[BF2] crash naar desktop*

Pagina: 1
Acties:

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 07:13
Beste mensen,

Ik heb een groot probleem met Battlefield 2. Als ik het spel aan het spelen ben komt het regelmatig voor dat het spel ineens gigantisch gaat haperen. Eerst dacht ik aan zware lag maar dat is het dus niet. Vervolgens gaat het beeld zwart haperen en is het net alsof er onderdelen uit het level verdwijnen. Na een aantal minuten of zelfs seconden klapt ik uit het spel en beland ik weer op mijn Desktop. Even voor alle duidelijkheid. Ik heb de LEGALE GEPATCHTE versie. Ik wordt er echt helemaal krankjorem van. Vooral aangezien dat gekke spel me toen 50 ballen heeft gekost. Het blijft zich maar voordoen en ik had dat ook al toen ik het spel net had (rond de release datum). Sindsdien heb ik heel mijn HDD weer geformateerd e.d. noem het maar op. Ik ben door een complete restyling gegaan. Ik snap hier werkelijk niets van want mijn systeem moet dit makkelijk aan kunnen. Dat kan het ook maar ik snap niet waarom hij er ineens uit klapt. Voor de duidelijkheid heb ik hieronder even mijn Specs neergezet:

MOBO: Abit NF7-S
CPU: AMD Athlon XP 3200+
RAM: 2 x 512mb PC3200 Kingston HyperX Dual Channel
VGA: Asus Nvidia 6800GE 256mb
HDD: pas nieuwe Seagate barracuda 250Gb SATA (probleem deed zich ook al op de oude HDD voor)
Voeding: splinternieuwe Be Quite! 470watt P5 (probleem deed zich ook al met oude voeding voor)

Heeft iemand deze problemen ook eerder gehad en weet iemand hier een oplossing voor, want ik ben ten einde raad. Laat het me alsjeblieft weten.

Bij voorbaat dank.

Mvg. Geert Embregts

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Dat is dus niet de bedoeling :)
Het grote topic is voor discussies en ervaringen, niet voor het oplossen van problemen. Dit topic staat hier dus op de goede plek.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is het in zowel singleplayer als multiplayer?

Heb het zelf nl. soms bij singleplayer: BF2, keert terug naar desktop bij solo player

Er is zojuist weer een nwe. patch uitgekomen (1.2):
http://www.ea.com/officia...lefield2/us/downloads.jsp

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Op welke settings speel je ??? Probeer eens lagere ....

En ik verdenk eerlijk gezegd je geheugen, mss je temps maar lijkt me sterk. Draai eens memtest ...

• Gerder
Het gebeurt iig in Multiplayer. Ik speel eigenlijk nooit singleplayer omdat ik daar eigenlijk niets aan vind maar dat kan ik ook nog wel eens proberen.

Ik draai de eisen idd vrij hoog maar mijn PC moet dat makkelijk aan kunnen. Ook HL2 draai ik vol open en daar heb ik nooit problemen mee. Ook Quake 4 draait op die eisen en loopt als een zonnetje. Daarnaast heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem hoewel er geen duidelijk antwoord op gegeven kan worden dus zou het raar zijn dat het dan aan het geheugen zou liggen. Maar ik kan zodra ik tijd heb wel een geheugentest draaien. Ik ga er iig mee aan de slag. Er zit als het goed is toch levenslang garantie op dus ik heb weinig te verliezen. Ik heb het tenslotten nog maar een jaar :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Gerder op 15-02-2006 14:24 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Gerder schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:23:
Het gebeurt iig in Multiplayer. Ik speel eigenlijk nooit singleplayer omdat ik daar eigenlijk niets aan vind maar dat kan ik ook nog wel eens proberen.

Ik draai de eisen idd vrij hoog maar mijn PC moet dat makkelijk aan kunnen. Ook HL2 draai ik vol open en daar heb ik nooit problemen mee. Ook Quake 4 draait op die eisen en loopt als een zonnetje. Daarnaast heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem hoewel er geen duidelijk antwoord op gegeven kan worden dus zou het raar zijn dat het dan aan het geheugen zou liggen. Maar ik kan zodra ik tijd heb wel een geheugentest draaien. Ik ga er iig mee aan de slag. Er zit als het goed is toch levenslang garantie op dus ik heb weinig te verliezen. Ik heb het tenslotten nog maar een jaar :*)
Als je je settings high heb kon het wel eens je geheugen zijn, voor high textures ed. heb je minimaal 1.5GB aan geheugen nodig, aangezien jij 'maar' 1GB hebt moet hij dus van de HDD gaan swappen (en dus zit je geheugen bijna continu 'vol'), dat kan tot schokken leiden, maar ook tot crashes als er fouten in het geheugen zitten. Dus eerst die memtest maar draaien ...

• Gerder
Ik heb de nieuwst patch geinstalleerd en meteen naar het opstarten ging hij al aan het haperen. Het was dus nog erger dan daarvoor. Maar nadat ik de textures op Medium had gezet liep hij als een zonnetje en het ziet er naar uit dattie ook gewoon stabiel blijft. Ik zie het nog even aan maar iig bedankt.

Mvg. Geert Embregts

• Gerder
Hmmm wat geluidsproblemen gehad. Wat ruis, rare is alleen in de game. De muziekjes in de laadschermen doen het wel prima. Iemand enig id? :?

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

Ik heb ook iets soortgelijks gehad.
Ik zelf had ook vaak een crash naar desktop, toen een vriend van me zei, draai memtest er ff overheen was de oorzaak snel gevonden. Mn geheugen was stuk...
Nu heb ik nieuw geheugen in mn pc, en hij loopt weer als een zonnetje!
Pagina: 1