Toon posts:

win2000 statisch ip-adres met Asus WL138 onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Al lange tijd maak ik met veel plezier gebruik van mijn Windows 2000 Professional bakkie. Onlangs heb ik daar een mooie w-lan PCI kaart van Asus ingedaan: perfecte werking en tot dusver geen klachten. Nu is er één optie die ik niet kan vinden en die onmogelijk met bestaande software is op te zetten: het configureren van een statisch ip-adres.

Om gebruik te maken van de Asus-kaart (WL-138) is de bijgeleverde software nodig. Windows 2000 Professional heeft geen enkel stukje software ter ondersteuning van w-lan, dus ben je van Asus afhankelijk. Nu bestaat in die software alleen de mogelijkheid gebruik te maken van de kaart doormiddel van het aanvragen van een dynamisch ip-adres. Ook al voer je handmatig een adres in Win2000, bij een reboot is die verdwenen en heeft de pc een ip-adres gekregen omdat de Asus-tool dat heeft aangevraagd.

Irritant natuurlijk, omdat een statisch ip-adres noodzakelijk is: het bakkie fungeert als server(tje).
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand een tip geven? Ik zit met m'n handen in het haar!

P.S. Via Microsoft me suf gelezen; geen relevante info te vinden. Evenals de website van Asus. Wel bestaan er veel artikelen over het opzetten van w-lan, maar dan alleen met Windows 2000 server.

Verwijderd

Kun je in je DHCP server het MAC adres van je WLAN kaart niet koppelen aan je gewenste IP adres? Dat is geen mooie oplossing maar levert je wel direct resultaat op zodat je op je gemak verder kunt zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
De DHCP-server moet in dit geval mijn Sweex-router zijn. Deze geeft dynamische ip-adressen uit naar de overige pc's in een pool vanaf 100 tot 254. Mijn server heb ik een ip gegeven dat buiten de pool valt: 18. (Allemaal 192.168.2.x)