Nieuwe HDTV setup

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
hey jonges.

mijn pa is weer eens in een gekke bui en is al zijn hardware aan het upgraden.
hij heeft zijn oude powerbook ingeruild voor een nieuwe IntelDuoCore IMac en heeft er nog een xtra 12inch IBookje bijgekocht. voor het geluid heeft hij de Soundsticks II van H&K gekocht.

nou heeft hij na veel wikken en wegen besloten om ook de tv maar eens een opknapbeurt te geven. op het moment hebben we een oude Loewe breedbeeld tv.

nou mocht ik deze uitzoeken van mijn pa, aangezien hij er (totaal) geen verstand van heeft. ik weet tenminste wat ik doe maar wil ook graag jullie raad. heb al wat rond gekeken enzo, maar er komt niet veel van uit. ik kan niet echt iets vinden dat op elkaar aansluit...

requirements:
- er moet van mij zelf een hdtv in, dit is de toekomst voor mij. (plasma beamer lcd?)
- er moet een kickass geluidssysteem in komen, waarop goed muziek te luisteren is.
- het systeem moet compatible zijn met: óf een draadloos thuisnetwerk, óf een powerbook g4, óf gewoon een standaard audio in hebben.
- er moet een hdd/dvd recorder in.

p.s. het liefst full hdtv... (1080p?)

budget: in principe geen budget, mijn pa heeft er geen verstand van. ik weet gewoon wanneer iets te duur wordt of niet maar heb niet echt een prijsklasse in me hoofd. (hij zei in ieder geval een 'paar' duizend voor de tv in ieder geval, maar maak het niet te gek he B) )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je zelf al een beetje rondgezocht?

Die indruk heb ik totaal niet. Zeker met een ruim budget is er genoeg leuks te vinden dat aan je volwaarden voldoet. Veel leesplezier zou ik zeggen B)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goede TV: kwestie van een goede high end dealer binnelopen en zeggen dat je een goede HDTV wilt hebben. Kortom: eerst zelf zoeken en gaan kijken :)
Goede geluidsinstallatie, ook voor muziek: leuke 5.1 / 6.1 / 7.1 set. Alles mag kennelijk wat kosten, dus kijk eens rond in Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 zou ik zeggen, dan doe je je al een aardig idee op :)
Wireless aansluiten op al dan niet mac / windows netwerk: daar is speciaal spul voor (sitecom heeft het, pinaccle ook) maar ook dat is makkelijk te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:51
Ondanks dat hun niet de beste apparatuur hebben op dit moment, koop Philips! (goed voor mijn aandelen B) )

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-02 15:03
Ik zou bij Loewe blijven, mooi beeld en veel opties. Ga ik nu (ook voor mijn ouders) aanschaffen, ben er nog niet uit welke trouwens. HDTV met ingebouwde digitale ontvanger (zowel DVB-T als DVB-C en optioneel DVB-S). Tevens kun je er een ingebouwde hardeschijfrecorder bijnemen.

Voor mijn ouders is het belangrijk dat het er ook een beetje fatsoenlijk uitziet als de tv niet aanstaat.

Optioneel kun je geloof ik ook wireless-home-automation module aanschaffen, ik weet niet precies wat het is, maar zou je naar kunnen informeren.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 22:11
lijkt me geen moeilijke keus qua TV Pioneer PDP-506XDE

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/plasmatv/pioneer/pdp506xde_detailpage.jpg
http://www.pioneer.nl/nl/...d=11143&taxonomy_id=62-63

Diagonal Screen Size 50-inch/127 cm
Contrast Ratio 4.000:1
HD ready Yes
XGA Panel Yes
Aspect Ratio 16:9
Number of Pixels 1280 (Hor) x 768 (Ver)
Brightness 1.100 cd/m2
Video Signals PAL/SECAM/ NTSC3.58/NTSC4.43/ PAL60/HD/PC
PC Signals VGA/SVGA/ XGA/Wide XGA
HDMI 2
Component Video In 1
S-Video In (Front AV) 1
RCA AV In (Front AV) 1
Euro-SCART 3
Digital Optical Audio Out 1
RCA Audio Out 1
PC Input (Front) 1

"maar" € 5849,00

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BlowFish schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:14:

[afbeelding]

HD ready Yes
XGA Panel Yes
Brightness 1.100 cd/m2
HDMI 2
Component Video In 1
S-Video In (Front AV) 1
RCA AV In (Front AV) 1
Euro-SCART 3
RCA Audio Out 1
PC Input (Front) 1

"maar" € 5849,00
Voor 4399 heb je m ook, maar is het niet een beetje zonde om nu deze te halen? Aangezien in juni de opvolger hiervan met 1080p komt.
The Pioneer New Year Resolution: 1080P HD PureVision Plasma Doubles Pixel Density for Amazing Flat-Panel Picture

Las Vegas January 4, 2006

Four days into the new year, Pioneer Electronics (USA) Inc. brings new meaning to the New Year Resolution with one of the world’s first 50” 1080p plasma displays, a technological innovation that doubles pixel density and resolution to deliver the best flat-panel picture quality. Pioneer’s Elite PureVision PRO-FHD1 plasma with 1920 X 1080 resolution is capable of displaying the entire range of HD broadcasts including 720p, 1080i and 1080p.

“Whether consumers are watching the football game or the big parade, Pioneer’s PRO-FHD1 will literally make them part of the action. Great HD quality captivates viewers who will experience the difference that comes with Pioneer’s best-in-class products as they hear the roar of the crowd and see each individual flower petal on the parade floats,” said Russ Johnston, senior vice president of marketing and product planning for home entertainment at Pioneer Electronics (USA) Inc.

Behind the emotional appeal of a PureVision plasma is the technology that creates a 1080p native resolution with more than 2 million individual pixels. The PRO-FHD1 combines the higher pixel count of 1080i with the faster refresh rate of 720p allowing for a smooth, accurate picture for fast-moving content such as action films or sports with the amazingly sharp, bright, accurate picture quality for which Pioneer is known. The PRO-FHD1 is leading a new dimension in HD from Pioneer with a trio of superior products. In concert with high-resolution amplifiers and speakers, as well as Pioneer’s first Blu-ray Disc player, this new plasma creates the ultimate home theater.

“Our new 1080p plasma is a milestone achievement that represents Pioneer’s relentless pursuit of excellence. Achieving a 1080p native resolution has been a goal since Pioneer began plasma R&D in 1991. The proprietary technologies developed since that time now enable us to achieve the engineering feat of doubling the pixel density and resolution in a 50” plasma monitor,” said Johnston.

In addition to displaying 1080p signals, the PRO-FHD1 can up convert all other sources for improved HD image detail, color accuracy and fast moving image clarity. This Pioneer Elite PureVision 1080p plasma will accept sources from 720p and 1080i to DVD and Blu-ray Disc, and will automatically smart convert it to deliver the highest resolution picture possible.

Pioneer proprietary technology that makes 1080p possible includes:

Deep Encased Cell Structure makes each cell deeper to increase overall phosphor area for a brighter image. By casing each cell with horizontal ribs, Pioneer diminishes light leakage from neighboring cells for sharper, more accurate images. A new T-shaped electrode prevents misfiring of individual cells despite the fact that each individual cell is half the size as previous generations, enabling Pioneer to maintain its sharp, bright accurate images when reproducing at a native 1080p resolution.
The Pure Crystal Emissive Layer sandwiched between the plasma glass and the individual light cells conducts energy more efficiently so each cell is charged and discharged at a faster rate, improving contrast and brightness while using less energy. Swift charge and discharge of individual pixels results in an extremely smooth transition from color to black for blacker blacks and increased detail in dark scenes.
High Quality Up Conversion to 1080p minimizes interlacing motion artifacts of 1080i and increases the resolution of a 720p signal.
New PureDrive II Signal Processing delivers low noise, high contrast and natural color images. The High Precision Video Scaler receives and displays 1080p HD native resolution.
The First Surface Pure Color Filter reduces ambient light reflection and heightens color reproduction through the elimination of an extra layer of glass for sharper, crisper and more vivid images.
Enhanced ISF C3 capability allows a certified calibrator to perform advanced color calibration with never-before-achieved simplicity, accuracy and reliability. It includes a detailed gamma selection with eight steps.
Terminals on the monitor include Digital HDMI, DVI (HDCP), component and composite inputs.

An optional tabletop stand and wall mount bracket will be available. The Pioneer Elite PureVision PRO-FHD1 will be available in June for a suggested price of $10,000.

[ Voor 76% gewijzigd door |sWORDs| op 15-02-2006 11:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
hij zei ook: 1080p
ook al is die bijna niet te krijgen, kijk eens naar de benq dv3750

maar hier op GoT is het eigenlijk de bedoeling dat je zelf zoekt, zelf een aantal van die schermen neerzet waar je tussen twijfelt, en dat je dan gerichte vragen stelt

PSN: djmurcielago

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

sWORDs schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:17:
Beetje zonde, aangezien in juni de opvolger hiervan met 1080p komt.
Ja, en die wordt maar 2 keer zo duur :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Murcielago schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:20:
hij zei ook: 1080p
ook al is die bijna niet te krijgen, kijk eens naar de benq dv3750

maar hier op GoT is het eigenlijk de bedoeling dat je zelf zoekt, zelf een aantal van die schermen neerzet waar je tussen twijfelt, en dat je dan gerichte vragen stelt
Die benq is wel 1080p, maar ondersteunt alleen 1080i en 720p op zijn inputs, dus 1080p afspelen gaat je niet lukken.
Exirion schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:20:
[...]

Ja, en die wordt maar 2 keer zo duur :z
Hoe duur denk je dat die andere 50" zijn adviesprijs is? Ik denk dat je hem in juli/augustus voor zo'n 7000 euro uit Duitsland kan plukken en wacht dus nog even met het omwisselen van mijn CRT breedbeeld tv.

[ Voor 26% gewijzigd door |sWORDs| op 15-02-2006 11:23 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40

GaMeOvEr

Is een hork.

BlowFish schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:14:

[afbeelding]

HD ready Yes
XGA Panel Yes
Brightness 1.100 cd/m2
HDMI 2
Component Video In 1
S-Video In (Front AV) 1
RCA AV In (Front AV) 1
Euro-SCART 3
RCA Audio Out 1
PC Input (Front) 1

"maar" € 5849,00
Ja tuurlijk, ga je ff bijna 6K uitgeven aan een TV die niet eens native 1920X1080 ondersteuning heeft,
terwijl die al prima te krijgen zijn. 8)7

Aannames zijn fataal.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 20:36

DJT

sWORDs schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:17:
[...]

Voor 4399 heb je m ook, maar is het niet een beetje zonde om nu deze te halen? Aangezien in juni de opvolger hiervan met 1080p komt.

[...]
Dát lijkt me pas zonde. Ik kan het even niet terugvinden, maar ik heb gelezen dat deze plasma weleens het dubbele van de huidige generatie kan gaan kosten. Dat terwijl de huidige 50" ook native 720p doet. Ik heb zelf de 436 (de 43" versie van dit scherm) en ben er zeer tevreden mee. Hij is overigens wel ISF gecalibreerd (check http://www.isfcalibraties.nl/), ook dat is aan te raden voor ieder scherm.

Als je ook nog een surround set zoekt is het leuk om bij Pioneer te blijven vanwege de interatie van de verschillende componenten op het gebied van uiterlijk (blauwe leds) maar ook op het gebied van functionaliteit (infrarood-oog van de TV kan de signalen doorsturen naar receiver en DVD/HDD recorder en hoeven dus niet altijd in het zicht te staan). Qua speakers kan ik je niet adviseren daar zowel het uiterlijk als het geluid dat deze weergeven beide erg subjectief is.

Edit: Een aantal andere forumleden waren me voor met de mededeling dat het scherm 2x zo duur gaat worden waarschijnlijk.

Misschien is het interessant voor je om eens rond te neuzen op het htforum.nl.

[ Voor 9% gewijzigd door DJT op 15-02-2006 11:31 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

DJT schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:28:
[...]

Dát lijkt me pas zonde. Ik kan het even niet terugvinden, maar ik heb gelezen dat deze plasma weleens het dubbele van de huidige generatie kan gaan kosten. Dat terwijl de huidige 50" ook native 720p doet. Ik heb zelf de 436 (de 43" versie van dit scherm) en ben er zeer tevreden mee. Hij is overigens wel ISF gecalibreerd (check http://www.isfcalibraties.nl/), ook dat is aan te raden voor ieder scherm.

Als je ook nog een surround set zoekt is het leuk om bij Pioneer te blijven vanwege de interatie van de verschillende componenten op het gebied van uiterlijk (blauwe leds) maar ook op het gebied van functionaliteit (infrarood-oog van de TV kan de signalen doorsturen naar receiver en DVD/HDD recorder en hoeven dus niet altijd in het zicht te staan). Qua speakers kan ik je niet adviseren daar zowel het uiterlijk als het geluid dat deze weergeven beide erg subjectief is.

Edit: Een aantal andere forumleden waren me voor met de mededeling dat het scherm 2x zo duur gaat worden waarschijnlijk.

Misschien is het interessant voor je om eens rond te neuzen op het htforum.nl.
De adviesprijs stond in mijn quote. Maar nu 4k4 uitgeven, en over drie jaar weer 5k is ook niet ideaal. ISF calibratie doe ik op al mijn tv's en htpc's. Maar indien je budget laag is, zo'n 436 geeft echt briljant beeld.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 19:35
Of je neemt een van de duurdere Philips tv's daar zit geloof ik standaard Streamium in.
Daar kun je losse componenten bij kopen.
Kun je via WiFi door heel de hut muziek luisteren.

• JvS
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Loop eerst eens de winkel in. We gaan niet voor jou je werk doen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.