Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een Creative Muvo 512mb met een batterijtje wat kleiner is dan een penlite.
Vorige week ben ik was ik aan het snowboarden en ik merkte dat mijn mp3player ermee ophield :'( als ik de bergen in ging. In het dorpje smiddags deed hij het wel weer.
Zijn er mp3spelers die WEL tegen de kou kunnen en zo ja, welke?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is het zowat standaard dat spelers niet tegen echte kou kunnen. De een zal er wel wat beter tegen kunnen dan de ander, maar in het algemeen geldt dat ze niet geweldig goed tegen kou kunnen. De meeste spelers hebben operating temperatures van zon -5 tot 40 graden.

Verwijderd

Topicstarter
:X ik heb ook al geprobeerd om hem tegen me lichaam aan te houden in me tshirt zakje maar ook dat was niet warm genoeg :(
De batterij gaat gewoon supersnel leeg, je ziet echt het balkje verdwijnen en dan gaat hij uit

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 16:44
Ik zou terug gaan, zo rond het nulpunt zal het wellicht niet zijn bij je borstzakje met een jas er omheen. Naar mijn mening voldoet de accu dus niet voldoende.

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Er zijn ook andere plekken op je lichaam waar er een hogere temperatuur heerst :X
Verder kan je hem ook in een sok stoppen of iets dergelijks.
Aangezien je je mp3speler gebruikt in een veel koudere omgeving dan normaal is denk ik niet dat er speciale snowboard mp3speler bestaat.

Hieruit blijkt dus dat het een fabeltje is dat batterijen in een koele temperatuur langer meegaan. Op wat uizonderingen na: oudere technologien en Duracell. Maar ik neem aan dat je verstandig genoeg bent om oplaadbare batterijen te kopen voor langere levensduur en milieuvriendelijkheid.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
koenderks schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:09:

Hieruit blijkt dus dat het een fabeltje is dat batterijen in een koele temperatuur langer meegaan. Op wat uizonderingen na: oudere technologien en Duracell. Maar ik neem aan dat je verstandig genoeg bent om oplaadbare batterijen te kopen voor langere levensduur en milieuvriendelijkheid.
Koel is wat anders dan koud ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik had gewone duracells erin en die hielden er dus mee op :X

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:40
Een batterij is een chemisch proces, dat verloopt langzamer tot niet bij lagere temperaturen. Stop 'm in je onderbroek, daar is het lekker warm.

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:13:
ik had gewone duracells erin en die hielden er dus mee op :X
Foei!
Het kost hartstikke veel geld om telkens nieuwe te kopen. Ook is het daarom zeker niet goed voor het milieu.
Ik snap niet dat er nog voor draagbare mediaspelers nietoplaadbare batterijen worden gebruikt. Het is een win-win situatie. Je ontlast het milieu én je portomonnee!

Alvast een tip: Koop batterijen van GP, die heeft ook zijn bekende 'powerbank' opladers. Ik heb momenteel AAA batterijen daarvan met maarliefst 920 mAh.
Mocht ik je zojuist hebben overgehaald om verstandig te doen: Let erop dat je NiMH koopt, die hebben oa geen 'geheugeneffect'. NiCd daarintegen wel.
Pagina: 1