Toon posts:

Geluidsniveau Dell Poweredge 830

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn huidige server (Compaq Proliant ML330e) omdat die veel te veel herrie maakt om er nog prettig naast te kunnen werken. Mijn eisen: krachtig en toch stil. Ik was er redelijk uit. Het zou een simpele desktopcomputer worden met een raidkaartje. Er komt Windows SBS 2003 op te draaien.

Nu loop ik tegen een wel erg aantrekkelijke aanbieding aan. Dell levert Poweredge servers met 500 euro korting. Ik kan helaas helemaal niets vinden over het geluidsniveau en ik ben een beetje bang dat dat wel eens erg hoog zou kunnen liggen. De compaq produceert ongeveer 52 dB en ik vind 40 echt de grens. Kan ik beter bij mijn oorspronkelijke plan blijven of is de Dell server misschien toch interessant? Kan iemand iets zeggen over het geluidsniveau? Ik begrijp de voordelen van een server t.o.v. een werkstation, maar als de Dell ook zo'n pokkeherrie maakt schiet ik er weinig mee op.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Servers als de Proliants en Poweredge's zijn gemaakt om 24/7 te draaien. Om dit veilig te kunnen doen worden er dus meestal geen consessies gedaan aangaande geluidsniveau. Hoeveel lawaai zo'n Dell maakt kan je het beste even opvragen bij Dell (telefonisch, email)
Hell no, als ik onze serverruimte binnenga ben ik eigenlijk verplicht om oordopjes te dragen :P

Ik zou dus ook nooit een server direct naast mijn desktop zetten juist vanwege het geluidsniveau, maar die een kamer verder of in een kast zetten, maar dat is alleen maar mijn mening :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Je bevestigt mijn vermoeden. Telefonische verkoop kan het antwoord niet geven omdat het geen standaard spec is van een server. Ik ga die 500 euro korting maar laten lopen denk ik en toch voor een echt stil systeem kiezen. Zeker omdat het niet mogelijk is om de server ergens anders neer te zetten.

Verwijderd

Ik kick dit draadje even:

Heeft er iemand een PowerEdge 840 staan? Is het werkbaar om deze server in een "hoek van een kantoor" te zetten? Ik ben echt benieuwd naar het geluidsniveau. Mede omdat er plots een nieuwe server bij dell tussen staat: T105 met AMD opteron http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

In deze tekst staat:
Stil en compact
Dankzij zijn compacte chassis en stille ventilatoren is de T105 ideaal voor werkomgevingen. De PowerEdge T105 is ontworpen voor flexibel gebruik op een desktop of in een dossierkast: hij is nu compacter en lichter dan de vorige generatie, alsook 50% stiller dan de vergelijkbare server van HP, de ML115 G4.

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn PowerEdge 840 binnengekregen. Qua lawaai valt hij me mee, maar, dat is wel geredeneerd vanuit de optiek dat ik wel wat herrie verwachtte. Echt stil is ie dus niet, daar is hij niet voor ontworpen. De fans zoemen redelijk en het is vergelijkbaar met een wat oudere pc. In ieder geval het tegenovergestelde van bv. een Antec P180 kast, die extreem stil is. Storend is het niet als je er een tijd mee zit te werken, maar, om hem dag en nacht in de kamer te houden, nou nee. Bij mij verdwijnt hij, na inrichting, lekker weer in de gang, naast de andere......:)