Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Out of date systemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een pc die dagen/weken of maanden niet aangelogt is in het netwerk
waarbij de DAT file dus maanden achterloopt en de laptop in tussen geïnfecteerd geraakt
kan zijn met bergen spyware, zelf geinstalleerde illegale software ed.
Wat gebeurd er als deze pc een VPN verbinding maakt? of sluit zijn laptop aan op het netwerk?
We hebben een paar weken terug een situatie meegemaakt waarbij een client laptop na een lange tijd weer inlogde op het netwerk, deze was inmiddels besmet geraakt met een virussen en spyware. Deze pc is in staat geweest om een groot deel van de verbindingen plat te leggen omdat de firewall zodanig gebombardeerd werd dat deze niet meer kon functioneren.

Waar ik naar op zoek ben, is hard- of/en software waarmee ik deze systemen kan triggeren, logen etc.
Het moet zeg maar zo zijn, dat op het moment dat zo'n systeem zich aanmeld op het netwerk, ik een popup in een of andere console krijg te zien en dat het systeem zich automatisch ververst met de benodigde update's, patches, dat files, standaard software, desktop printers etc. etc.
(zonder de userdata om zeep te helpen, mijn documenten, d-partitie etc.)
Bij voorbaat dank.
Marc.