Powerbook koptelefoon/audio-uitgang stuk?

Pagina: 1
Acties:

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
Hmmm, jammer ende helaas.
Koptelefoon aan mijn powerbook.. achter snoer blijven hangen.. met veel geweld schiet plug er uit. Nu zijn waarschijnlijk de pinnetjes binnenin de uitgang verbogen. Op mijn koptelefoon heb ik alleen rechts geluid... en als ik beetje friemel met de plug pas links ook geluid... :(

Wat te doen?
Langs MAC-dealer om te laten repareren? Hopen dat dat kan en niet te lang duurt/veel geld kost.

Zelf pielen met tangetje/schroeverdraaier lijkt me gevaarlijk... PB openschroeven al helemaal..

Verwijderd

als je pech hebt is het minijack chassisdeel losgebroken van het logicboard :X

Hangt er van af hoe ernstig het is, misschien gaan ze wel voor je solderen bij de dealer.
Zit je nog binnen de garantie? Maar ik twijfel zowiso of ze dit wel onder garantie repareren...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Al geprobeerd met een andere kop telefoon? Misschien is er alleen een kabelbreuk in het snoer in niet in de powerbook zelf?

kleurbleur.nl

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
Yep, als eerse geprobeerd.. is echt de uitgang. De plug 1 mm eruit trekken en beetje naar je toe trekken en geluid doet het goed...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ok, dat is zeer vervelend. Dan moet het hele logicboard vervangen worden over het algemeen en dat is echt zeer prijzig, laat staan nog de arbeidskosten. Denk aan +/- €400,-. Lijkt me dat je niet verzekerd bent?

kleurbleur.nl

Verwijderd

anders kun je zo'n usb geluidskaart proberen?

Verwijderd

Goed vergrootglas nemen en een ultra kleine, chirurgisch, pincetje nemen. Lijkt me sterk dat er iets afgebroken is. Mogelijk zijn de aansluitingen binnen in je mini jack poort wat verwrongen, valt goed zelf te doen en doet niets aan je garantie af. Even een beetje pielen, kijk als voorbeeld naar het interne van een andere mini jack ingang, weet je hoe het ongeveer hoort te zitten :)

Succes

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbreken doet het niet zo gauw (daarvoor kunnen de contacten niet ver genoeg gebogen worden). Ik heb het trouwens ook.. iets te vaak over de kabel naar mijn stereo gestruikeld. Daarom heb ik ook maar een Airport Express besteld :)

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
Ik moet idd nog even een vergrootglas regelen.. moeilijk om bij te komen. Hoop het zo zelf te kunnen terugbuigen. Verzekering etc heb ik niet.. ironisch genoeg belde Apple mij vorige week om garantie te verlengen.. wat ik dus niet gedaan heb...

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
Ik had trouwens ook op ifixit.com gekeken.. maar een geluidskaart vervangen is idd het meeste werk zo lijkt het...
http://www.ifixit.com/Guide/54.20.0.html

Verwijderd

kaassouffle schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:35:
Ik had trouwens ook op ifixit.com gekeken.. maar een geluidskaart vervangen is idd het meeste werk zo lijkt het...
http://www.ifixit.com/Guide/54.20.0.html
Tering wat een klus :X

Hij moet echt volledig uit elkaar :o

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 12:12
De PowerBook zal inderdaad bijna helemaal uit elkaar moeten. Het DC/Sound Card boardje zelf is niet zoheel erg duur. Echter, de arbeidskosten beginnen meestal rond €70,- (ex. btw) maar, dan heb je wel garantie dat het goed gebeurd :).

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
Maar waar kan ik dan het beste heen gaan?
Gewwon de Mac store in Utrecht ofzo.. die ligt dichste bij voor mij..

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 12:12
Zo te zien hebben ze ook een reparatie afdeling. Anders bel je hun toch even, vraag of het gerepareerd kan worden en e.v.t. om een prijsopgave?

Staat een vacature op de site voor technische assistent, dus neem aan dat er een TD is :P

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
w00t!
Ik heb het gefixed met een..jawel..paperclip!

Achterste pinnetje was te ver ingedrukt.. met een paperclip (uiteinde klein beetje buigen).. achter pinnetje haken en iets er uit trekken. Hij maakt weer contact!
Pagina: 1