Toon posts:

sapphire ati radeon 9600 pro passief koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat mijn sapphire ati radeon 9600 pro momenteel de grootste herriemaker is (door z'n kleine hoogtoerige fan) wil ik deze passief gaan koelen.
ik ben alleen bang dat alleen een koellichaam misschien onvoldoende warmte weg kan nemen.
stel dat de kaart te heet word, schakelt deze zichzelf uit?
zijn er tooltjes om de temperatuur van deze kaart te zien/beveiligen?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:50:
omdat mijn sapphire ati radeon 9600 pro momenteel de grootste herriemaker is (door z'n kleine hoogtoerige fan) wil ik deze passief gaan koelen.
ik ben alleen bang dat alleen een koellichaam misschien onvoldoende warmte weg kan nemen.
stel dat de kaart te heet word, schakelt deze zichzelf uit?
zijn er tooltjes om de temperatuur van deze kaart te zien/beveiligen?
Nope, deze kaart brandt gewoon door als het ding te heet wordt. Die kaart heeft als het goed is geen temperatuur sensor dus de temps aflezen zal ook moeilijk gaan. Het beste is gewoon een betere (stille) koeling er op zetten, aka Zalman.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 10:25
WillemJanJansen schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:53:
[...]

Nope, deze kaart brandt gewoon door als het ding te heet wordt. Die kaart heeft als het goed is geen temperatuur sensor dus de temps aflezen zal ook moeilijk gaan. Het beste is gewoon een betere (stille) koeling er op zetten, aka Zalman.
zorg natuurlijk ook voor een goeie airflow in je kast.. dat is al het halve werk bij passief koelen.

Verwijderd

Zalman heeft een passieve kooler voor deze kaart, ben type effe kwijt, maar die vind je zo op hun site.

Verwijderd

Haal gewoon zo'n Zalman VF700 , sluit e'm op 5V en je hebt goede koeling en je hoort em zo goed als niet.

Verwijderd

Topicstarter
de VF700 is er in alluminium uitvoering (€17,-) en in koper (€21,-)
koper zal de warmte dus beter gelijden?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:59:
de VF700 is er in alluminium uitvoering (€17,-) en in koper (€21,-)
koper zal de warmte dus beter gelijden?
Jep maar koper is ook zwaarder, je kaart kan er iets scheef van gaan staan, het verschilt niet zo veel in gewicht maar laatst zag ik een 6800GT die redelijk scheefhing door een koperen versie. Ze koelen allebei prima, de koperen iets beter.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Zalman HP-80 passief. Een 9800 Pro kan daarmee zelf na genoeg passied ( DAn wel de D versie. )

Dus kan prima die 9600 Pro kaarten worden niet zo heet maar die HP 80 is wel erg groot. En die coolt zit dus door de airflow van de kast.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
voor €18,- is deze te koop:
http://www.aerocool.us/p-cooler/vm-101/vm101.htm

passief, dus geen ventilatorgeluid. maar is dit een goede koeler voor de 9800pro, of toch voor de zalman VF700 gaan?

Verwijderd

ik denk dat je dat echt wel moet redden met passief. Hoe zit het met de airflow in je kast? Heb je casefans, zo ja hoeveel?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
die Aero cool lijkt me een beetje te veel van het goede.
ik had een 9800pro, met een met Zalman HP-80 zonder die fan en die koelde prima.
mijn behuizing weet niet eens wat airflow inhoud dus het lijkt me dat deze prima op je 9600pro kan.

https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=1325&cat=9

hiero de beste koop :9 heb je trouwens ook een super mooie koeler

Verwijderd

Topicstarter
ziet er niet verkeerd uit.

ik heb wat airflow in mn kast van de 12cm fan van de voeding. ik kan evt nog een 8cm van op 7v plaatsen, deze blaast dan recht op de vga kaart.

ik kwam deze ook nog tegen: ZM80C-HP
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=46&code=013
voor maar €23,- incl verzendkosten. (zonder fan)

heeft alleen maar 1 heatpipe (de ZM80D-HP heeft er 2) ook heeft de C versie geen geheugenkoelblokjes (de D versie wel), maar dat leek me niet nodig.

of toch 10 euro meer betalen, en voor de D versie gaan?

Verwijderd

Sinds ik de D versie ooit had op een xt , zou ik voor de Zalman 80 series gaan. Uitermate perfect voor jouw kaart :)

warmte viel wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat ook om de 80 serie, ik moet alleen nog kiezen tussen de C of D.

ZM80C-HP 1x heatpipe, geen geheugenkoelblokjes, geen fan €23,- incl verzendkosten
ZM80D-HP 2x heatpipe, met geheugenkoelblokjes, geen fan €33,- incl verzendkosten

overigens blaast het orriginele fannetje wel over het geheugen op de gpu zijde, aan de achterkant van de kaart zit ook geheugen, maar dit word dus niet gekoeld.

Verwijderd

Topicstarter
ben toch voor de ZM80D-HP gegaan, kom m met iemand meebestellen.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
hmm had ik niet gedaan. als je luchtstroom niet lekker loopt heb je wel kans dat ie vrij warm gaat worden. al helemaal bij oc.
de D versie heeft 2 heatpipes, verspreid toch meer warmte naar de heatsink
Pagina: 1