Toon posts:

3x IDE DFI LP Nforce4 utd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar haalt mijn BIOS 3 IDE kanalen vandaan terwijl er 2 aanwezig zijn. Ik zag dit doordat ik tijdens het booten even naar de toegewezen IRQ's keek. De aan de IDE's toegewezen IRQ's 14, 10, 11 zetten me toch lichtelijk aan het denken. :/

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

2x IDE en 1x Floppy?

http://us.dfi.com.tw/Uplo...P%20UT%20nF4%20SLI-D1.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door webfreakz.nl op 15-02-2006 12:59 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Weird, ik heb toch echt een rijtje met 3 IDE's staan, een FDD ziet men dus aan voor IDE. Nah, het zij zo...

Verwijderd

Kan je er een screenshot van maken, kan ik het ff vergelijken hier

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

misschien IDE controller, ide1 en ide2?
in ieder geval, zo ziet windows hem bij apparaatbeheer

Verwijderd

Topicstarter
Oei, een lelijke vergissing...het zijn 3 IDE-Controllers wie gebruik doen maken van de IRQ's 14, 10, 11
|:(

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de chipset drivers geinstalleerd? Windows herkende hier zonder chipset drivers mijn SATA-controller ook als gewone IDE-controller. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dus deze controllers: Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/1456/ide0hf.gif

Ik heb de chipsetdrivers geinstalleerd...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:48:
Het zijn dus deze controllers: [afbeelding]

Ik heb de chipsetdrivers geinstalleerd...
Dat zijn dus de SATA-controllers. Je ziet ook duidelijk het verschil met de andere 'PATA'-controller. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 15-02-2006 15:26 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1