Toon posts:

Alternatieve manier gezocht om .xlt read only te maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .xlt templates gemaakt en ik wil voorkomen dat gebruikers dit template kunnen aanpassen. Nu kan ik bij de attributes van het bestand instellen dat het .xlt bestand read-olny moet zijn. Nu si deze methode natuurlijk niet echt waterdicht.Een gebruiker zou de optie weer kunnen uitvinken. Ik ben dus op zoek naar een betere beveilgismethode die vanuit Excel is in te stellen is. Wanneer ik gebruik van save options verspingt het save as type vanzelf terug naar .xls, ik kan deze opties niet gebruiken in combinatie met een .xlt bestand dus.
Ik heb al wat gegoogled (.xlt read only, excel template read only, make .xlt read onlye) om een oplossing te vinden maar zonder resultaat
Doe ik wat fout of is dit gewoon weg niet mogelijk?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kun je niet gewoon met rechten op het bestand spelen? Gerbuikers hebben alleen readonly en jij zelf change of admin.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij werkt het wel......:)

Ik had het bestand netjes met password opgeslagen. Echter ik maakt e wel een fout, ik opende het bestand gewoon met een dubbelklik. En dan werkt het als template zoals het zou meoten werken maar ik had met de rechtermuisknop moeten kiezen voor openen.

Verwijderd

Converteren naar PDF....