[XP] Driveletter toekennen aan meerdere USB sticks

Pagina: 1
Acties:

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 15:40
Hey mede-tweakers :)

Is er een mogelijkheid om een specifieke driveletter aan een usb stick te koppelen?

Ik weet dat je via Diskmanagement (start -> uitvoeren -> diskmgmt.msc) de driveletter kan toewijzen (G:\). Maar als je even kijkt zie je dat, zodra je een andere stick pakt, gewoon weer terug springt naar de eerst volgende driveletter.

Dit maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar er zijn ook een aantal netwerkdrives gemapt waaronder de F:\ schijf. Zodra usb stick gebruikt wordt vervalt deze en komt de usb stick met driveletter F:\ er voor in de plaats...

Weet hier iemand een oplossing voor.

Op got zelf loopt er een topic over maar stond ook geen oplossing voor gegeven.

• Row
schopje

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
je zoui je netwerk drives vanaf N:? kunnen mappen, dan heb je geen probleem meer met usb sticks

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Row schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:38:
Maar als je even kijkt zie je dat, zodra je een andere stick pakt, gewoon weer terug springt naar de eerst volgende driveletter..
Hoeveel sticks sluit je aan? Ik neem niet aan dat dat er 20 of meer zijn. Gewoon stug elke keer een andere letter toekennen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Row
Robert-Jan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:33:
je zoui je netwerk drives vanaf N:? kunnen mappen, dan heb je geen probleem meer met usb sticks
Het zou kunnen maar dat heeft een vrij grote impact op alles. Denk aan drive mappings etc.
pinockio schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:33:
[...]

Hoeveel sticks sluit je aan? Ik neem niet aan dat dat er 20 of meer zijn. Gewoon stug elke keer een andere letter toekennen.
Dat kan natuurlijk ook wel, maar is niet de oplossing die ik zoek...

Is hier geen patch of tooltje voor?

Verwijderd

Heb bij mijn vriendin haar laptop haar usb stick als drive A gezet omdat er geen diskettestation is en een programma had bestanden nodig van de diskette dus heb ik dat zo opgelost.
Wanneer ik mijn usb stick hierinsteek krijgt deze een andere driveletter (de eerst volgende).
Ik heb mijn drive mappings gewoon van achteraan naar voor laten beginnen en dan heb je geen probleem, ofwel gewoon er een paar letters leeg laten.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

*Schop*

Ik ben het met Row eens dat dit een vervelend probleem is wat structureel moet kunnen worden opgelost. Vaak in grote organisaties gaat de memorystick in allerlei computer en is het geen doen om telkens via computerbeheer de mapping aan te passen.
Ook de Netwerkmappings verandere heeft een dusdanig grote impact op de organisatie dat ik dat liever niet doe.

Daarom de vraag is er geen registry instelling of wat dan ook die er voor zorgt dat USB sticks bijvoorbeeld altijd automatisch op de letter Y komen?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 16:07
Ik gebruik 3 verschillende sticks in mijn PC, en na 1 keer de letter veranderen blijven ze alle 3 op de ingestelde letter. Ik krijg nu juist problemen als ik er twee sticks tegelijk in druk.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

code:
1
net config server /autodisconnect:-1
Probeer deze eens. Zo blijven netwerkmappings persistent en worden ze niet overschreven :) Een andere oplossing op het oorspronkelijke probleem zou ik zo gauw nog niet weten.

Overigens heeft dit bij nader inzien weinig met hardware van doen.
Opslagmedia & I/O Controllers » Windows Operating Systems dus ;)

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 20-02-2006 15:13 ]

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

Ik wil die regel best invoeren BalusC maar is dat niet nu al zo? Mijn netwerkstations worden niet overschreven maar de USB drive wordt gewoon niet zichtbaar. Via Computer/schijfbeheer kan je dan de letter een andere letter geven en komt hij wel "up". Wat zou volgens jou deze regel hier dan aan veranderen?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Pagina: 1