[linux] drivers installeren

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik moet voor een niet standaard relaiskaart de dir /dev/usb maken met hierin 10 nodes (qusb* (waar * 0tm9 is) en een moduleladen (quancom.ko)

Hoe kan ik er voor zorgen dat de /dev/usb gemaakt wordt, de nodes en de module?
Elke keer als ik opnieuw opstart moet dezelfde procedure weer gevolgd worden. Nu heb ik wel in rc.local gezet, maar volgens mij zijn er nettere manieren. of niet?

if broken it is, fix it you should

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

hangt helemaal af van je distributie, welke is dat?

het aanmaken van de nodes is een zaak van udev, dus een nieuw bestandje in /etc/udev/rules.d/ (oid) aanmaken met de goede regels erin.

Het laden van de module kun je door middel van hotplug doen, of je kunt de module standaard laden (maar dat is in iedere distro anders).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je zou het anders ook hard in de kernel kunnen leggen?
dan hoef je al niet meer met modules (laden ze ? laden ze niet? :+) te zooien.
Ander verhaal is dan wel weer dat je een kernel moet bakken.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
smokalot schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:01:
hangt helemaal af van je distributie, welke is dat?

het aanmaken van de nodes is een zaak van udev, dus een nieuw bestandje in /etc/udev/rules.d/ (oid) aanmaken met de goede regels erin.

Het laden van de module kun je door middel van hotplug doen, of je kunt de module standaard laden (maar dat is in iedere distro anders).
distro is fedora core 4
de modules moeten standaard geladen worden omdat de standaard gebruikt worden (is een single board pc in een klein apparaat welke wat metingen doet

if broken it is, fix it you should

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

In Fedora Core 4, a new method is available for module loading: simply create a file with a name ending with .modules in directory /etc/sysconfig/modules and make it executable. Whatever you put into that file will be executed when the system boots up.
# (echo '#!/bin/sh'; echo 'modprobe advansys') > /etc/sysconfig/modules/advansys.modules
# chmod +x /etc/sysconfig/modules/advansys.modules
En udev kun je denk ik zelf wel uitkomen?

It sounds like it could be either bad hardware or software