Toon posts:

forceren mediaplayer bij streaming audio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie doet zich voor:

Ik heb op een website een aantal muziek fragmenten staan in de formaten: mp3, midi en wav, ik wil natuurlijk dat iedereen hier van kan genieten :) en vroeg mij dan ook af welke mediaplayer het meest flexibel hiervoor is (gekeken naar os, en browser)? Bestaad er een player die de standaard formaten kan afspelen zonder ook maar uberhaupt een plugin te installeren?

Mijn tweede vraag is: is het ook mogelijk om een media player te forceren? Dus, ik heb een mp3/midi/wav en ik wil per se dat deze wordt afgespeeld met quicktime/wmp/realplayer.

Ik hoop dat jullie raad weten!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 23:07 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tenzij je een ingebakken flash app gebruikt om het af te spelen valt er niets te forceren, het hangt helemaal van het systeem van de bezoeker af hoe deze met de files om gaat. Ik moet er niet aan denken dat een site realplayer zouden kunnen forceren bij mij :X

🖥️ | 🚗

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Wat denk je precies dat er zou moeten gebeuren als jij WinAmp forceert op een Linux user?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:15:
Tenzij je een ingebakken flash app gebruikt om het af te spelen valt er niets te forceren, het hangt helemaal van het systeem van de bezoeker af hoe deze met de files om gaat. Ik moet er niet aan denken dat een site realplayer zouden kunnen forceren bij mij :X
Met andere woorden als bestanden niet kunnen worden afgespeeld, (mp3, midi en wav) dan ligt het aan de bezoeker... Is er dan niet zoeits als detectie mogelijk? Dat mn site detecteerd of dat diegene mp3 kan afspelen? Want stel dat ik geen player heb geinstalleerd (geen wmp, winamp of whatever)dan moet er toch een suggestie worden gedaan zo van, installeer blaat om blaat af te spelen. (netzoals quicktime dat netjes doet als je geen quicktime hebt...)

Is er niet een constructie mogelijk zoiets als:
Bezoeker -> komt op site, klikt mp3/midi/wav aan
Site -> kijkt of wmp is geinstalleerd, zo ja gebruikt deze
Zo nee, kijkt of dat er Quicktime is geinstalleerd zo ja gebruikt deze
Zo nee, kijkt of dat er Realplayer is geinstalleerd zo ja gebruikt deze
etc etc...

Want een mp3/midi/wav moet tegenwoordig gewoon kunnen worden gestreamd, sinds win95 kan dat toch al......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 01:26:

Met andere woorden als bestanden niet kunnen worden afgespeeld, (mp3, midi en wav) dan ligt het aan de bezoeker... Is er dan niet zoeits als detectie mogelijk? Dat mn site detecteerd of dat diegene mp3 kan afspelen?
plugin detectie inbouwen.
Want een mp3/midi/wav moet tegenwoordig gewoon kunnen worden gestreamd, sinds win95 kan dat toch al......
en als ik dat nou niet wil of kan op een systeem?
(denk aan dichtgespijkerde werkplekken...)
ik heb geluid in IE uitstaan bijvoorbeeld, omdat ik gene trek heb om jouw midi dwars door mijn muzek heen te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 15-02-2006 01:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device