ultra compact met 30fps en mpeg4?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
en nee, ik zoek geen camcorder want die past niet in mijn kontzak :P . Ik ben een trouwe dslr gebruiker en vind het handig als de camera goed genoeg is om hem als back-up te kunnen gebruiken. Handmatige belichting en hoge iso is dan ook een pre. Echter geen must, want voor goede fotos heb ik mijn canon equip. Zoek nu echt een sexy cameraatje om overal mee naartoe te nemen en goede filmpjes mee te kunnen maken. Zoomen tijdens filmen zou leuk zijn.....
Zit te lonken naar casio exilim z750, panasonic lumix dmc fx8/9, canon ixus 700...
Voors/tegens, iemand? Of andere ideeen?
Bedankt vast! _/-\o_

edit: Oops, perongelijk gepost onder het account van medetweaker dennis808 ipv het mijne ( esentim ) 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door dennis808 op 15-02-2006 00:09 ]

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 17:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Een Powershot S80 maakt als het goed is net zulke filmpies als de Powershot S2 IS, en die zien er naar mijn mening erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
De camera's die je opnoemde, met uitzondering van de Casio, maken geen gebruik van een goede compressie. Daardoor kun je voor je filmpjes maar erg kort filmen (iets in de richting van 10 minuten filmen op 1GB).

De camera's met een goede mpeg4 compressie kunnen een half uur tot 45 minuten op 1GB filmen. Daarvoor moet je naar camera's kijken van Casio, Pentax en Sony, waarbij Sony het minpunt heeft dat deze duurdere geheugenkaartjes gebruiken en de Pentax Optio S6 bekend staat om z'n goede film mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
En passen bovenal niet lekker in de kontzak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
baquelappe schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 07:49:
En passen bovenal niet lekker in de kontzak :+
sjuustem! en welke dus wel errug lekker in mijn kontzak past is de casio exilim s600, met mpeg4....
Het enige verschil met de z750 wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is een mp-tje minder en het gebrek aan manual controls...http://www.exilim.casio.com/index.cfm?fuseaction=comparison.home Iemand anders nog een goede reden waarom ik deze camera niet moet kopen? Anders kan ik mezelf bijijijijijna niet inhouden... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentax Optio S6 is echt supercompact (en belangrijker superlicht) (wel groter dan de S600). Dit apparaat gebruikt Divx codec voor filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 20:24

Garyu

WW

Misschien zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.trendwatching.com/newsletters/apr05/digicamphone.jpg
van http://www.pantech.co.kr/ :)

Kan je ook gelijk je mobieltje het raam uit gooien. Scheelt je weer plaats in je broekzak.

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 15-02-2006 10:45 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:52:
Pentax Optio S6 is echt supercompact (en belangrijker superlicht) (wel groter dan de S600). Dit apparaat gebruikt Divx codec voor filmpjes.
euhhh...divx? c'est qoui? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
Sony P200, puike foto's en strakke filmkwaliteit! Ik verwacht op de PMA binnenkort weer een nieuw model trouwens, maar denk dat daar verder dezelfde sensor in zit.
Pagina: 1