Ik ben bezig met het maken van een simpel dart-telprogramma. Het moet de score gaan bijhouden van dartspellen. Ik heb nog niet zo veel ervaring met Java en dat merk ik meteen in het begin al 
Ik krijg het niet goed voor elkaar om de spelers te laten invoeren. Wat ik wil is dat het programma checkt of er bij de vraag wat de naam van Speler 1 is, invoer gegeven is, zo ja, dan mag hij vragen om de naam van Speler 2 enz. Dit is de code die ik nu heb, maar hij vraagt toch om alle 4 de spelers, ook al vul ik op een gegeven moment niets meer in. Ook de error "Er is tenminste 1 speler vereist om het spel te kunnen beginnen." wil nog niet op het scherm verschijnen. Wat doe ik fout ?
Ik krijg het niet goed voor elkaar om de spelers te laten invoeren. Wat ik wil is dat het programma checkt of er bij de vraag wat de naam van Speler 1 is, invoer gegeven is, zo ja, dan mag hij vragen om de naam van Speler 2 enz. Dit is de code die ik nu heb, maar hij vraagt toch om alle 4 de spelers, ook al vul ik op een gegeven moment niets meer in. Ook de error "Er is tenminste 1 speler vereist om het spel te kunnen beginnen." wil nog niet op het scherm verschijnen. Wat doe ik fout ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| String p1 = JOptionPane.showInputDialog(null, "Naam Speler 1 ?",
"Darts v1.0",
JOptionPane.QUESTION_MESSAGE);
if (p1!="") {
String p2 = JOptionPane.showInputDialog(null, "Naam Speler 2 ?",
"Darts v1.0",
if (p2 != "") {
String p3 = JOptionPane.showInputDialog(null, "Naam Speler 3 ?",
"Darts v1.0",
if (p3 != "") {
String p4 = JOptionPane.showInputDialog(null, "Naam Speler 4 ?",
"Darts v1.0", JOptionPane.QUESTION_MESSAGE);
}
}
} else {
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Er is tenminste 1 speler vereist om het spel te kunnen beginnen.",
"Darts v1.0",
JOptionPane.ERROR_MESSAGE);
} |
[ Voor 7% gewijzigd door jdsm op 15-02-2006 10:00 ]