable Interlink 250 kabels krijgen. Deze zijn volgens de verpakking bedoeld voor audio. Mijn vraag is: maakt het kwalitatief veel uit of ik deze gebruik in plaats van een setje "officiële" Monster component kabels?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Jesse

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is de afstand die je moet overbruggen?

Aannames zijn fataal.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Volgens mij moet je gewoon 75 Ohm kabels hebben, gewone audio interlinks voldoen hier ook aan. Je zal weinig verschil in kwaliteit zien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Greenwood
De afstand is niet meer dan 1 meter. De tv komt op een meubel waar alle aparatuur in zit.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:32:
Volgens mij moet je gewoon 75 Ohm kabels hebben, gewone audio interlinks voldoen hier ook aan. Je zal weinig verschil in kwaliteit zien.
Nee, een gewone audio interlink hoeft bij lange na niet 75 Ohm te zijn, en voldoet dus zeker niet altijd.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Greenwood
Helaas staat nergens aangegeven of de Monster Interlink 250 kabels 75 Ohm zijn...

• Dr. Strangelove
deepspace schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:56:
[...]

Nee, een gewone audio interlink hoeft bij lange na niet 75 Ohm te zijn, en voldoet dus zeker niet altijd.
Wist ik niet :) Mijn opmerking was op ervaring gebaseerd, ik heb wel eens tijdelijk wat (goede) audio interlinks misbruikt als component kabels.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is wel het allerverst doorgeslagen geval van "ik moet goede kabels hebben". Je zal dus liever Monster audio kabels gebruiken voor het overbrengen van videosignaal dan merkloze goede componentkabels? Marketing van die kabelbedrijven werkt echt als een tierelier :o.

Koop gewoon een setje nette, stevige 75Ohm kabels met goede pluggen en je hebt op die manier een prima beeld! Veel beter dan kabels van een merk kopen die wellicht niet voor dit doel gemaakt zijn (overigens vind ik dermate overdreve dure kabels van een duur merk kopen sowieso onzin, maar dat terzijde)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dr. Strangelove
JvS schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:11:
Dit is wel het allerverst doorgeslagen geval van "ik moet goede kabels hebben". Je zal dus liever Monster audio kabels gebruiken voor het overbrengen van videosignaal dan merkloze goede componentkabels? Marketing van die kabelbedrijven werkt echt als een tierelier :o.
Hij zegt dat hij voor een goede prijs twee paar Monster kabels kan krijgen en of hij die audio kabels voor video kan gebruiken. Dat is volgens mij een hele redelijke vraag. Uiteraard hoeft hij zich voor vergelijkingsmateriaal niet alleen tot Monster te wenden. Profigold maakt b.v. erg nette kabels voor relatief weinig; zelf heb ik een setje van Ultralink gekocht toevallig, was ook betaalbaar, maar Profigold is goedkoper en ook iets steviger.
(overigens vind ik dermate overdreve dure kabels van een duur merk kopen sowieso onzin, maar dat terzijde)
Dat weten we van jou nu wel en het is volgens mij weinig relevant om het nog eens te melden hier...

[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-02-2006 15:29 ]

• Greenwood
Je zal dus liever Monster audio kabels gebruiken voor het overbrengen van videosignaal dan merkloze goede componentkabels

Neen, dat is niet wat ik zei. De vraag luidde of het verschil tussen de twee soorten kabels hetzelfde resultaat oplevert. Ik kan voor een bedrag van 10 euro twee sets "audio" kabels krijgen. Daarom vraag of dat de moeite waard is. Is dat niet zo, dan ga ik verder zoeken naar wat wel aan mijn eisen voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Greenwood op 15-02-2006 15:31 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Het allerbelankrijkste voor video kabels is dat ze de juiste impedantie hebben. Als je "audio kabel" die heeft, dan is die gewoon prima te gebruiken. Zoniet, dan blijf er liever vanaf.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1