Ik heb dus het probleem dat mijn raid 0 conifuguratie ontzettend traag is.
met hdtune atto enz haal ik z'n 6 tot 11 mb's, dit is volgens mij niet echt normaal.
stats ;
IBM SERVER PC 330,
1x seagate cheetah 10k 18,2gb hd + 2x compaq 7200rpm 18,2gb, dit samen in raid 0
Het is ultrawide2
Ik heb ook nog die seagate eruit gehaald om te kijken of hij misch het probleem was, dit heeft ook geen affect gehad.
Verder heb ik nog hier gezocht voor info op het forum en kwam bij een *een vergelijkbaar topic*
SCSI RAID traag, wat te doen?
Uit het andere topic staat dus ook het zelfde als bij mij :
met hdtune atto enz haal ik z'n 6 tot 11 mb's, dit is volgens mij niet echt normaal.
stats ;
IBM SERVER PC 330,
1x seagate cheetah 10k 18,2gb hd + 2x compaq 7200rpm 18,2gb, dit samen in raid 0
Het is ultrawide2
Ik heb ook nog die seagate eruit gehaald om te kijken of hij misch het probleem was, dit heeft ook geen affect gehad.
Verder heb ik nog hier gezocht voor info op het forum en kwam bij een *een vergelijkbaar topic*
SCSI RAID traag, wat te doen?
Uit het andere topic staat dus ook het zelfde als bij mij :
Ik ben benieuwt of iemand van jullie mij hier mee kan helpen, als ik nog enige info moet geven.. askVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2001 @ 11:55:
-De write cache kan op write-back of write-trough staan (gevaarlijker maar sneller), maar maakt nix uit qua snelheid
-tagged queuing en synchronus kan ik niet instellen
-of hij op UW draaid? geen idee, in de config staat ie op Ultra 2 Wide, maar wat ie _echt_ draait zegt ie niet
-d'r zit een LVD kabel op, precies dezelfde config werkte goed (en SNEL) op een Adaptec 29160 (die 4 schijven)
- Gewoon 1 array: RAID 5, met 3 quantums 7200 en 1 IBM 10,000, zijn alle4 9 gig SCSI U160 schijven.
-Ben bezig geweest met de stripe-unit size (of blocksize), staat nu op 32 Kb i.p.v. 8 maar maakt geen raid (haha) uit
maar ik heb officieele IBM Windows 2000 drivers (zelf digitally signed, hoei) maar maakt _ook_ geen reet uit vergeleken met de antieke drivers die ik eerst geinstalleerd had.
nogmaals help
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 10:58 ]