Ik sta op dit moment een beetje voor een dilemma. Heb gespaard voor een DSLR en had de hele tijd de 350D op het oog. Nu heb ik laatst de review van Femme gelezen over de D7D en aangezien deze nu ongeveer gelijk geprijst is met de 350D begin ik toch te twijfelen (ik heb nu een Canon Powershot overigens). Want als ik dan weer naar deze foto's kijk, gemaakt met de 350D, brengt mij dat heel erg aan het twijfelen (dit is denk ik de mooiste serie die ik ooit heb gezien, natuurlijk wel met super dure goeie L-lenzen gemaakt)..
Ik neig een beetje richting D7D maar omdat KM nu is overgenomen door Sony vraag ik me af of deze cam nog toekomst heb (ik kan in de toekomst niet upgraden, bij Canon kan dat wel).
D7D + 17-35 f2.8-4 (vele malen beter dan de 18-55 kitlens van canon) €799
EOS 350D + 18-55 f3.5-5.6 €789
Voordelen D7D:
Enorm LCD scherm (veel groter dan 350D)
Grotere zoeker dan 350D
Body ligt beter in de hand (350D is zonder grip niet bruikbaar voor mij)
Antishake in de body!
Bediening is zalig (heb dit uitgeprobeerd in de winkel), je kunt overal zo bij.
Voorkant body is van een metaal
Nadelen:
cam heeft geen duidelijke toekomst?
focus zit er vaker naast dan de 350D, wie weet hier het fijne van?
geen professioneel L-glas beschikbaar
Voordelen 350D:
Upgraden mogelijk (heb ik voorlopig geen geld voor maar het idee)
Veel meer glas (ook L) en accessoires beschikbaar (niet dat ik me blindstaar op L-glas, dat kan ik toch niet betalen maar in de toekomst misschien wel)
Veel meer 2ehands markt
Nadelen:
Voor optische stabilisatie moet je voor elke lens een peperdure IS variant kopen (waar ik eigenlijk niet het geld voor heb, en AS op de 7D lijkt me IDEAAL)
Body is klein (ik wil er per se een grip op)
Kitlens is niet je-van-het voor dezelfde prijs als de D7D + 17-35 heb je niet direct een betere lens in dat bereik
Redelijk kleine zoeker
Body is van plastic
8mpix geeft meer ruis op zelfde sensoroppervlak?? Grotere foto's op kaartje, voor mijn doeleinde (web) is 6 mpix genoeg anders heb ik alleen maar huge foto's op het kaartje...
Hopelijk kunnen jullie je vakkundige mening geven en is dat voor mij doorslaggevend. Thx!
Ik neig een beetje richting D7D maar omdat KM nu is overgenomen door Sony vraag ik me af of deze cam nog toekomst heb (ik kan in de toekomst niet upgraden, bij Canon kan dat wel).
D7D + 17-35 f2.8-4 (vele malen beter dan de 18-55 kitlens van canon) €799
EOS 350D + 18-55 f3.5-5.6 €789
Voordelen D7D:
Enorm LCD scherm (veel groter dan 350D)
Grotere zoeker dan 350D
Body ligt beter in de hand (350D is zonder grip niet bruikbaar voor mij)
Antishake in de body!
Bediening is zalig (heb dit uitgeprobeerd in de winkel), je kunt overal zo bij.
Voorkant body is van een metaal
Nadelen:
cam heeft geen duidelijke toekomst?
focus zit er vaker naast dan de 350D, wie weet hier het fijne van?
geen professioneel L-glas beschikbaar
Voordelen 350D:
Upgraden mogelijk (heb ik voorlopig geen geld voor maar het idee)
Veel meer glas (ook L) en accessoires beschikbaar (niet dat ik me blindstaar op L-glas, dat kan ik toch niet betalen maar in de toekomst misschien wel)
Veel meer 2ehands markt
Nadelen:
Voor optische stabilisatie moet je voor elke lens een peperdure IS variant kopen (waar ik eigenlijk niet het geld voor heb, en AS op de 7D lijkt me IDEAAL)
Body is klein (ik wil er per se een grip op)
Kitlens is niet je-van-het voor dezelfde prijs als de D7D + 17-35 heb je niet direct een betere lens in dat bereik
Redelijk kleine zoeker
Body is van plastic
8mpix geeft meer ruis op zelfde sensoroppervlak?? Grotere foto's op kaartje, voor mijn doeleinde (web) is 6 mpix genoeg anders heb ik alleen maar huge foto's op het kaartje...
Hopelijk kunnen jullie je vakkundige mening geven en is dat voor mij doorslaggevend. Thx!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 10:18 ]