Toon posts:

[SBS 2003] Activeren evaluatie versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SBS 2003 evaluation copy geinstalleerd en aangezien het perfect draait en goed bevalt wil ik het blijven gebruiken maar niet opnieuw installeren en configureren. Keb de serverlicentie gekocht met 5 CAL's maar ik kan dat nummer nergens invoeren. De licentie wizzard is alleen voor het toevoegen van extra CAL's. Overleg met leverancier, die zegt dat ik een media box moet kopen en die er overheen installeren. Dus, ook de cd's gekocht maar die updaten, herinstalleren, repairen etc. van alles maar niet de licentie.

Dus, hoe kan ik van een evaluation versie naar een officiele versie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Upgrade install uitvoeren.....

settings blijven dan bewaard.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit de upgrade optie? 8)7
Op cd 1 staat geen upgrade.exe ofzo en als ik de installatie start kan ik kiezen voor 'Setup Windows SBS' en die ziet mijn bestaande installatie welke ik kan wijzigen maar niet kan upgraden. Ik kan ook bij MS niets vinden over SBS 2003 upgraden naar 2003.
edit:
BTW, tis geen oem

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 10:37 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:30:
[...]

Waar zit de upgrade optie? 8)7
Op cd 1 staat geen upgrade.exe ofzo en als ik de installatie start kan ik kiezen voor 'Setup Windows SBS' en die ziet mijn bestaande installatie welke ik kan wijzigen maar niet kan upgraden. Ik kan ook bij MS niets vinden over SBS 2003 upgraden naar 2003.
Heeft je leverancier je zeker een OEM geleverd ?

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 15-02-2006 10:31 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

En als je die install wijzigt, wijzigt ie hem dan niet in een reguliere versie van SBS2003 ipv een trial versie?
Just a thought...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45

lier

MikroTik nerd

Waarom niet even direct contact opnemen met MicroSoft ?
Zij weten in ieder geval de juiste procedure...

O ja en met een beetje Googlen:

http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=5898

[ Voor 31% gewijzigd door lier op 15-02-2006 10:55 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Gewoon van de CD booten en een reinstall doen. Staat volgens mij ook ergens op de MS site.

Bij een reinstall blijven al je settings bewaard.

HODL

Verwijderd

Topicstarter
Ralphie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:53:Staat volgens mij ook ergens op de MS site
Ja, het staat er http://www.microsoft.com/.../sbs/upgrade/default.mspx
Thanks, zodra ik op kantoor ben ga ik het proberen en laat het wel ff weten.
Pagina: 1