Athlon niet snel met spellen!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
Ik heb een jaar geleden ofzo mijn AMD Athlon 500 cpu gekocht met een MSI moederbord (type is de bekende, ik weet de cijfers niet iets met 8386 ofzo) maar goed.. Ik heb toenertijd de verhalen gelezen dat spellen soepel draaien op een Athlon500 systeem met 256 RAM, Viper TNT2, 32 kaart.
Als ik bijv. het spel Giants (AMD optimized) start en speel, forget it, niet soepel loopt hij, in tegendeel zelfs. Wat kan hier het probleem van zijn. Het is toch niet zo dat mijn videokaart uitgeteld is? moet ik soms nu een Geforce gaan kopen? zou belachelijk wezen! Als iemand mij kan helpen, heel graag...

alvast bedankt,

Bram

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

Draai't eens op een lagere resolutie/minder details. Volgens mij is Giants nogal heavy..

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 07:30

Paladin

Play Ball!

Ik denk eerder dat je videokaart de vertragende factor is da je proc.

Het kan ook een combie van beide zijn de requierments van games zijn erg gestegen de laatste tijd.

en aangezien giant veel videokaart power vraagt denk ik dat je tnt2 gewoon te slap is.

probeer van iemand is een geforce te lenen en het dan nog is te testen.

als het dan over is weet je dat het je videokaart is anders is het toch de athlon.

wat mijzelf erg stug lijkt want athlon is over het algemeen zeer snel in games.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

installeer windows opnieuw met de nieuwste drivers

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Laten we eerlijk zijn, mijn oude Pentium III 500Mhz Katmai (512kb cache) lust de nieuwste games op 1024x768x32bit en de hoogste detail settings ook niet hoor. En dat zelfs MET een GeForce2 GTS.

Mijn nieuwe TB900@1050Mhz weet wel goed raad met die games zoals Hitman, UT, Falcon 4.0, Oni etc.

En een TNT2.. tja, dat is ook al niet echt meer een nieuwe videokaart. Toch al 3 generaties oud (GeForce256, GeForce2 GTS, GeForce2 Ultra)..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

"Athlon niet snel met spellen!!!!!!"

Alleen Giants of meer ?? Beetje provocerende topic. Vooral met die flamewars de laatste tijd hier. Maar ok.
Hier even wat specs voor Giants:

Amazing revolutionary graphics and color scheme. Giants takes the player to beautiful and surreal worlds using a color scheme for its landscapes that is a major departure from other games and utilizes many new 3D enhancements like hardware transform and lighting, bump mapping, hi-res 32 bit textures, inverse kinematics, the borjoyzee physics engine and animation blending.

Allemaal leuke features die een TNT2 niet ondersteund. Zou eerst eens je videokaart vervangen.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 19:02
heb je de patch voor giants wel geinstalled? dat helpt VET

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

Op maandag 22 januari 2001 15:44 schreef tazzman het volgende:Toch al 3 generaties oud (GeForce256, GeForce2 GTS, GeForce2 Ultra)..
Mmmm... Die laatste twee zou ik niet echt als twee verschillende generaties tellen hoor. Is tenslotte dezelfde chip. Maar inderdaad, een TNT2 is verouderd. (heb ik ook trouwens)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Naja er is een prestatie verschil tussen de GeForce256 en GeForce2 GTS. En de Ultra is weer een stap verder. Ben niet helemaal zeker of het echt een generatie verder is maar zeker een stap in de evolutie van de GeForce2.

Maar goed, zet maar een GeForce2 Ultra naast een TNT2 en die TNT2 is in eens heel erg oud.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

Daar ben ik het zeker mee eens. Ga ook zeker upgraden binnekort. Iemand bekend met de releasedatum van radeon 2?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 22 januari 2001 20:24 schreef obsidian het volgende:
Ga ook zeker upgraden binnekort. Iemand bekend met de releasedatum van radeon 2?
Nou nee, als dat ding nog niet eens licht aangekondigt is dan is een releasedatum ook nog wel even weg ;)

Verwijderd

ach ik heb riva tnt2 ultra die is wel lekker snel en heb geen problemen draai aardig hoge res en loopt goed .....

Verwijderd

Ja , dat dacht ik eerst ook

Geforce 2 ROELEERT *D

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

En niet toevallig 4-in-1 drivers vergeten ofzo?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Op maandag 22 januari 2001 15:44 schreef tazzman het volgende:
Laten we eerlijk zijn, mijn oude Pentium III 500Mhz Katmai (512kb cache) lust de nieuwste games op 1024x768x32bit en de hoogste detail settings ook niet hoor. En dat zelfs MET een GeForce2 GTS.

Mijn nieuwe TB900@1050Mhz weet wel goed raad met die games zoals Hitman, UT, Falcon 4.0, Oni etc.
|:(

Overdrijven is ook een vak, bij mij draaide Q3, UT enz prima op een Katmai 550@550 en een Geforce 256 (V6600)

Maar toegegeven, een TNT2 is wel een aardige stap terug..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 21:45 schreef Tony Vroon het volgende:
En niet toevallig 4-in-1 drivers vergeten ofzo?
Sorry maar die heeft geen Via chipset,
maar een AMD chipset
Pagina: 1