Ik heb lm-sensors geinstalleerd via apt-get op mijn debian sarge (3.1) stable bak.
Ik heb een p5 moederbord, met een Winbond W83627EHF hardware monitor chip.
Wanneer ik nu sensors-detect doe, ziet lm-sensors deze chip ook netjes, maar aangezien het een 2.9 versie is, zijn er nog geen drivers voor, dus de output is dit:
Ik heb liever niet dat ik alles opnieuw moet installeren omdat ik niet meer weet wat ik allemaal geinstalleerd heb voor lm-sensors, en ook in de wetenschap dat apt-get niet alles verwijderd...
Wat raden jullie mijn aan? Is het mogelijk om de driver van 2.10 te gebruiken voor mijn 2.9 versie van het programma zelf? Zo ja, hoe krijg ik deze gecompiled en wat is precies de naam van deze driver (i2c-???)
Alvast bedankt,
Niels
Ik heb een p5 moederbord, met een Winbond W83627EHF hardware monitor chip.
Wanneer ik nu sensors-detect doe, ziet lm-sensors deze chip ook netjes, maar aangezien het een 2.9 versie is, zijn er nog geen drivers voor, dus de output is dit:
Nu las ik op de site van lm-sensors dat de 2.10 versie wel deze chip zou ondersteunen, nu heb ik zowel de i2c als de lm-sensors tarballs gedownload in de hoop alleen de driver van de chip te compilen en deze te laden via /etc/modules. Echter kan ik deze niet vinden en ben ik niet helemaal zeker van mijn zaak of een 2.10 driver gaat werken op een 2.9 programma...# Generated by sensors-detect on Thu Feb 9 01:22:19 2006
# I2C adapter drivers
i2c-dev
i2c-i801
i2c-isa
# I2C chip drivers
eeprom
# no driver for Winbond W83627EHF Super IO Sensors yet
Ik heb liever niet dat ik alles opnieuw moet installeren omdat ik niet meer weet wat ik allemaal geinstalleerd heb voor lm-sensors, en ook in de wetenschap dat apt-get niet alles verwijderd...
Wat raden jullie mijn aan? Is het mogelijk om de driver van 2.10 te gebruiken voor mijn 2.9 versie van het programma zelf? Zo ja, hoe krijg ik deze gecompiled en wat is precies de naam van deze driver (i2c-???)
Alvast bedankt,
Niels