Toon posts:

PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de volgende onderdelen..
  • Chieftec 400W voeding...
  • Asus A8N-SLI SE
  • AMD 64 3500+
  • Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
  • Asus EN6600GT Silencer/HTD 256 MB, PCI Express x16
Het volgendeis aan de hand...gister had ik mijn PC in Standby gezet...en als je dan op een toets drukt dan zou hij weer op moeten starten..nou neej dus..het HD lampje aan de voorkant knipperde wel zoals hij dar hoort te doen.. Dus ik heb toen de stroom er af gehaald en er weer op gezet...toen op de Power knop gedrukt..geen veranding..PC blijft uit...

heb toen alle overbodige dingen vvan mijn PC los gekopped.. alleen nog mobo, cpu, geheugen, videokaart...alsnog als ik dan de stroom er weer op doen en op de power knop doe, niks

daarna heb ik alles uit mijn kast gehaald...als eerste heb ik de voeding helemaal los getest...(stroom er op en dan de groene met 1 van de zwarten verbinden..en voila die doet het..alles ff doorgemeten en zie geen rare vluxaties in de stroom.)

dus ik doe de voeding weer op me mobo..met 1 geheugen slot gevuld...jah a1 ;) alsnog niet werkend..(ondertussen geef ik zelf de puls om het aan te zetten dus maak geen gebruik van de power knop..)

Wat mij opviel als ik de extra 4pin 12volt niet op mijn moederbord doe...en dan een puls geef aan de on/off switch dat hij wel start..maar jah dan krijgt mijn moederbord niet genoeg voeding om verder te gaan....

er zitten ook geen brandvlekken op het moederbord...

weten jullie mischien wat er stuk is...

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Bij mijn laptop was een vergelijkbaar probleem aan de hand, toen is het CMOS chipje vervangen en werkte het weer.

Verwijderd

Topicstarter
dus jij denkt/weet dat het aan de CMOS ligt...ik heb die trouwens ook al proberen te resetten..maar jah hij gaat helemaal niet aan als ik alle voedingskabels op het board doe

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 11:56

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als je het c-mos batterytje er uit haalt (+/- 5 minuten om zeker te zijn) en dan terug ??
Helpt dat ?

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het nu ff doen

Verwijderd

Topicstarter
geen succes

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
het kan goed zijn dat je voeding het onbelast wel kan trekken, maar als je ze belast gewoon dienst weigert... Kan je met een andere voeding eens proberen?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik het met een zalman voeding geprobeerd....no result..
Pagina: 1