HP Photosmart R707 wil niet installeren onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Iemand uit mijn vriendenkring heeft al een hele tijd een HP Photosmart R707 camera.
Deze is altijd gerbuikt onder een Pentium 2 450Mhz met Windows 98 erop.
Aangezien die PC nogal oud was, heb ik een nieuwe in elkaar gezet.
Het besturingssysteem van de nieuwe PC is Windows XP Professional SP2.

Nu wil ik weer de camera installeren. Helaas wil dit niet werken.
Als ik de orginele CD-rom erin stop, en dan wil gaan installeren dan gaat het eerste deel gewoon goed.
Tijdens het installeren reset de PC zich gewoon.(telkens op hetzelfde stuk) (andere software geen last van). Nadat ie weer is opgestart komt er een venster met de melding dat de driver installatie is onderbroken. Je kunt dan klikken op Doorgaan. De driver+software wordt dan weer opnieuw geinstalleerd. Dit loopt dan wel door.
Na het installeren moet de PC opnieuw opgestart worden.
Tijdens het afsluiten vliegen allerlei meldingen om je oren. Het zijn allemaal meldingen die zeggen dat het programma met de naam zoals (niet de orginele naam) "hpdotc32.exe" niet wil afsluiten (jullie kennen die meldingen wel). Zo krijg ik een stuk of 4 á 5 van die meldingen te zien.

De PC is na de installatie erg langzaam geworden. De helft van de programma's in de taakbalk komen pas te voorzijn na 5 minuten :(

De PC herkent de camera ook niet.
Als ik bij aparaatbeheer kijk, zie ik dat de camera wel geinstalleerd is.
De software om foto's naar de PC te kopieren ziet de camera alleen niet.

Ik heb toen maar de software verwijderd.
PC nog steeds langzaam.
Systeemherstel erover, toen was de boel weer normaal.
Software opnieuw geinstalleerd. PC crashte weer op hetzelfde stuk.
Installatie weer door, kreeg de melding dat de bestanden geinstalleerd gingen worden. Nadat de bestanden geinstalleerd waren, begon setup met het verwijderen van alle bestanden.
-> heel de installatie flipt dus gewoon :/

Heb toen maar de laatste drivers+software gedownload van de HP website. Maar dat hielp ook niet echt.
Met de nieuwe drivers crasht de PC niet tijdens het installeren.
Maar ook met de nieuwe drivers herkent het programma van de fotocamera de camera zelf niet 8)7

Ik ben hier 6 uur mee bezig geweest, maar het wou niet mee werken :X

Hopeloze rommel.

Ik kom hier jullie hulp vragen :)
Misschien dat ik der met jullie hulp uit kan komen _/-\o_

(Ik weet niet 100% zeker of dit topic op de goede plek staat :? )

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

ik weet niet of je bericht op de juiste plaats staat maar daar hebben we modjes voor.

Maar op je probleem in te gaan: waarom niet gewoon de USB kabel in de pc gestopt en gekeken of de camera herkent werd? De meeste camera's worden gewoon herkent door XP als mass-storage. En kan je met de wizzard van XP de foto's binnenhalen.

Ondertussen lijkt je XP installatie volledig verziekt door die software van HP. Dus als systeemherstel niet meer helpt ben ik bang dat je aan een nieuwe installatie vast zit.