Goeiemorgen GOT'ers,
Ik zit met een klein probleempje, ik ben aan een projectje bezig waar ik seriële data moet verwerken in een j2me programma.
Een externe bron ( in mijn geval een PCL ) stuurt contstant karakters naar een gsm module ( die op j2me werkt dus )
een voorbeeld van de karakters = "abcdefghi" ... dit stuurt ie constant na elkaar.
Nu doe ik dit in het programma:
Hierin maak in dus een oneindige loop in de buffer .. deze wordt dus ' abcdefghiabcdefghiabc ... etc '
nu wil ik dus gewoon dat ie ' abcdefghi ' in de buffer steekt, dus een maximum van 9 karakters, en dat ie dan z'n programma verder doet ( dus uit z'n for loop geraakt)
het zit em dus hier te doen:
alvast zeer erg bedankt!
Alexander
Ik zit met een klein probleempje, ik ben aan een projectje bezig waar ik seriële data moet verwerken in een j2me programma.
Een externe bron ( in mijn geval een PCL ) stuurt contstant karakters naar een gsm module ( die op j2me werkt dus )
een voorbeeld van de karakters = "abcdefghi" ... dit stuurt ie constant na elkaar.
Nu doe ik dit in het programma:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| private void openConnection () throws IOException { CommConnection connection = (CommConnection)Connector.open(CONNECTION, Connector.READ); System.out.println("connectie gemaakt"); in = new InputStreamReader (connection.openDataInputStream()); } public void run () { System.out.println("runnen"); try { StringBuffer rcv = new StringBuffer (); openConnection(); System.out.println("connectie open"); System.out.println(running); // geeft een waarde true of false teruh try{ for(;;) { int chr; chr = in.read(); rcv.append((char)chr); System.out.println(rcv); } } catch(Exception e){ } // exception, moet nog aangevuld worden } catch (IOException exception) { System.out.println(exception); } System.out.println("Klaar"); } |
Hierin maak in dus een oneindige loop in de buffer .. deze wordt dus ' abcdefghiabcdefghiabc ... etc '
nu wil ik dus gewoon dat ie ' abcdefghi ' in de buffer steekt, dus een maximum van 9 karakters, en dat ie dan z'n programma verder doet ( dus uit z'n for loop geraakt)
het zit em dus hier te doen:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| try{ for(;;) { int chr; chr = in.read(); //1 karakter inlezen, dit gebeurd in decimale waarde rcv.append((char)chr); // chr in de buffer toevoegen, dit als karakter System.out.println(rcv); // buffer weergeven } } |
alvast zeer erg bedankt!
Alexander
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 11:14 ]