Hiya,
Ik dacht ik zal mijn probleem hier maar eens voorleggen.
Ik heb een supermirco-rack in een datacenter. Er draait XP op en een aantal CoD2 servers.
Alles loopt prima en de windows firewall doet zijn werk.
Maar ( en dat is zo leuk aan een gameserver) een aantal mensen konden deze gameserver niet bereiken cq pingen. Na wat onderzoek bleken allen een 84.xxx.xx IP adres te hebben.
Grappige is dat de server zelf ook een 84.xx IP adres heeft.
En natuurlijk dit bij kast-eigenaar gemeld en deze op zijn beurt weer aan de main provider.
Had wat traces verzameld en gemailt. Emailtje terug met:
Firewall 'uit' gaf ook geen positief resultaat.
Op het internet wel 2x tegengekomen dat client 84.IP's last kunnen hebben van een blokkade door een oud protocol in beveiliging en router software.
De clients zien alles behalve mijn server.
Dus kan ik nog ergens checken dat het mijn server uberhaupt is of toch misschien de cisco in de kast?
Ik dacht ik zal mijn probleem hier maar eens voorleggen.
Ik heb een supermirco-rack in een datacenter. Er draait XP op en een aantal CoD2 servers.
Alles loopt prima en de windows firewall doet zijn werk.
Maar ( en dat is zo leuk aan een gameserver) een aantal mensen konden deze gameserver niet bereiken cq pingen. Na wat onderzoek bleken allen een 84.xxx.xx IP adres te hebben.
Grappige is dat de server zelf ook een 84.xx IP adres heeft.
En natuurlijk dit bij kast-eigenaar gemeld en deze op zijn beurt weer aan de main provider.
Had wat traces verzameld en gemailt. Emailtje terug met:
Als het goed is hang ik achter een 'open' cisco. En natuurlijk al meerdere keren gekeken wat het op mijn server zou kunnen zijn qua foute instelling. Maar het is XP dus ben je gauw uitgekeken.Onze IP adressen zijn geaggregeerd in grotere routeerbare blokken, dwz.
de 84.244.xxx.xxx worden gerouteerd als 84.244.128.0/18
Het feit dat de traces ons netwerk inkomen is bewijs dat dit blok
correct gerouteerd en afgehandeld wordt. Je probleem zit dus OF bij de
source, OF op de server.
Firewall 'uit' gaf ook geen positief resultaat.
Op het internet wel 2x tegengekomen dat client 84.IP's last kunnen hebben van een blokkade door een oud protocol in beveiliging en router software.
De clients zien alles behalve mijn server.
Dus kan ik nog ergens checken dat het mijn server uberhaupt is of toch misschien de cisco in de kast?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 01:41 ]